Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 4, 278 - 292, 26.10.2020

Öz

Amerikalı sanatçı Valerie Hegarty, eserlerinde, tarihinin temel konularını ve 19. yüzyıl Amerikan sanatının bugüne ulaşan mirasını araştırmaktadır. Amerika’nın siyaseti, tarihsel revizyonizm, milliyetçilik ve bölgesel deformasyon gibi konuları ele aldığı mekan düzenlemelerinde gösterge, gösteren ve gösterilen arasındaki ilişkileri tersyüz etmeyi amaçlamıştır. Hegarty, postmodernizmin eleştirel söylemi olan yapısöküm yöntemi ile hem Amerikan rüyasının büyüme politikası olan sömürgeciliği sorgulamış hem de kültürel belleğin baskılanmasına karşı alternatif okuma yöntemleri geliştirmiştir. Sanatçının “Alternatif Tarihçeler” ve “Amerikan Çılgınlığı” başlıklı sergileri nitel araştırma yöntemiyle literatür taraması yapılarak değerlendirilmiştir. Bu sergiler, Amerika Birleşik Devletleri ve mevcut siyasi ikliminin iç dinamiklerine, ikon kırıcı bir yaklaşımla odaklanarak, izleyiciye yeni bir bakış açısı sunmaktadır. Makalede Valerie Hegarty’nin enstalasyonları çerçevesinde, kültürel bellek göstergelerinin değer yitimine uğraması ve “görünen” ile “gerçeklik” arasındaki ilişki ele alınmıştır.

Kaynakça

  • [1] Artun, A. (2018). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, Kimlik ve Estetik. Ankara: İletişim Yayıncılık
  • [2] Artun, A. (2012). Müze ve Eleştirel Düşünce, Tarih Sahneleri – Sanat Müzeleri. İstanbul: İletişim Yayınları
  • [3] Assman, J.(2001). Kültürel Bellek. (A. Tekin, Çev.), İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [4] Bergson, H. (2015) Madde ve Bellek (I.Ergüden, Çev.), Dost Kitabevi Yayınları
  • [5] Boyer, P. ve Wertsch, J. W. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek. (Y. Aşçı Dalar, Çev.), İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
  • [6] Fairchild, A. ve Valleders, M.(2013). Teaching Resource:Special Exhibition Valerie Hegarty. Brooklyn Museum Broadcast
  • [7] Foucault, M. Felsefe Sahnesi,(I.Ergüden, Çev.) İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [8] Goulet, S. (2017), Burning İn Water, “Valerie Hegarty:Amerikan Berserk”:https://www.artsy.net/show/burning-in-water-valerie- hegarty-american-berserk-1
  • [9] Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. (E.Özcan, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları
  • [10] Sancar, M. (2007). Geçmişle Hesaplaşma, Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. Ankara: İletişim Yayın.
  • [11] SCHER, R. (2016), Amerika Tuhaf Bir Yere Gidiyor: Valerie Hegarty’nin Yeni Seramik Naturmortları, Art News: http://www.artnews.com/2016/11/08/americana-gone-a-bit-weird-valerie-hegarty-on-her-new-ceramic-still-lifes/
  • [12] Stannard, D, E., (1992). American Holocaust. New York: Oxford University Press.
  • [13] Türkdoğan, T. (2014). Sanat Kültür Politika, Modernizm Sonrası Tartışmalar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 4, 278 - 292, 26.10.2020

Öz

Kaynakça

  • [1] Artun, A. (2018). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, Kimlik ve Estetik. Ankara: İletişim Yayıncılık
  • [2] Artun, A. (2012). Müze ve Eleştirel Düşünce, Tarih Sahneleri – Sanat Müzeleri. İstanbul: İletişim Yayınları
  • [3] Assman, J.(2001). Kültürel Bellek. (A. Tekin, Çev.), İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [4] Bergson, H. (2015) Madde ve Bellek (I.Ergüden, Çev.), Dost Kitabevi Yayınları
  • [5] Boyer, P. ve Wertsch, J. W. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek. (Y. Aşçı Dalar, Çev.), İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
  • [6] Fairchild, A. ve Valleders, M.(2013). Teaching Resource:Special Exhibition Valerie Hegarty. Brooklyn Museum Broadcast
  • [7] Foucault, M. Felsefe Sahnesi,(I.Ergüden, Çev.) İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [8] Goulet, S. (2017), Burning İn Water, “Valerie Hegarty:Amerikan Berserk”:https://www.artsy.net/show/burning-in-water-valerie- hegarty-american-berserk-1
  • [9] Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. (E.Özcan, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları
  • [10] Sancar, M. (2007). Geçmişle Hesaplaşma, Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. Ankara: İletişim Yayın.
  • [11] SCHER, R. (2016), Amerika Tuhaf Bir Yere Gidiyor: Valerie Hegarty’nin Yeni Seramik Naturmortları, Art News: http://www.artnews.com/2016/11/08/americana-gone-a-bit-weird-valerie-hegarty-on-her-new-ceramic-still-lifes/
  • [12] Stannard, D, E., (1992). American Holocaust. New York: Oxford University Press.
  • [13] Türkdoğan, T. (2014). Sanat Kültür Politika, Modernizm Sonrası Tartışmalar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Azize Reva Boynukalın 0000-0002-6978-3854

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Boynukalın, A. R. (2020). Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts, 15(4), 278-292.
AMA Boynukalın AR. Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts. Ekim 2020;15(4):278-292.
Chicago Boynukalın, Azize Reva. “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”. Fine Arts 15, sy. 4 (Ekim 2020): 278-92.
EndNote Boynukalın AR (01 Ekim 2020) Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts 15 4 278–292.
IEEE A. R. Boynukalın, “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”, Fine Arts, c. 15, sy. 4, ss. 278–292, 2020.
ISNAD Boynukalın, Azize Reva. “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”. Fine Arts 15/4 (Ekim 2020), 278-292.
JAMA Boynukalın AR. Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts. 2020;15:278–292.
MLA Boynukalın, Azize Reva. “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”. Fine Arts, c. 15, sy. 4, 2020, ss. 278-92.
Vancouver Boynukalın AR. Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts. 2020;15(4):278-92.