BibTex RIS Kaynak Göster

ETUDE WRITING MODEL IN INSTRUMENT TRAINING

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 21 - 34, 01.02.2012

Öz

This study has been conducted in an attempt to establish a model for the composition of etudes which are significant materials in instrument training in a scientific approach. "Etude Writing Model", developed in line with the objective that is set, was based on Taba-Tyler Curriculum Development Model. In principle, Etude Writing Model comprises of stages such as determination and evaluation of needs, setting the goals, selection and arrangement of the content, selection and arrangement of the learning experiences, composition, trial and evaluation of etudes. From this aspect, this is a descriptive study. General scanning method was used in the study in order to obtain the data required to create the Etude Writing Method.

ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 21 - 34, 01.02.2012

Öz

Bu araştırma, çalgı eğitiminde önemli bir materyal olan etütlerin, bilimsel bir yaklaşımla bestelenmesine yönelik bir model oluşturulması amacıyla yapılmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda geliştirilen “Etüt Yazma Modeli”nde, Taba-Tyler Program Geliştirme Modeli esas alınmıştır. Etüt Yazma Modeli temelde; ihtiyaçların belirlenmesi ve değerlendirilmesi, hedeflerin belirlenmesi, içeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi, öğrenme yaşantılarının seçilmesi ve düzenlemesi, etütlerin bestelenmesi, denenmesi ve değerlendirilmesi basamaklarından oluşmaktadır. Bu yönüyle araştırma betimsel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmada Etüt Yazma Modeli'nin oluşturulmasına ilişkin verilerin elde edilmesi amacıyla genel tarama yöntemi kullanılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Begüm Yalçınkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, B. (2012). ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts, 7(1), 21-34. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yalçınkaya B. ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts. Şubat 2012;7(1):21-34. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yalçınkaya, Begüm. “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”. Fine Arts 7, sy. 1 (Şubat 2012): 21-34. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yalçınkaya B (01 Şubat 2012) ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts 7 1 21–34.
IEEE B. Yalçınkaya, “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”, Fine Arts, c. 7, sy. 1, ss. 21–34, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yalçınkaya, Begüm. “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”. Fine Arts 7/1 (Şubat 2012), 21-34. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yalçınkaya B. ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts. 2012;7:21–34.
MLA Yalçınkaya, Begüm. “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”. Fine Arts, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 21-34, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yalçınkaya B. ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts. 2012;7(1):21-34.