ÖZET
İnternet,
bilişim ve iletişimin neredeyse tek adresi olurken en çokta toplumun yaşam biçiminde etkili olmuştur.
İnternetin
gelişimiyle insanlar yararlanacağı bilgiye hızlı erişmekte ve düşünce ve fikir
ve tasarımlarını çok hızlı biçimde paylaşabilme imkanı bulabilmektedir.
Bu
süreçteki gelişmeler, uygulamalar ve yeni fikirler, sürekli yeni bir medyanın
oluşumunu sağlamaktadır. Yeni medya, reklamcılık ve tanıtımın yanı sıra bilgiye
erişimin tek adresi haline gelmiştir. Yeni medyanın günümüzde en bilinen
örneği, toplumsal boyuttaki en büyük ortamı olan “Sosyal Medya”dır.
Yeni
medya, yüzlerce kanalıyla tasarımcıya, reklam tanıtım ve fikrini icra etme
olanağı sağlayan bir ortam sunmaktadır.
Bu
ortamda tasarımcı kendine yeni ufuklar seçebilmekte, birçok sınırları
aşabilmekte ve kendini dünyaya tanıtabilme imkanıda bulabilmektedir.
Bu
makale, Grafik Tasarım Eğitimi alan öğrencilerin, yeni medya olanaklarıyla
mesleki alan ilişkisine yönelik tutum ve yaklaşımlarını ölçmek amacıyla
hazırlanmıştır.
Öğrencilerin
bilişim dünyasıyla alan ilişkisi test edilmiştir.
Yeni
medya sektörünün sunduğu fırsat ve imkanlarına göre grafik tasarım eğitim
programlarının yeniden biçimlenmesi gerektiği sonucu ortaya çıkmıştır.
ABSTRACT
The internet has been nearly the single address of IT
and communication and most of all it has been effective on the life style of
the community.
Through the development of internet, people have been
able to access beneficial information rapidly and have been able to share their
thoughts, ideas and designs swiftly.
The developments, applications and new ideas during
this process have continuously enabled the creation of a new media. The new
media has become the single address of commercials, advertisements and
accessing information.
The well known example of new media nowadays is the
“social media” which is the largest medium in terms of social scale.
The new media provides
an environment for the designers
to carry out advertising promotion and their idea through hundreds of
channels.
In this environment, the designers can choose new
horizons, exceed the limits and find the
opportunity to introduce themselves to the world.
This article has been prepared to measure the
attitudes and behaviours of the students who studied “Graphic Design Training”
, professional field- oriented with New Media opportunities.
He professional field has been tested of the students
with the Informtaion technology.
It is ensued
that “Graphic Design Education Programms” have to be re-formed according
to the opportunities which are provided by the new media sector.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 2 |