BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 4, 123 - 133, 15.10.2015

Öz

This research paper is going to try to find proper ways to use Turkish Music Elements in a contemporary guitar composition and give suggestions to the composers who are eager to study in this particular field. The universe of the research consists of the contemporary guitar repertoire which is effected by traditional folk music. The examples, which were used in the research, includes two works for the guitar solo. The first work named “Koyunbaba” was composed by an Italian composer Carlo Domeniconi, who has used Turkish elements in his music frequently, has lived many years in Turkey. The second work named “Fantasy on a Song by Tanburi Mustafa Çavuş” was composed by a Turkish guitarist-composer Kazım Çokoğullu. With the findings of the analysis of these two pieces, suggestions are going to be made for the composers who are eager to work in this particular field

Kaynakça

  • • Turnbull, H., (1991). The Guitar from the Renassaince to the Present Day. Conneticut: The Bold Strummer.
  • • Wade, G., (2001). A Concise History of the Classical Guitar. Mel Bay Puclications.
  • • Hansen, P.S., (1961). An Introduction to Twentieth Century Music.
  • • Boston: Allyn and Bacon. http://www.youtube.com/watch?v=XhyHlKHIeZY
  • • Dali, S., (1942). Secret Life of Salvador Dali Dial Press
  • • Wilson, P., (1992). The Music of Bela Bartok. Yale University Pres.
  • • Morgan, R.P., (1991). Twentieth Cuntury Music W.W.Norton
  • • Strunk, O. and Treitler, L., (1950). Source Readings in Music History W.W.Norton.
  • • Morgan, R.P., (1991). Tentieth-Century Music: A History of Musical Style in Modern Europe and America. New York: W.W.Norton.
  • • Hanning, B.R., (1998). Concise History of Western Music. New York: W.W.Norton.
  • • Ay, G., (1990) Folklara Giriş Pan Yayıncılık
  • • Uçan, A., (1976). Türk Müzik Kültürü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Behar, C., (1987). Klasik Türk Musikisi Üzerine Denemeler. Bağlam Yayınları.
  • • Özalp, N., (2000). Türk Musikisi Tarihi. MEB Yayınları.

ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 4, 123 - 133, 15.10.2015

Öz

 Bu araştırmada, çağdaş klasik gitar müziği besteciliğinde Türk Müziği’nden yararlanmanın yollarının aranması ve bu alanda çalışma yapacak bestecilere öneriler sunulması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini geleneksel müzikten etkilenen çağdaş gitar repertuvarı, örneklemini ise yıllarca Türkiye’de yaşamış ve eserlerinde Türk Müziği öğelerini sıklıkla kullanmış olan İtalyan besteci Carlo Domeniconi’nin “Koyunbaba” isimli gitar süiti ve gitarist-besteci Kâzım Çokoğullu’nun solo gitar için bestelediği “Tanburi Mustafa Çavuş’un Şarkısı Üzerine Fantezi” isimli çalışması oluşturmaktadır. Araştırmaya veri sağlamak amacıyla çağdaş gitar repertuvarı taranmıştır. Amaca uygun iki eser seçilmiş ve müzikal analizleri yapılmıştır. Elde edilen bilgiler ışığında, söz konusu alanda çalışma yapacak bestecilere öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • • Turnbull, H., (1991). The Guitar from the Renassaince to the Present Day. Conneticut: The Bold Strummer.
  • • Wade, G., (2001). A Concise History of the Classical Guitar. Mel Bay Puclications.
  • • Hansen, P.S., (1961). An Introduction to Twentieth Century Music.
  • • Boston: Allyn and Bacon. http://www.youtube.com/watch?v=XhyHlKHIeZY
  • • Dali, S., (1942). Secret Life of Salvador Dali Dial Press
  • • Wilson, P., (1992). The Music of Bela Bartok. Yale University Pres.
  • • Morgan, R.P., (1991). Twentieth Cuntury Music W.W.Norton
  • • Strunk, O. and Treitler, L., (1950). Source Readings in Music History W.W.Norton.
  • • Morgan, R.P., (1991). Tentieth-Century Music: A History of Musical Style in Modern Europe and America. New York: W.W.Norton.
  • • Hanning, B.R., (1998). Concise History of Western Music. New York: W.W.Norton.
  • • Ay, G., (1990) Folklara Giriş Pan Yayıncılık
  • • Uçan, A., (1976). Türk Müzik Kültürü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Behar, C., (1987). Klasik Türk Musikisi Üzerine Denemeler. Bağlam Yayınları.
  • • Özalp, N., (2000). Türk Musikisi Tarihi. MEB Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Müzik
Yazarlar

Kazim Çokoğullu

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çokoğullu, K. (2015). ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI. Fine Arts, 10(4), 123-133. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.4.D0168
AMA Çokoğullu K. ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI. Fine Arts. Ekim 2015;10(4):123-133. doi:10.12739/NWSA.2015.10.4.D0168
Chicago Çokoğullu, Kazim. “ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI”. Fine Arts 10, sy. 4 (Ekim 2015): 123-33. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.4.D0168.
EndNote Çokoğullu K (01 Ekim 2015) ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI. Fine Arts 10 4 123–133.
IEEE K. Çokoğullu, “ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI”, Fine Arts, c. 10, sy. 4, ss. 123–133, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.4.D0168.
ISNAD Çokoğullu, Kazim. “ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI”. Fine Arts 10/4 (Ekim 2015), 123-133. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.4.D0168.
JAMA Çokoğullu K. ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI. Fine Arts. 2015;10:123–133.
MLA Çokoğullu, Kazim. “ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI”. Fine Arts, c. 10, sy. 4, 2015, ss. 123-3, doi:10.12739/NWSA.2015.10.4.D0168.
Vancouver Çokoğullu K. ÇAĞDAŞ KLASİK GİTAR BESTECİLİĞİNDE TÜRK MÜZİĞİ’NDEN YARARLANMANIN YOLLARI. Fine Arts. 2015;10(4):123-3.