Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 2, 122 - 135, 16.04.2019

Öz

    Bu araştırmanın amacı, konservatuvar öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme
yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve yaşam boyu öğrenme
yeterlikleri ile müzikal algılama düzeyleri arasındaki ilişkinin
belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı’nda öğrenim görmekte olan 102 öğrenci oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak
Kişisel Bilgi Formu, Uzunboylu ve Hürsen tarafından
geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlik Ölçeği” ve
G. Otacıoğlu tarafından geliştirilen “Müzikal Algılama Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler Kruskal
Wallis-H, Mann Whitney U ve Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı
ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda konservatuvar öğrencilerinin yaşam
boyu öğrenme yeterliklerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı
farklılık göstermediği, bireysel çalgı ve müzik türü tercihi değişkenlerine
göre anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür.
 Konservatuvar öğrencilerinin yaşam boyu
öğrenme yeterliklerinin “dijital yeterlikler” alt boyutu ile müzikal algılama
düzeyleri toplam puanları arasında; müzikal algılama düzeylerinin “genel müzik
bilgisi ve kültürü” ve “müziğe karşı olan ilgi ve tutum” alt boyutları ile
yaşam boyu öğrenme yeterlik toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki
saptanmıştır.
 

Kaynakça

  • • Aksoy, M., (2008). Hayat Boyu Öğrenme ve Kariyer Rehberliği İlkelerinin İstihdam Edilebilirliğe Etkileri: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Ayra, M. ve Kösterelioğlu, İ., (2015). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Mesleki Öz Yeterlik Algıları ile İlişkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, Cilt:10, Sayı:1, ss:17-28. Doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0630.
  • • Bonneville-Roussy, A., Rentfrow, P.J., Xu, M.K., and Potter, J., (2013). Music Through the Ages: Trends in Musical Engagement and Preferences from Adolescence through Middle Adulthood. Journal of Personality and Social Psychology, Cilt:105, sayı:4, ss:703.
  • • Büyüköztürk, Ş., (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (3. basım). Ankara: PegemAkademi.
  • • Can, A., (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (4. basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • • Coşkun, Y.D. ve Demirel, M., (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), Sayı:42, ss:108-120.
  • • Çalışkan, V., (2016). Lifelong Learning and the Use of Technology in Music Education. 2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL 2016). Liepaja-Latvia, Abstracts Book, ss:49.
  • • Dinevski, D. ve Dinevski, I.V., (2004). The Concepts of University Lifelong Learning Provision in Europe. Transition Studies Review, Cilt:1, Sayı:3, ss:227-235.
  • • Erdamar, G., (2011). Yaşam Boyu Öğrenme (Eğitimde Yeni Yönelimler içinde, Editör: Ö. Demirel). Ankara: PegemAkademi.
  • • Otacıoğlu, S.G., (2005). Müzik Öğretmenliği Piyano Eğitimi Dersi için Bir Model Denemesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Gencel, İ.E., (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları. Eğitim ve Bilim, Cilt:38, Sayı:170, ss:237-252.
  • • Güleç, İ., Çelik, S. ve Demirhan, B., (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, Cilt:2, Sayı:3, ss:34-48.
  • • Günüç, S., Odabaşı, H.F. ve Kuzu, A., (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:1, Sayı:2, ss:309-325.
  • • Güzel, H., (2017). Akademik Öz-Yeterlik ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Social Science, Sayı:61, ss:1-13. Doi:10.9761/JASSS7341.
  • • Holbrook, M.B. and Schindler, R.M., (1989). Some Exploratory Findings on the Development of Musical Tastes. Journal of Consumer Research, Cilt:16, Sayı:1, ss:119-124.
  • • İzci, E. ve Koç, S., (2012). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, Sayı:9, ss:101-114.
  • • Karaduman, A. ve Tarhan, S., (2017). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Journal of Human Sciences, Cilt:14, Sayı:1, ss:355-375.
  • • Karakuş, C., (2013). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, ss:26-35.
  • • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi (15. basım). Ankara: Nobel.
  • • Kıvrak, E., (2007). Avrupa Birliği Ve Türkiye’de Yaşamboyu Öğrenme Politikaları ve İstihdam İlişkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Kozikoğlu, İ., (2014). Üniversite ve Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerinin İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, Cilt:3, Sayı:3, ss:29-43.
  • • LeBlanc, A., (1991). Effect of Maturation/Aging on Music Listening Preference: A Review of the Literature. In Ninth National Symposium on Research in Music Behavior, Cannon Beach, OR.
  • • Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi MEGEP (2007). Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi (TASLAK): Ankara. http://www.megep.meb.gov.tr/megep/genel/hayatboyu/
  • • North, A., and Hargreaves, D., (2008). The social and applied psychology of music . Oxford University Press.
  • • Özmenteş, G., (2017). Müzikte Yaşamboyu Öğrenme Sürecinin Başlıca Evreleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, ss:172-180.
  • • Çaydere, Ö.Ö., (2016). Müzik Eğitiminde Hayat Boyu Öğrenme ve Sosyal Medya İlişkisi. International Journal of Human Sciences, Cilt:13, sayı:1, ss:745-753.
  • • Uzunboylu, H. ve Hürsen, Ç., (2011). Lifelong Learning Competence Scale (LLLCS): The Study of Validity and Reliability. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), Sayı:41, ss:449-460.
Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 2, 122 - 135, 16.04.2019

Öz


Kaynakça

  • • Aksoy, M., (2008). Hayat Boyu Öğrenme ve Kariyer Rehberliği İlkelerinin İstihdam Edilebilirliğe Etkileri: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Ayra, M. ve Kösterelioğlu, İ., (2015). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Mesleki Öz Yeterlik Algıları ile İlişkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, Cilt:10, Sayı:1, ss:17-28. Doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0630.
  • • Bonneville-Roussy, A., Rentfrow, P.J., Xu, M.K., and Potter, J., (2013). Music Through the Ages: Trends in Musical Engagement and Preferences from Adolescence through Middle Adulthood. Journal of Personality and Social Psychology, Cilt:105, sayı:4, ss:703.
  • • Büyüköztürk, Ş., (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (3. basım). Ankara: PegemAkademi.
  • • Can, A., (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (4. basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • • Coşkun, Y.D. ve Demirel, M., (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), Sayı:42, ss:108-120.
  • • Çalışkan, V., (2016). Lifelong Learning and the Use of Technology in Music Education. 2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL 2016). Liepaja-Latvia, Abstracts Book, ss:49.
  • • Dinevski, D. ve Dinevski, I.V., (2004). The Concepts of University Lifelong Learning Provision in Europe. Transition Studies Review, Cilt:1, Sayı:3, ss:227-235.
  • • Erdamar, G., (2011). Yaşam Boyu Öğrenme (Eğitimde Yeni Yönelimler içinde, Editör: Ö. Demirel). Ankara: PegemAkademi.
  • • Otacıoğlu, S.G., (2005). Müzik Öğretmenliği Piyano Eğitimi Dersi için Bir Model Denemesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Gencel, İ.E., (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları. Eğitim ve Bilim, Cilt:38, Sayı:170, ss:237-252.
  • • Güleç, İ., Çelik, S. ve Demirhan, B., (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, Cilt:2, Sayı:3, ss:34-48.
  • • Günüç, S., Odabaşı, H.F. ve Kuzu, A., (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:1, Sayı:2, ss:309-325.
  • • Güzel, H., (2017). Akademik Öz-Yeterlik ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Social Science, Sayı:61, ss:1-13. Doi:10.9761/JASSS7341.
  • • Holbrook, M.B. and Schindler, R.M., (1989). Some Exploratory Findings on the Development of Musical Tastes. Journal of Consumer Research, Cilt:16, Sayı:1, ss:119-124.
  • • İzci, E. ve Koç, S., (2012). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, Sayı:9, ss:101-114.
  • • Karaduman, A. ve Tarhan, S., (2017). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Journal of Human Sciences, Cilt:14, Sayı:1, ss:355-375.
  • • Karakuş, C., (2013). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, ss:26-35.
  • • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi (15. basım). Ankara: Nobel.
  • • Kıvrak, E., (2007). Avrupa Birliği Ve Türkiye’de Yaşamboyu Öğrenme Politikaları ve İstihdam İlişkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Kozikoğlu, İ., (2014). Üniversite ve Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerinin İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, Cilt:3, Sayı:3, ss:29-43.
  • • LeBlanc, A., (1991). Effect of Maturation/Aging on Music Listening Preference: A Review of the Literature. In Ninth National Symposium on Research in Music Behavior, Cannon Beach, OR.
  • • Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi MEGEP (2007). Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi (TASLAK): Ankara. http://www.megep.meb.gov.tr/megep/genel/hayatboyu/
  • • North, A., and Hargreaves, D., (2008). The social and applied psychology of music . Oxford University Press.
  • • Özmenteş, G., (2017). Müzikte Yaşamboyu Öğrenme Sürecinin Başlıca Evreleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, ss:172-180.
  • • Çaydere, Ö.Ö., (2016). Müzik Eğitiminde Hayat Boyu Öğrenme ve Sosyal Medya İlişkisi. International Journal of Human Sciences, Cilt:13, sayı:1, ss:745-753.
  • • Uzunboylu, H. ve Hürsen, Ç., (2011). Lifelong Learning Competence Scale (LLLCS): The Study of Validity and Reliability. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), Sayı:41, ss:449-460.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Nevra Küpana 0000-0001-9916-0052

Nilgün Sazak 0000-0001-8068-6126

Yayımlanma Tarihi 16 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Küpana, M. N., & Sazak, N. (2019). KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts, 14(2), 122-135.
AMA Küpana MN, Sazak N. KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts. Nisan 2019;14(2):122-135.
Chicago Küpana, M. Nevra, ve Nilgün Sazak. “KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Fine Arts 14, sy. 2 (Nisan 2019): 122-35.
EndNote Küpana MN, Sazak N (01 Nisan 2019) KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts 14 2 122–135.
IEEE M. N. Küpana ve N. Sazak, “KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”, Fine Arts, c. 14, sy. 2, ss. 122–135, 2019.
ISNAD Küpana, M. Nevra - Sazak, Nilgün. “KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Fine Arts 14/2 (Nisan 2019), 122-135.
JAMA Küpana MN, Sazak N. KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2019;14:122–135.
MLA Küpana, M. Nevra ve Nilgün Sazak. “KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Fine Arts, c. 14, sy. 2, 2019, ss. 122-35.
Vancouver Küpana MN, Sazak N. KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİ VE MÜZİKAL ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2019;14(2):122-35.