Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 1, 88 - 98, 31.01.2020

Öz

Destekleyen Kurum

Marmara Üniversitesi

Kaynakça

  • [1] Benice, A., (Mayıs-Haziran 1985). Canlandırma Teknikleri. Plastik Sanatlar Dergisi 003.
  • [2] Furniss, M., (2013). Animasyoun Kutsal Kitabı. (S., Çelenk ve N., Moral, çev.) İzmir; Karakalem Kitabevi Yayınları 10.
  • [3] Russett, R. and Starr, C., (1988). Experimental Animation. New York; Da Capo Press.
  • [4] Shaw, S., (2004). Stop Motion. Craft Skills for Model Animation. Focal Press.
  • [5] Çutsay, B., (2019). Ders Notları.
  • [6] https://image.tmdb.org/t/p/original/xvk0mFGUojrTiiTo0iutGW5Xd1n.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [7] https://www.lextracourt.com/thumb/bg__FFFFFF/f__jpg/h__529/q__83/w__942/zc__1/src/fichier/e_film/3463/les_3_inventeurs_ocelot_v1.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [8] https://vimeo.com/32157984. Erişim Tarihi: 22.12.2019. [9] https://drnorth.files.wordpress.com/2009/10/vlcsnap-2009-10-15-20h56m23s72.png. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [10] https://wfpp.cdrs.columbia.edu/wp-content/uploads/2017/09/WFP2-REI05.jpg. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [11] https://vimeo.com/32157984. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [12] https://vimeo.com/32157984. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [13] https://i.ytimg.com/vi/D6Q9E9c8fas/hqdefault.jpg. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [14] https://editorial.designtaxi.com/editorial-images/news-NewGenerationAnimators270417/6-New-Generation-Animators-Monocle-Magazine.png. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [15] http://www.carolineleaf.com/images/Filmography/Owl_Goose_2.jpg. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [16] https://e3.365dm.com/16/07/768x432/cegrab-20130213-062328-83-1_3674581.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [17] https://youtu.be/J-0a4Yxs4YY Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [18] https://youtu.be/J-0a4Yxs4YY Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [19] https://youtu.be/J-0a4Yxs4YY Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [20] https://i.pinimg.com/originals/57/49/c0/5749c03651310a25e18a08624196da9d.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [21] http://www.documentarytube.com/videos/baraka Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [22] http://www.documentarytube.com/videos/barakaErişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [23] https://vimeo.com/39056719 Erişim Tarihi: 22.12.2019
  • [24] https://1.bp.blogspot.com/-WbqCoZToC_o/WYWTBUWG2NI/AAAAAAAAAS8/IBAK4_g-gzEzASyfRDkazG-dqNsABHyLQCLcBGAs/s400/jidlo.png Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [25] https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRekC7AXHhpwj8lvg0MU_rjNTU1ZVPY6eNboZE5VehFkQ3w-Da6IQ&s Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [26] http://images.ctfassets.net/zotfkx9lwqyv/5zhGGC3jLqsCWWwMeGUU8Y/eafe7dbc73e9c5d0ea4a5e3a43de9f8e/1995_4775_PH_09.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.

Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 1, 88 - 98, 31.01.2020

Öz

      Canlandırma, bir disiplin olarak fotoğrafın ve
sinemanın tarihi kadar eski olup, günümüze kadar teknolojik gelişmelere bağlı
olarak, her gün üstüne konulan, çok etkili bir sinema sanatıdır. Canlandırma
sineması, cell canlandırma (çizgi film) tekniği ile başlamış, her türlü
deneysel yaklaşıma olanak tanıyan özelliği sayesinde, birçok stop motion
teknikler canlandırma sanatına kazandırılmıştır. Sinemanın (sessiz) ilk
dönemleri, farklı tekniklerin uygulanması ve sonuç alınması yönünden önemli
başlangıç oluşturmuştur. Bu deneysel birikimin üstüne kurulduğunu
söyleyebileceğimiz canlandırma sineması, iki boyutlu ve üç boyutlu tekniklerin
sınırsız olanakları sayesinde, farklı materyallerle farklı estetik sonuçlara
ulaşmamızı sağlamıştır. Kullanım alanı, oldukça geniş olan stop motion
canlandırma teknikleri, gerek filmin senaryo aşamasında gerekse uygulama
noktasında, kullanılabilen farklı materyallerin olanakları sayesinde sınır
tanımaz. Materyal çeşitliliği ilginç ve etkili verilere neden olur. Stop motion
tekniklerin uygulamasında kullanılacak doğru, sorunsuz materyallerin seçimi
için iyi bir gözlem ve uzmanlık gerekir. Biçimsel olarak gerçeklik algısının
dayattığı kurallara uymayan canlandırma sanatı, stop motion tekniklerde
tasarlanan, oluşturulan ve saptanan materyallerin sağladığı olanaklarla estetik
derinlik kazanır.

Kaynakça

  • [1] Benice, A., (Mayıs-Haziran 1985). Canlandırma Teknikleri. Plastik Sanatlar Dergisi 003.
  • [2] Furniss, M., (2013). Animasyoun Kutsal Kitabı. (S., Çelenk ve N., Moral, çev.) İzmir; Karakalem Kitabevi Yayınları 10.
  • [3] Russett, R. and Starr, C., (1988). Experimental Animation. New York; Da Capo Press.
  • [4] Shaw, S., (2004). Stop Motion. Craft Skills for Model Animation. Focal Press.
  • [5] Çutsay, B., (2019). Ders Notları.
  • [6] https://image.tmdb.org/t/p/original/xvk0mFGUojrTiiTo0iutGW5Xd1n.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [7] https://www.lextracourt.com/thumb/bg__FFFFFF/f__jpg/h__529/q__83/w__942/zc__1/src/fichier/e_film/3463/les_3_inventeurs_ocelot_v1.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [8] https://vimeo.com/32157984. Erişim Tarihi: 22.12.2019. [9] https://drnorth.files.wordpress.com/2009/10/vlcsnap-2009-10-15-20h56m23s72.png. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [10] https://wfpp.cdrs.columbia.edu/wp-content/uploads/2017/09/WFP2-REI05.jpg. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [11] https://vimeo.com/32157984. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [12] https://vimeo.com/32157984. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [13] https://i.ytimg.com/vi/D6Q9E9c8fas/hqdefault.jpg. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [14] https://editorial.designtaxi.com/editorial-images/news-NewGenerationAnimators270417/6-New-Generation-Animators-Monocle-Magazine.png. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [15] http://www.carolineleaf.com/images/Filmography/Owl_Goose_2.jpg. Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [16] https://e3.365dm.com/16/07/768x432/cegrab-20130213-062328-83-1_3674581.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [17] https://youtu.be/J-0a4Yxs4YY Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [18] https://youtu.be/J-0a4Yxs4YY Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [19] https://youtu.be/J-0a4Yxs4YY Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [20] https://i.pinimg.com/originals/57/49/c0/5749c03651310a25e18a08624196da9d.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [21] http://www.documentarytube.com/videos/baraka Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [22] http://www.documentarytube.com/videos/barakaErişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [23] https://vimeo.com/39056719 Erişim Tarihi: 22.12.2019
  • [24] https://1.bp.blogspot.com/-WbqCoZToC_o/WYWTBUWG2NI/AAAAAAAAAS8/IBAK4_g-gzEzASyfRDkazG-dqNsABHyLQCLcBGAs/s400/jidlo.png Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [25] https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRekC7AXHhpwj8lvg0MU_rjNTU1ZVPY6eNboZE5VehFkQ3w-Da6IQ&s Erişim Tarihi: 22.12.2019.
  • [26] http://images.ctfassets.net/zotfkx9lwqyv/5zhGGC3jLqsCWWwMeGUU8Y/eafe7dbc73e9c5d0ea4a5e3a43de9f8e/1995_4775_PH_09.jpg Erişim Tarihi: 22.12.2019.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birnur Çutsay 0000-0001-7839-7106

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çutsay, B. (2020). Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar. Fine Arts, 15(1), 88-98.
AMA Çutsay B. Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar. Fine Arts. Ocak 2020;15(1):88-98.
Chicago Çutsay, Birnur. “Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar”. Fine Arts 15, sy. 1 (Ocak 2020): 88-98.
EndNote Çutsay B (01 Ocak 2020) Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar. Fine Arts 15 1 88–98.
IEEE B. Çutsay, “Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar”, Fine Arts, c. 15, sy. 1, ss. 88–98, 2020.
ISNAD Çutsay, Birnur. “Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar”. Fine Arts 15/1 (Ocak 2020), 88-98.
JAMA Çutsay B. Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar. Fine Arts. 2020;15:88–98.
MLA Çutsay, Birnur. “Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar”. Fine Arts, c. 15, sy. 1, 2020, ss. 88-98.
Vancouver Çutsay B. Stop Motion Canlandırma Sinemasında Estetik Yaklaşımlar. Fine Arts. 2020;15(1):88-9.