Bu çalışmada, Trabzon kentinde bulunan müzelerin geçmişi ve mimari özelliklerinin yaratıcı drama yöntemiyle incelenerek tanıtılması, öğrencilerin yaratıcı drama etkinlikleri ile müzelere yönelik bilgi edinmelerine katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Ayasofya Müzesi, Trabzon Müzesi, Atatürk Köşkü ve Sümela Manastırı birer öğrenme ortamı olarak kullanılmıştır. Uygulama sürecinde müzelerin geçmişten günümüze kullanım amaçları, mimari üslupları ve mekânsal organizasyonlarına yönelik çalışmalar yapılmıştır. Uygulamalar, 2012-2013 eğitim öğretim bahar yarıyılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 10 gönüllü öğrenci ile yürütülmüştür. Elde edilen veriler göz önünde bulundurulduğunda, müzelerde yapılan yaratıcı drama etkinliklerinin, öğrencilerin müzeler hakkındaki bilgileri görerek, düşünerek, yorumlayarak ve eğlenerek öğrenmelerini sağladığı sonucuna ulaşılmaktadır. Müze eğitimine katılan öğrencilerin tarihi ve sosyal boyutta etkili bir öğrenme süreci yaşamalarının, koruma bilinci kazanmalarında da etkili olduğu düşünülmektedir.
Müze Bilinci Müze Eğitimi Mimarlık Eğitimi Yaratıcı Drama Trabzon Müzeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Uygulamalı Sanatlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 1 |