Görsel Sanatlar Eğitiminin
ele alınması gereken birçok problemi vardır. Bu araştırmada da Görsel Sanatlar
Eğitimi alan bir grup öğrenci ile bu problemler gruplandırılmıştır. Bu
gruplandırmadaki problemler bilimsel araştırma yöntemleri dersi kapsamında birer
araştırma konusu olmuştur. Ayrıca bunlarla ilgili makaleler oluşturulmuştur.
Amaç Görsel sanatlar öğretmen adaylarının alanının sorunlarıyla ilgili
alanyazın tarama yapabilmesi ve alanıyla ilgili makale yazma becerisi kazandırmaktır.
Araştırmanın problem ve bulguları da sorunların belirlenmesi, makale sürecinin
değerlendirilmesi ve öğrencilerin araştırmada edindikleri kazanımlar
şeklindedir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde Ömer Halisdemir
Üniversitesi Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda okuyan 3. sınıf
öğrencilerinden 20 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma 9 hafta süresince uygulanan
bir eylem araştırmasıdır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir.
Araştırma bulgularına göre katılımcıların alanının sorunlarını değerlendirebildikleri,
alanıyla ilgili bilimsel bir makale yazma sürecinde istenen becerileri kazandıkları
sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3 |