Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

VIEWS OF MUSIC TEACHERS FOR 2017-2018 PRIMARY EDUCATIONS CURRICULUM

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 60 - 70, 31.01.2019

Öz

      As known, Ministry of National Education modernizes and updates the
curriculums used during formal education process in accordance with improving
and changing worldwide conditions. Within this context, it has modernized the
Music lesson curriculums in Middle Schools to apply dating from 2017-2018 and
has started to apply them in related institutions. Accordingly, in this study
the attainments, functionality, consistency with national educational policies,
etc. of “the Music lesson curriculums in Middle Schools” are aimed to examine
in accordance with the views of Music teachers. The views of Music teachers at
middle schools in Mardin province and its central districts were taken into
consideration in the study. The semi-structured interview method was used, and
content analysis for the acquired data was made. With the interview method used
in this study, the approaches and views of music teachers for the new music
lesson curriculum have been determined and the related expectations and
suggestions have been tried to identify. The study is significant to determine
the first views for the updated curriculum which was come to force in
2017-2018.

Kaynakça

  • • Albuz, A. ve Akpınar, M., (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ve Yeni Yaklaşımlar. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Samsun, ss:1-9.
  • • Balcı, A., (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem. Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • • Canbay, A., (2007). Müzik Öğretmenlerinin 1994 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programına Yaklaşımları ve Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt:2, Sayı:2, ss:15,29.
  • • İlkokul-Ortaokul Müzik dersi Öğretim Programı, Ankara, 2018. Mufredat.meb.gov.tr .
  • • İlköğretim 1/8 Müzik Dersi Öğretim Programı Devlet Kitapları Müdürlüğü, ss:5-7, Ankara, 2007.
  • • Kırcıoğlu, H.T., (2011). İlköğretim İkinci Kademede Müzik Dersi Öğretim Programının Kazanımlar Boyutunun Müzik Öğretmeni Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi.
  • • Kocabaş, A., (1993). 1986- Lise Müzik Dersi Öğretim Programının Bölgesinde Görevli Müzik Öğretmenlerinin Görüşlerine Çağdaş Program Geliştirme İlkelerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • • Köroğlu, N., (2014). İlköğretim ikinci Kademe Müzik Öğretmenlerinin 2006 Müzik Dersi Öğretim Programına Yönelik Görüşleri. Sanat Eğitimi Dergisi: Cilt:2, Sayı:1, ss:128-141.
  • • Özdemir, N., (2006). İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Kazanımlar Boyutuna Yönelik İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Özdemir, N., (2008). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Kazanımlar Boyutuna Yönelik İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Özgül, İ., (2015). Türkiye’de İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Çözümlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi, Eğitim fakültesi.
  • • Punch, K.F., (1998). Introduction to Social Research, Quantitative and Qualitative Approaches. London: Sage.
  • • Sever, G., (2006). Erken Keman Eğitimi Veren Öğretmenlerin (5-7 Yaş) Başlangıç Düzeyinde Sık Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara:Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 60 - 70, 31.01.2019

Öz

     Bilindiği gibi MEB örgün eğitimde uyguladığı öğretim programlarını,
gelişen ve değişen dünya koşullarına göre yenilemekte ve güncellemektedir. Bu
kapsamda MEB 2017-2018 yılından itibaren uygulanmak üzere ortaokul müzik
programlarını da yenileyerek ilgili kurumlarında uygulama başlamıştır. Buna
göre bu çalışmada, 2017–2018 yılında yürürlüğe giren “Ortaokul Müzik Dersi
Öğretim Programının” kazanımları, işlevselliği, ülkemiz milli eğitim
politikalarıyla olan tutarlığı, vb. Değişkenler bakımından müzik öğretmenleri
görüşleri doğrultusunda irdelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada Mardin ili ve
merkez ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin görüşleri
ele alınmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmış,
elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada kullanılan görüşme
yöntemi ile müzik öğretmenlerinin, yeni müzik dersi öğretim programına yönelik
yaklaşım ve görüşleri belirlenerek bu yöndeki beklentiler ve öneriler tespit
edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, 2017-2018 yılında uygulamaya konulan
Ortaokul müzik dersi öğretim programı ile ilgili ilk görüşlerin belirlenmesi
bakımından önemlidir.

Kaynakça

  • • Albuz, A. ve Akpınar, M., (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ve Yeni Yaklaşımlar. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Samsun, ss:1-9.
  • • Balcı, A., (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem. Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • • Canbay, A., (2007). Müzik Öğretmenlerinin 1994 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programına Yaklaşımları ve Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt:2, Sayı:2, ss:15,29.
  • • İlkokul-Ortaokul Müzik dersi Öğretim Programı, Ankara, 2018. Mufredat.meb.gov.tr .
  • • İlköğretim 1/8 Müzik Dersi Öğretim Programı Devlet Kitapları Müdürlüğü, ss:5-7, Ankara, 2007.
  • • Kırcıoğlu, H.T., (2011). İlköğretim İkinci Kademede Müzik Dersi Öğretim Programının Kazanımlar Boyutunun Müzik Öğretmeni Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi.
  • • Kocabaş, A., (1993). 1986- Lise Müzik Dersi Öğretim Programının Bölgesinde Görevli Müzik Öğretmenlerinin Görüşlerine Çağdaş Program Geliştirme İlkelerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • • Köroğlu, N., (2014). İlköğretim ikinci Kademe Müzik Öğretmenlerinin 2006 Müzik Dersi Öğretim Programına Yönelik Görüşleri. Sanat Eğitimi Dergisi: Cilt:2, Sayı:1, ss:128-141.
  • • Özdemir, N., (2006). İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Kazanımlar Boyutuna Yönelik İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Özdemir, N., (2008). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Kazanımlar Boyutuna Yönelik İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Özgül, İ., (2015). Türkiye’de İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Çözümlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi, Eğitim fakültesi.
  • • Punch, K.F., (1998). Introduction to Social Research, Quantitative and Qualitative Approaches. London: Sage.
  • • Sever, G., (2006). Erken Keman Eğitimi Veren Öğretmenlerin (5-7 Yaş) Başlangıç Düzeyinde Sık Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara:Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Birgül 0000-0003-2500-4895

Zeki Nacakcı 0000-0003-0791-4641

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Birgül, Y., & Nacakcı, Z. (2019). MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Fine Arts, 14(1), 60-70.
AMA Birgül Y, Nacakcı Z. MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. Ocak 2019;14(1):60-70.
Chicago Birgül, Yasemin, ve Zeki Nacakcı. “MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 14, sy. 1 (Ocak 2019): 60-70.
EndNote Birgül Y, Nacakcı Z (01 Ocak 2019) MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Fine Arts 14 1 60–70.
IEEE Y. Birgül ve Z. Nacakcı, “MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”, Fine Arts, c. 14, sy. 1, ss. 60–70, 2019.
ISNAD Birgül, Yasemin - Nacakcı, Zeki. “MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 14/1 (Ocak 2019), 60-70.
JAMA Birgül Y, Nacakcı Z. MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2019;14:60–70.
MLA Birgül, Yasemin ve Zeki Nacakcı. “MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts, c. 14, sy. 1, 2019, ss. 60-70.
Vancouver Birgül Y, Nacakcı Z. MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN 2017-2018 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2019;14(1):60-7.