BibTex RIS Kaynak Göster

OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 225 - 235, 01.03.2011

Öz

ÖZET Bu ara?tyrma, otistik rahatsyzly?y olan çocuklaryn müzik e?itimine olan yatkynlyklary ve müzi?e olan duyarlylyklaryny tespit edebilmek amacy ile yapylmy?tyr. Bu amaçla 2009–2010 ö?retim yyly içerisinde Kyrykkale'de biri Özel E?itim kurumlarynda ve di?eri OÇEM özel alt synyfynda bulunan toplam iki otistik çocukla çaly?ylmy?tyr. Ara?tyrmada çocuklaryn ya? seviyelerine uygun, sözleri kolay, melodisi akylda kalycy olan bir çocuk ?arkysy ö?retilmi?tir. "Yaygyn Geli?imsel Bozuklu?u Olan Bireyler Yçin Performans Belirleme Formu" nda yer alan "müzik becerileri modülü"nden dört beceri kullanylmy?tyr. Ö?renilmesi beklenen etkinlikler BÖP üyeleri tarafyndan her oturum sonunda de?erlendirilmi?tir. Verilerin toplanmasynda BÖP formu, BÖP de?erlendirme formu ve "Müzik E?itimi Çaly?ma Sonucu Durum Tespit Gözlem Formu" kullanylmy?tyr. Otistik çocuklarda, bireysel müzik e?itiminin gereklili?i ve her otistik çocu?a özel müzik e?itimi programynyn hazyrlanmasy bu ara?tyrmanyn sonucudur.

OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 225 - 235, 01.03.2011

Öz

ÖZET Bu ara?tyrma, otistik rahatsyzly?y olan çocuklaryn müzik e?itimine olan yatkynlyklary ve müzi?e olan duyarlylyklaryny tespit edebilmek amacy ile yapylmy?tyr. Bu amaçla 2009–2010 ö?retim yyly içerisinde Kyrykkale'de biri Özel E?itim kurumlarynda ve di?eri OÇEM özel alt synyfynda bulunan toplam iki otistik çocukla çaly?ylmy?tyr. Ara?tyrmada çocuklaryn ya? seviyelerine uygun, sözleri kolay, melodisi akylda kalycy olan bir çocuk ?arkysy ö?retilmi?tir. "Yaygyn Geli?imsel Bozuklu?u Olan Bireyler Yçin Performans Belirleme Formu" nda yer alan "müzik becerileri modülü"nden dört beceri kullanylmy?tyr. Ö?renilmesi beklenen etkinlikler BÖP üyeleri tarafyndan her oturum sonunda de?erlendirilmi?tir. Verilerin toplanmasynda BÖP formu, BÖP de?erlendirme formu ve "Müzik E?itimi Çaly?ma Sonucu Durum Tespit Gözlem Formu" kullanylmy?tyr. Otistik çocuklarda, bireysel müzik e?itiminin gereklili?i ve her otistik çocu?a özel müzik e?itimi programynyn hazyrlanmasy bu ara?tyrmanyn sonucudur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

OĞUZ Önal Bu kişi benim

Öznur ÖZTOSUN Çaydere Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önal, O., & Çaydere, Ö. . Ö. (2011). OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts, 6(2), 225-235. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Önal O, Çaydere ÖÖ. OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts. Mart 2011;6(2):225-235. doi:10.12739/10.12739
Chicago Önal, OĞUZ, ve Öznur ÖZTOSUN Çaydere. “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”. Fine Arts 6, sy. 2 (Mart 2011): 225-35. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Önal O, Çaydere ÖÖ (01 Mart 2011) OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts 6 2 225–235.
IEEE O. Önal ve Ö. . Ö. Çaydere, “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”, Fine Arts, c. 6, sy. 2, ss. 225–235, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Önal, OĞUZ - Çaydere, Öznur ÖZTOSUN. “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”. Fine Arts 6/2 (Mart 2011), 225-235. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Önal O, Çaydere ÖÖ. OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts. 2011;6:225–235.
MLA Önal, OĞUZ ve Öznur ÖZTOSUN Çaydere. “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”. Fine Arts, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 225-3, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Önal O, Çaydere ÖÖ. OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts. 2011;6(2):225-3.