BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF THE STRIKE ACCORDING TO ISLAMIC LAW

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 131 - 137, 01.02.2013

Öz

Strikes are recent development of modern industrial relationships in democrartic societies. Our study conteins what are strikes? And its coverages or kinds. For social life, justice and rights an advantage or not. And also İslamic view abaout strikes. We can say strikes are belonging to western civilization so Muslims may not jump headlong into strikes. Muslims practises and rules are approving or disapproving. This research, respect would be produced. Some scholars say that an employee has no right to withdraw his work or his skill unless there is first a negotiation between him and his employer. Hence, the first step from an Islamic point of view is for the worker to air his grievances and seek arbitration. In the event of the employer becoming intransigent the employee should indicate that unless his grievance is addressed, he is going to cause disruption. If the dispute continues, to avoid interruption in the work necessary to solve the state event. İt must be solved by a powerful and lawful authority. İf the state references islamic rules, there is no need injustice and violence. So this event can be solves by states and this the duty of states. İn addition these states should take necessary measures at the begening. There is no need chaos.

Kaynakça

  • Armağan, S., (1992). İslam Hukukunda Temel Hak ve Hürriyetler, Ankara: D.İ.B. Yayınları.
  • Çakır, M., (1967). İslam’da İşçi-İşveren Hakkı. İstanbul: Üçdal Neşriyat.
  • Çelik, N., (1985). İş Hukuku Dersleri, Marmara Üniversitesi
  • Eğitim ve Yardım Vakfı Yayınları, İstanbul. Darsh, S.S.M., (2002). Fatwa Bank, Doha/Qatar: Afkar Publications.
  • Debbağoğlu, A., (1979). İslam İktisadına Giriş, İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Döndüren, H., (1986). İslam’da İşçi ve İşveren Münasebetleri, İstanbul: Ensar Neşriyat.
  • Elbir, H.K., (1987). İş Hukuku, İstanbul: Filiz Kitabevi yayınları.
  • Esen, A., (1993). Sosyal Siyaset Açısından İslam’da Ücret
  • Kavramı, Ankara: T.D.V. Yayınları. Esener, T., (1975). İş Hukuku, Ankara: A.Ü.H.F. Yayınları.
  • Eşmelioğlu, İ., (1989). Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt
  • Kanunu, İstanbul: Seçkin Yayınları. Fazlurrahman, (1976). İslamiyet ve İktisadi Adalet Meselesi, çev., Yusuf Ziya Kavakçı, Erzurum: A.Ü Yayınları.
  • Heyet, (1991). Sosyal Bilimler Ansiklopedisi, İstanbul: Risale Yayınları.
  • Karaman, H., (1981). İslam’da İşçi-İşveren Münasebetleri, İslam’da Emek, İstanbul: Marifet Yayınları.
  • Kışla, İ., (19909. İslam Ülkelerinde İşçi-İşveren Münasebetleri, İşçi ve İşveren Münasebetleri, İstanbul: İlmi Neşriyat.
  • Özek, Ç., Emekçi Sınıfı ve Grev, İzlem Yayınları, trs. Öztürk, A., (1981). İslam’da İşçi-İşveren Münasebetleri, İslam’da Emek, İstanbul: Marifet Yayınları.
  • Yeniçeri, C., (1996). İslam İktisadının Esasları, İstanbul: Şamil Yayınları.
  • Zarakolu, A., (1974). İktisat İlminin Temel İlkeleri, Ankara: A.Ü.H.F. Yayınları.

GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 131 - 137, 01.02.2013

Öz

Grev, demokratik toplumlarda modern endüstri ile beraber ortaya çıkan bir kavramdır. Çalışmamız, grevin kapsamı ve çeşitleri ile ilgili olmayıp, Onun İslam hukukunu ilgilendiren yönünü incelemeye yöneliktir. Ayrıca toplumlar için gerçekten bir hak arama metodu mudur? Ne kadar adil bir yöntemdir? Bunları sorgulayacağız. Grev batının ürettiği bir kavram olduğu için onu sahiplenmeden ziyade, İslam hukukuna uygun mudur? İslam hukuku grevi benimser mi? Karşı mı çıkar? Türünden soruların cevabını arayacağız. Grev kavramı İslam aleminde tartışılmıştır. Genel kanı olarak şunları söyleyebiliriz. Çalışan ve işveren arasında hakemli adil bir müzakere yapılır. Her iki tarafın hukukuna riayet edilir. Bu işin ilk adımıdır. Anlaşmazlık devam ederse işlerin aksamaması, işverenin malına zarar verilmemesi ve işçilerin haklarına kavuşması için devlet otoritesinin adil bir çözüm sunması, İslamı referans alan bir hukuk devleti üzerine borçtur ve en kısa zamanda olayı çözüme kavuşturması gerekir. Hatta greve gerek kalmayacak koruyucu tedbirleri alması, şartları iyileştirmesi devletin görevidir. Ayrıca grevle gelebilecek şiddet olayları da İslam'ın tasvip ettiği bir davranış değildir.

Kaynakça

  • Armağan, S., (1992). İslam Hukukunda Temel Hak ve Hürriyetler, Ankara: D.İ.B. Yayınları.
  • Çakır, M., (1967). İslam’da İşçi-İşveren Hakkı. İstanbul: Üçdal Neşriyat.
  • Çelik, N., (1985). İş Hukuku Dersleri, Marmara Üniversitesi
  • Eğitim ve Yardım Vakfı Yayınları, İstanbul. Darsh, S.S.M., (2002). Fatwa Bank, Doha/Qatar: Afkar Publications.
  • Debbağoğlu, A., (1979). İslam İktisadına Giriş, İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Döndüren, H., (1986). İslam’da İşçi ve İşveren Münasebetleri, İstanbul: Ensar Neşriyat.
  • Elbir, H.K., (1987). İş Hukuku, İstanbul: Filiz Kitabevi yayınları.
  • Esen, A., (1993). Sosyal Siyaset Açısından İslam’da Ücret
  • Kavramı, Ankara: T.D.V. Yayınları. Esener, T., (1975). İş Hukuku, Ankara: A.Ü.H.F. Yayınları.
  • Eşmelioğlu, İ., (1989). Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt
  • Kanunu, İstanbul: Seçkin Yayınları. Fazlurrahman, (1976). İslamiyet ve İktisadi Adalet Meselesi, çev., Yusuf Ziya Kavakçı, Erzurum: A.Ü Yayınları.
  • Heyet, (1991). Sosyal Bilimler Ansiklopedisi, İstanbul: Risale Yayınları.
  • Karaman, H., (1981). İslam’da İşçi-İşveren Münasebetleri, İslam’da Emek, İstanbul: Marifet Yayınları.
  • Kışla, İ., (19909. İslam Ülkelerinde İşçi-İşveren Münasebetleri, İşçi ve İşveren Münasebetleri, İstanbul: İlmi Neşriyat.
  • Özek, Ç., Emekçi Sınıfı ve Grev, İzlem Yayınları, trs. Öztürk, A., (1981). İslam’da İşçi-İşveren Münasebetleri, İslam’da Emek, İstanbul: Marifet Yayınları.
  • Yeniçeri, C., (1996). İslam İktisadının Esasları, İstanbul: Şamil Yayınları.
  • Zarakolu, A., (1974). İktisat İlminin Temel İlkeleri, Ankara: A.Ü.H.F. Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kamu Yönetimi
Yazarlar

Mehmet Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, M. (2013). GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Humanities Sciences, 8(1), 131-137. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Öztürk M. GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Humanities Sciences. Şubat 2013;8(1):131-137. doi:10.12739/10.12739
Chicago Öztürk, Mehmet. “GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Humanities Sciences 8, sy. 1 (Şubat 2013): 131-37. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Öztürk M (01 Şubat 2013) GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Humanities Sciences 8 1 131–137.
IEEE M. Öztürk, “GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”, Humanities Sciences, c. 8, sy. 1, ss. 131–137, 2013, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Öztürk, Mehmet. “GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Humanities Sciences 8/1 (Şubat 2013), 131-137. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Öztürk M. GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Humanities Sciences. 2013;8:131–137.
MLA Öztürk, Mehmet. “GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Humanities Sciences, c. 8, sy. 1, 2013, ss. 131-7, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Öztürk M. GREVİN İSLAM HUKUKUNA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Humanities Sciences. 2013;8(1):131-7.