The aim of this study is to evaluate the relationship between the levels of achievement and the levels of learning strategy utilisation of the fine arts and sports college`s music department student`s while learning piano repertoire. The sample group for the study is 644 music department students from fine arts and sports colleges in Turkey within the first half-term of 2011-2012 educational year. The data on the utilisation of the learning strategies of the sample student group is collected via the "Status of Utilisation of Learning Strategies on Piano Repertorie Education Scale" developet by Kılınçer and Aydıner Uygun (2011). The students were also asked to notify their latest grades on their piano exams and their avarage grades until this education year along with the scale. The data collected for the study had a normal dispertion, therefore One Way ANOVA was used for the comparison of the learning strategy utilisation leves and succes levels in piano lessons and overall performances. The results of the study pointed that, there was a statistically significant relationship between the utilisation of learning strategies and levels of success (p
Bu çalışmanın amacı, güzel sanatlar ve spor liseleri müzik bölümü öğrencilerinin, piyano repertuvarını öğrenirken öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu 2011- 2012 eğitim- öğretim yılının I. yarıyılında Türkiye`deki güzel sanatlar ve spor liselerinin müzik bölümlerinde öğrenim görmekte olan 644 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada örneklem grubu öğrencilerinin öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin veriler, Kılınçer ve Aydıner Uygun (2011) tarafından geliştirilen "Piyano Repertuvarının Öğrenilmesinde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumları Ölçeği" aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma kapsamında -ölçeğin yanı sıra- öğrencilerin piyano dersinden aldıkları son sınav notlarını ve bulunduklar eğitim- öğretim yarıyılına kadar olan genel ortalama puanlarını belirtmeleri istenmiştir. Çalışmada toplanan veriler normal dağılıma uygunluk gösterdiğinden, öğrenme stratejilerinin kullanılma düzeyleri ile piyano dersi başarısı ve genel başarı düzeyleri arasındaki karşılaştırmalarda Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrenme stratejilerinin kullanılma düzeyleri ile başarı düzeyleri arasındaki ilişki anlamlı bulunmuş (p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İç Mimarlık |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 |