BibTex RIS Kaynak Göster

AN EXAMINATION FOR VOCATIONAL ANXIETY LEVEL OF TEACHER CANDIDATES OF DEPARTMENT OF FINE ARTS EDUCATION IN THE SENSE OF GENDER AND FIELD VARIABLES

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 303 - 310, 01.03.2011

Öz

It is aimed with this research at examination for vocational anxiety level of teacher candidates which are final year students in Department of Fine Arts Education in the sense of gender and field variables. The data collection tool for this research is the Teacher Candidates Anxiety Scale which was adopted and developed by ?aban, Korkmaz & Akba? (2204). The data collection tool used in research was applied totally to 47 teacher candidates that 23 of total were from Music Teaching Programme and 24 of total were from Art Teaching Programme of Department of Fine Arts Education. In research, vocational anxiety of teacher candidates has examined in the sense of gender and field variables, and it has been made comparisons by using descriptive statistical techniques, and also data have analysed with t test so as to be determined differences among groups. As a result of research findings, there is no difference on vocational anxiety of teacher candidates educating in Department of Fine Arts Education in sense of gender and field variables.

GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 303 - 310, 01.03.2011

Öz

Bu ara?tyrma ile, Güzel Sanatlar E?itimi Bölümü'nde son synyfta ö?renim gören ö?retmen adaylarynyn mesleki kaygylarynyn cinsiyet ve alan de?i?kenleri açysyndan incelenmesi amaçlanmy?tyr. Ara?tyrmanyn veri toplama aracy; Saban, Korkmaz ve Akba? (2004) tarafyndan uyarlanyp geli?tirilen Ö?retmen Adayy Kaygy Ölçe?i'dir. Ara?tyrmada kullanylan veri toplama aracy, Güzel Sanatlar E?itimi Bölümü müzik ö?retmenli?i programynda 23, resim-i? ö?retmenli?i programynda ise 24 olmak üzere toplam 47 ö?retmen adayyna uygulanmy?tyr. Ara?tyrmada ö?retmen adaylarynyn mesleki kaygylary, alan ve cinsiyet de?i?kenleri açysyndan incelenerek betimsel istatistik teknikleri ile kar?yla?tyrmalar yapylmy?, gruplar arasy farkyn belirlenmesi için veriler t testi ile analiz edilmi?tir. Ara?tyrma bulgularyna göre sonuç olarak, Güzel Sanatlar E?itimi Bölümü'nde ö?renim gören ö?retmen adaylarynyn mesleki kaygylary cinsiyet ve alan de?i?kenine göre farklylyk göstermemektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Ebru Temiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temiz, E. (2011). GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY. Fine Arts, 6(2), 303-310. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Temiz E. GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY. Fine Arts. Mart 2011;6(2):303-310. doi:10.12739/10.12739
Chicago Temiz, Ebru. “GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY”. Fine Arts 6, sy. 2 (Mart 2011): 303-10. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Temiz E (01 Mart 2011) GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY. Fine Arts 6 2 303–310.
IEEE E. Temiz, “GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY”, Fine Arts, c. 6, sy. 2, ss. 303–310, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Temiz, Ebru. “GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY”. Fine Arts 6/2 (Mart 2011), 303-310. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Temiz E. GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY. Fine Arts. 2011;6:303–310.
MLA Temiz, Ebru. “GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY”. Fine Arts, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 303-10, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Temiz E. GÜZEL SANATLAR E?YTYMY BÖLÜMÜ Ö?RETMEN ADAYLARININ MESLEKY KAYGI DÜZEYLERYNYN CYNSYYET VE ALAN DE?Y?KENLERY AÇISINDAN YNCELENMESY. Fine Arts. 2011;6(2):303-10.