The internet has been transformed into the ultimate interactive media where a product can be simultaneously viewed, examined in detail and purchased on the spot by the consumer. As customers interact with 3 dimensionally visualized products, they experience psychological and social states by which the virtual experience can substitute the convincing direct experience and can facilitate customer learning by decision enhancing and this in turn can be a determining factor on consumer buying behavior. In this context, the internet functions as a more powerful media than the conventional print and broadcast media. Having more control possibilities on knowledge in virtual experience enhances the quality and knowledge of consumer decision.
INTERACTIVITY CONSUMER BEHAVIOUR VIRTUAL EXPERIENCE INTERNET MARKETING INTERACTIVE MARKETING
Ynternet bir tüketicinin bir ürünü e?zamanly olarak görebildi?i, detayly bir ?ekilde inceleyebildi?i ve anynda ürünü satyn alabildi?i yegane etkile?imli ileti?im aracyna dönü?mü?tür. Tüketiciler 3 boyutlu olarak görselle?tirilmi? ürünlerle etkile?irken psikolojik ve duygusal durumlar geçirdiklerinden, sanal bir deneyim inandyrycy bir do?rudan deneyimin yerini alabilmekte ve karar almayy geli?tirerek mü?teri ö?renmesini kolayla?tyrabilmekte ve satyn alma davrany?ynda belirleyici bir etken olabilmektedir. Bu ba?lamda internetin geleneksel basyn ve yayyna göre daha güçlü bir araç olarak hizmet etme gücü vardyr. Sanal deneyimde bilginin kontrol imkânynyn fazla olmasy tüketicinin karar verme niteli?ini ve bilgisini geli?tirmektedir.
ETKYLE?YMLYLYK TÜKETYCY DAVRANI?I SANAL DENEYYM YNTERNETTE PAZARLAMA ETKYLE?YMLY PAZARLAMA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kamu Yönetimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3 |