Bu çalışma, müziksel işitme okuma ve yazma (MİOY)
eğitiminin, keman eğitimine etkisini tespit etmek amacıyla, regresyon yöntemi
kullanılarak yapılmıştır. Çalışma nicel bir araştırmadır. Çalışmada veriler,
anket yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmada ortaya çıkan regresyon analizi
sonuçlarına göre, müziksel işitme okuma ve yazma eğitiminin, keman eğitimine
etkisi olduğu saptanmıştır. Çalışmada, MİOY eğitiminin keman eğitimi üzerindeki
etkisini göstermek için oluşturulan modellerden sadece bir tanesi istatistiki
olarak anlamsız çıkmıştır (p>0.05, sig=0.54). Bunun dışındaki tüm modeller
istatistiki olarak anlamlıdır. Çalışmada ortaya çıkan regresyon analizinin
sonuçlarına göre kurulan modellerden açıklama gücü en yüksek olan modelde,
açıklama gücü %27, açıklama gücü en düşük olan model ise açıklama gücü %11’dir.
MİOY eğitiminin keman eğitimi üzerindeki etkisine baktığımızda ise, çalışmada
ortaya çıkan regresyon analizinin sonuçlarına göre, en büyük etki, %54, en
düşük etki ise, %36 olarak hesaplanmıştır. Bu çalışma için öngörülen sonuçlar,
elde edilen sonuçlar ile doğrulanmış bulunmaktadır.
Regresyon Analizi MİOY Eğitimi Keman Eğitimi Nicel Araştırma Lisans 4. Sınıf Öğrencileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3 |