Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 185 - 198, 07.07.2017

Öz

Bu çalışma, müziksel işitme okuma ve yazma (MİOY)
eğitiminin, keman eğitimine etkisini tespit etmek amacıyla, regresyon yöntemi
kullanılarak yapılmıştır. Çalışma nicel bir araştırmadır. Çalışmada veriler,
anket yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmada ortaya çıkan regresyon analizi
sonuçlarına göre, müziksel işitme okuma ve yazma eğitiminin, keman eğitimine
etkisi olduğu saptanmıştır. Çalışmada, MİOY eğitiminin keman eğitimi üzerindeki
etkisini göstermek için oluşturulan modellerden sadece bir tanesi istatistiki
olarak anlamsız çıkmıştır (p>0.05, sig=0.54). Bunun dışındaki tüm modeller
istatistiki olarak anlamlıdır. Çalışmada ortaya çıkan regresyon analizinin
sonuçlarına göre kurulan modellerden açıklama gücü en yüksek olan modelde,
açıklama gücü %27, açıklama gücü en düşük olan model ise açıklama gücü %11’dir.
MİOY eğitiminin keman eğitimi üzerindeki etkisine baktığımızda ise, çalışmada
ortaya çıkan regresyon analizinin sonuçlarına göre, en büyük etki, %54, en
düşük etki ise, %36 olarak hesaplanmıştır. Bu çalışma için öngörülen sonuçlar,
elde edilen sonuçlar ile doğrulanmış bulunmaktadır.

Kaynakça

  • • Angı, Ç.E. ve Birer Hamzaoğlu, A.R., (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 48-69.
  • • Apaydınlı, K., (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü Öğrencilerinin Müziksel İşitme-Okuma-Yazma Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar eğitimi Anabilim Dalı, Müzik Eğitimi bilim.
  • • Holloway, M.S., (2001). The Use of Colloborative Action Learning to Increase Music Appreciation Students’ Listening Skills. Utah: Utah University.
  • • Kennedy, M., (1996). Concise Dictionary of Music. UK: Oxford University Press.
  • • Kurtuldu, M.K., (2007). İşleme Modeline Dayalı Piyano Eğitiminde Genel Öğrenme Stratejilerinin Yeri ve Görsel İmajlar Oluşturma Yönteminin Kullanılabilirlik Düzeyi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Özbek, Ö., (2003). Müzik Teorisi ve İşitme Eğitiminde Uygulamaların Çeşitlendirilmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • • Özçelik, S., (2003). Müzikal Dikte ve Solfej. Ankara: Başkent Matbaacılık.
  • • Özgür, Ü., (1995). Mesleki Müzik Eğitiminde Deşifrenin Önemi. Filarmoni Sanat.
  • • Özgür, Ü. ve Aydoğan, S., (2002). Müziksel İşitme Okuma. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • • Şendurur, Y., (2001). Keman Eğitiminde Etkili Öğrenme-Öğretme Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 145-155.
  • • Turhan, Z., (2010). Bireysel Çalgı Derslerinde Öğretmen-Öğrenci İletişiminin İncelenmesi (Gazi Eğitim Fakültesi Örneği). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Uçan, A., (2004). Keman. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • • Uçan, A., (2005). Müzik eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum (3. cilt). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Uçan, A., (2005). Müzik eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Uçan, A. ve Günay, E., (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi I. Ankara: Önder Matbaası.
  • • Uyan, M.O., (2013). Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi İle Bireysel Çalgı Eğitmi Başarıları Arasındaki İlişkiler. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1), 53-68.
  • • Yaşmut, B., (2013). Piyano Eğitiminin Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Davranışlarına Etkisi. Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Samsun.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 185 - 198, 07.07.2017

Öz

Kaynakça

  • • Angı, Ç.E. ve Birer Hamzaoğlu, A.R., (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 48-69.
  • • Apaydınlı, K., (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü Öğrencilerinin Müziksel İşitme-Okuma-Yazma Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar eğitimi Anabilim Dalı, Müzik Eğitimi bilim.
  • • Holloway, M.S., (2001). The Use of Colloborative Action Learning to Increase Music Appreciation Students’ Listening Skills. Utah: Utah University.
  • • Kennedy, M., (1996). Concise Dictionary of Music. UK: Oxford University Press.
  • • Kurtuldu, M.K., (2007). İşleme Modeline Dayalı Piyano Eğitiminde Genel Öğrenme Stratejilerinin Yeri ve Görsel İmajlar Oluşturma Yönteminin Kullanılabilirlik Düzeyi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Özbek, Ö., (2003). Müzik Teorisi ve İşitme Eğitiminde Uygulamaların Çeşitlendirilmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • • Özçelik, S., (2003). Müzikal Dikte ve Solfej. Ankara: Başkent Matbaacılık.
  • • Özgür, Ü., (1995). Mesleki Müzik Eğitiminde Deşifrenin Önemi. Filarmoni Sanat.
  • • Özgür, Ü. ve Aydoğan, S., (2002). Müziksel İşitme Okuma. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • • Şendurur, Y., (2001). Keman Eğitiminde Etkili Öğrenme-Öğretme Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 145-155.
  • • Turhan, Z., (2010). Bireysel Çalgı Derslerinde Öğretmen-Öğrenci İletişiminin İncelenmesi (Gazi Eğitim Fakültesi Örneği). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Uçan, A., (2004). Keman. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • • Uçan, A., (2005). Müzik eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum (3. cilt). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Uçan, A., (2005). Müzik eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Uçan, A. ve Günay, E., (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi I. Ankara: Önder Matbaası.
  • • Uyan, M.O., (2013). Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi İle Bireysel Çalgı Eğitmi Başarıları Arasındaki İlişkiler. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1), 53-68.
  • • Yaşmut, B., (2013). Piyano Eğitiminin Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Davranışlarına Etkisi. Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Samsun.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Büşra İnci Şendurur

Gamze Elif Tanınmış

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şendurur, B. İ., & Tanınmış, G. E. (2017). MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ. Fine Arts, 12(3), 185-198.
AMA Şendurur Bİ, Tanınmış GE. MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ. Fine Arts. Temmuz 2017;12(3):185-198.
Chicago Şendurur, Büşra İnci, ve Gamze Elif Tanınmış. “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA Ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ”. Fine Arts 12, sy. 3 (Temmuz 2017): 185-98.
EndNote Şendurur Bİ, Tanınmış GE (01 Temmuz 2017) MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ. Fine Arts 12 3 185–198.
IEEE B. İ. Şendurur ve G. E. Tanınmış, “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ”, Fine Arts, c. 12, sy. 3, ss. 185–198, 2017.
ISNAD Şendurur, Büşra İnci - Tanınmış, Gamze Elif. “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA Ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ”. Fine Arts 12/3 (Temmuz 2017), 185-198.
JAMA Şendurur Bİ, Tanınmış GE. MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2017;12:185–198.
MLA Şendurur, Büşra İnci ve Gamze Elif Tanınmış. “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA Ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ”. Fine Arts, c. 12, sy. 3, 2017, ss. 185-98.
Vancouver Şendurur Bİ, Tanınmış GE. MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA ve YAZMA EĞİTİMİNİN KEMAN EĞİTİMİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2017;12(3):185-98.