To gain public`s trust and support is very important for local governments. The social media, that digital revolution created, is set internet as the center of the information sharing and reshape the public relations activities. The social media, that is an important part of modern public relations concept underlying two-way communication process, is become a necessary tool for local governments to provide direct interaction. The purpose of this study is to measure Üsküdar municipality, that placed on the top of municipalities in terms of in social network usage, social media users rely on their municipalities trust, sympathy and support with questionnaire study. The universe of the study is the Twitter and Facebook followers of the Üsküdar municipality. The sample is a subset of universe consisting 226 females and 324 males, who fill out questionnaire.
Socialmedia Localgovernments Publicrelations Facebook Twitter
Çağdaş halkla ilişkiler anlayışının temelini oluşturan çift yönlü simetrik iletişim sürecinin önemli bir parçası olan sosyal medya, bire bir etkileşimin sağlanması açısından yerel yönetimler için vazgeçilmez bir araçtır. Bu çalışmanın amacı, sosyal paylaşım ağları kullanımında yerel yönetimler bazında ön sıralarda yer alan Üsküdar belediyesinin sosyal medya paydaşları üzerinde yapılan anket çalışması ile, belediyelerine duydukları güven, sempati ve desteklerinin belirlenmesi, dolayısıyla en etkili halkla ilişkiler mecralarından olan sosyal paylaşım ağları ile ilgili düşüncelerinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmanın evrenini, Üsküdar belediyesi sınırlarında ikamet eden, Üsküdar belediyesinin Twitter ve Facebook takipçileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise, bu kişiler arasında 226'sı bayan ve 324'ü erkek olmak üzere anket sorularına yanıt veren 550 takipçidir.
Sosyal Medya Yerel Yönetimler Halkla İlişkiler Facebook Twitter
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kamu Yönetimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 4 |