BibTex RIS Kaynak Göster

AN ANALIZE OF AN EXAMPLE SONG IN TERMS OF INSTRUCTIONAL MUSIC COMPOSING TECHNICS

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 22 - 27, 01.02.2010

Öz

The purpose of this study is to determine whether the school songs used in the program are appropriate in terms of composing techniques. In this respect, the school song entitled "Kirlara Dogru" was analized in terms of prosody, form and educational qualities. When the song "Kirlara Dogru" was analyzed in terms of rhythmical balance, it can be seen that the syllable "ka" at the measure 8 has long rhytmic value while it has to has short rhytnmic value. When it was analyzed in terms of word accentuation, it can be said that the syllable "lar" at the measure 4 should be in a higher pitch instead of being in a lower pitch. As for the formal analysis, the song is written in a binary form consisting of A and B phrases both of which consists of 2 two-measure-motives. The song ends with an authentic cadence. From an educational perspective, it can be said that the song is written in a one octave voice register (D-d) and the notational values used are eight, quarter, dotted quarter and dotted half notes  The subject matter of the song is love of nature. As a result of these analyses it can be said that the song "Kirlara Dogru" can be a good example for Turkish Authentic School Songs. KEYWORDS; EDUCATION, MUSIC EDUCATION, SONG TEACHING, COMPOSING, PROSODY

EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 22 - 27, 01.02.2010

Öz

Bu çalisma, Türkiye' deki ilkögretim okullarinda müzik dersinde ögretilen sarkilarin besteleme tekniklerine uygunluk durumunu saptamak amaciyla yapilmistir. Bu amaçla müzik dersinde ögretilen "Kirlara Dogru" dogru sarkisinin bestelenmesinde egitim müzigi besteleme tekniklerinden prozodi, biçim ve egitsellik ilkelerine ne ölçüde uyuldugu arastirilmistir. Kirlara Dogru Sarkisi Tartimsal Uyum Bakimindan incelendiginde, 8. ölçüdeki arkadaslar kelimesindeki ka hecesinin süre bakimindan kisa degerli olmasi gerekirken uzun degerli oldugu, Kirlara Dogru Sarkisi kelime vurgusu açisindan incelendiginde ise sadece 4. Ölçüdeki lar hecesinin yükseklik bakimindan ince seste olmasi gerekirken kalin seste oldugu belirlenmistir. Kirlara Dogru Sarkisi Biçim Yönünden incelendiginde ise, sarkinin a – b cümlelerinden olusan 1 bölümlü sarki biçiminde oldugu, cümlelerin 2'ser ölçülük 2 motiften olustugu ve tam kararla sonuçlandigi Kirlara Dogru Sarkisi Egitsellik Bakimindan incelendiginde ise, sarkinin 1 oktavlik ses alani (re –re) içerisinde yazildigi nota degerlerini kapsadigi ve konu bakimindan da doga sevgisini isledigi görülmektedir. Bütün bu incelemeler sonucunda Kirlara Dogru Sarkisi'nin egitim müzigi dagarcigi içerisinde yer alan Özgün Türk Okul Sarkilari için iyi bir örnek olabilecegi düsünülmektedir. ANAHTAR KELYMELER E?YTYM, MÜZYK E?YTYMY, ?ARKI Ö?RETYMY, BESTELEME, PROZODY

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Selçuk Bilgin Bu kişi benim

Süleyman Cem Saktanlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilgin, S., & Saktanlı, S. C. (2010). EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN. Fine Arts, 5(1), 22-27. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bilgin S, Saktanlı SC. EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN. Fine Arts. Şubat 2010;5(1):22-27. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bilgin, Selçuk, ve Süleyman Cem Saktanlı. “EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN”. Fine Arts 5, sy. 1 (Şubat 2010): 22-27. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bilgin S, Saktanlı SC (01 Şubat 2010) EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN. Fine Arts 5 1 22–27.
IEEE S. Bilgin ve S. C. Saktanlı, “EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN”, Fine Arts, c. 5, sy. 1, ss. 22–27, 2010, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bilgin, Selçuk - Saktanlı, Süleyman Cem. “EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN”. Fine Arts 5/1 (Şubat 2010), 22-27. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bilgin S, Saktanlı SC. EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN. Fine Arts. 2010;5:22–27.
MLA Bilgin, Selçuk ve Süleyman Cem Saktanlı. “EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN”. Fine Arts, c. 5, sy. 1, 2010, ss. 22-27, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bilgin S, Saktanlı SC. EGITIM MÜZIGI BESTELEME TEKNIKLERI BAKIMINDAN. Fine Arts. 2010;5(1):22-7.