Bu çalışma İngilizce bölümü öğrencileri ve Almanca bölümü öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri (LÖS) ve kelime öğrenme stratejilerini(KÖS) kullanmaya yatkınlıklarını cinsiyet, yeterlilik ve öğrenme süresinin uzunluğu açısından ölçmeyi amaçlamıştır. Çalışmaya Dicle Üniversitesi Yabancı Diller bölümünden 255 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların yaş aralığı 20 ile 35 arasında değişmektedir. Ölçme aracı olarak lisans öğrencilerine anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin en çok üst-bilişsel öğrenme stratejilerini kullanırken, en az bilişsel stratejileri kullandıkları görülmüştür. Kelime öğrenme stratejilerinden öğrencilerin daha çok bilişsel stratejileri kullandıkları görülmüştür. Diğer taraftan sosyal stratejileri kullanmaktan kaçındıkları saptanmıştır. Almanca bölümünde öğrenme stratejilerini kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha sık kullandıkları gözlenirken, İngilizce bölümünde cinsiyete dayalı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrenme stratejilerinin kullanımı ile öğrenme süresinin uzunluğu arasında anlamlı bir farklılık bulunmuş, öğrenme süresi uzadıkça strateji kullanımının arttığı ortaya çıkmıştır.
Dil Öğrenme Stratejileri Kelime Öğrenme Stratejileri Dil Öğretme/Öğrenme Yeterlilik Özerklik
The purpose of the present study was to explore German Language (GL) students`and English Language (EL) students` tendency to employ Language Learning strategies (LLS) and Vocabulary Learning strategies (VLS) in terms of gender, proficiency, and length of language learning. The participants included 255 EFL students studying at Dicle University. The participants` age ranged from 20 to 35. As a tool a questionnaire was administered to undergraduate students. Findings of the study revealed that the most frequently used LL strategies by the students of both field were meta-cognitive strategies, while cognitive strategies were the least used ones by the students. With respect to VL strategies, students made good use of cognitive strategies. However, they avoided using social strategies. In German Language department, female students were found to use LLS and VLS more frequently than male students, while no significant difference was found between female and male students in terms of strategy use in ELT department. More experienced students exploited these strategies more frequently than less experienced students
Language Learning Strategies Vocabulary Learning Strategies Language Teaching/learning Proficiency Autonomy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kamu Yönetimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 4 |