As known, Ministry of National Education modernizes and updates the
curriculums used during formal education process in accordance with improving
and changing worldwide conditions. Within this context, it has modernized the
Music lesson curriculums in Middle Schools to apply dating from 2017-2018 and
has started to apply them in related institutions. Accordingly, in this study
the attainments, functionality, consistency with national educational policies,
etc. of “the Music lesson curriculums in Middle Schools” are aimed to examine
in accordance with the views of Music teachers. The views of Music teachers at
middle schools in Mardin province and its central districts were taken into
consideration in the study. The semi-structured interview method was used, and
content analysis for the acquired data was made. With the interview method used
in this study, the approaches and views of music teachers for the new music
lesson curriculum have been determined and the related expectations and
suggestions have been tried to identify. The study is significant to determine
the first views for the updated curriculum which was come to force in
2017-2018.
Bilindiği gibi MEB örgün eğitimde uyguladığı öğretim programlarını,
gelişen ve değişen dünya koşullarına göre yenilemekte ve güncellemektedir. Bu
kapsamda MEB 2017-2018 yılından itibaren uygulanmak üzere ortaokul müzik
programlarını da yenileyerek ilgili kurumlarında uygulama başlamıştır. Buna
göre bu çalışmada, 2017–2018 yılında yürürlüğe giren “Ortaokul Müzik Dersi
Öğretim Programının” kazanımları, işlevselliği, ülkemiz milli eğitim
politikalarıyla olan tutarlığı, vb. Değişkenler bakımından müzik öğretmenleri
görüşleri doğrultusunda irdelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada Mardin ili ve
merkez ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin görüşleri
ele alınmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmış,
elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada kullanılan görüşme
yöntemi ile müzik öğretmenlerinin, yeni müzik dersi öğretim programına yönelik
yaklaşım ve görüşleri belirlenerek bu yöndeki beklentiler ve öneriler tespit
edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, 2017-2018 yılında uygulamaya konulan
Ortaokul müzik dersi öğretim programı ile ilgili ilk görüşlerin belirlenmesi
bakımından önemlidir.
Ortaokul Program Öğretmen Görüşleri Müfredat Müzik Dersi Müfredat
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 1 |