Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

MUHYIDDIN, MUHAMMAD B. SÜLEYMAN B. SAID (788/1386)'S "KITABU'R-RAHME FI BEYANI ALEMI'L-BERZAH" IN HIS RELATIONSHIP WITH THE SPIRIT WORLD ISTHMUS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 559 - 577, 01.04.2011

Öz

Barzakh in Islam refers to the after-death life in the grave. Literally, meaning 'interval', Barzakh is a short time-period before the Resurrection. The most depressing error of Materialism is the supposition that finite consciousness exhausts its object. Philosophy and science are only one way of approaching that object. There are other ways of approach open to us; and death, if present actions has sufficiently fortified the ego against the shock that physical dissolution brings, is only a kind of passage to what the Quran describes as 'Barzakh'. The records of Sufistic experience indicate that Barzakh is a state of consciousness characterized by a change in the ego's attitude towards time and space. The enormous condensation of impressions which occurs in our dream-life, and the exaltation of memory which sometimes takes place at the moment of death, disclose ego's capacity for different standards of time. The state of Barzakh, therefore, does not seem to be merely a passive state of expectation; it is a state in which the ego catches a glimpse of fresh aspects of Reality and prepares himself for adjustment to these aspects.

MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN “KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH” ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 559 - 577, 01.04.2011

Öz

Berzah, Yslâm'a göre kabirdeki hayat, yani ölümden sonraki hayat olarak kabul edilmektedir. Terim olarak ise, yeniden dirili?ten önceki kysa zaman dilimi anlamyna gelmektedir. Materyalizmin en büyük yanly?y olan yoklu?u (yok olmayy) kabul etmesidir. Felsefe ve bilim bu konuya tek açydan yakla?my?lardyr. Bize yakyn olan di?er görü?ler de vardyr; ölüm hâlihazyrdaki fiillerin egoyu psikolojik çözülmelerle soktu?u ?oka kar?y kuvvetlendirmeye yeterli olacaksa, bu Kur'ân'yn "Berzah" tanymlamasyyla sadece bir çe?it yolculuk olarak kabul etmesiyledir. Sufî kaynaklary berzahyn, egonun karakteristik özelli?inde zaman ve mekâna kar?y tavrynyn de?i?ti?ini belirtmektedirler. Hayal dünyamyz üzerinde en yo?un etki ve ölüm anynyn hatyrlanmasynyn yüceltilmesi üzerine egonun bunu açy?a vurmasynyn de?i?ik ?ekilleri vardyr. Berzah hâlinin bu yüzden sadece dingin bir beklenti olmady?y görülmekte, bilakis berzah, egonun yeni gerçekçi görü?lere yakalanmasy ve kendi kendini bu görü?lere kar?y ayarlamasydyr.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kamu Yönetimi
Yazarlar

Ihsan Soysaldı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Soysaldı, I. (2011). MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN “KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH” ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ. Humanities Sciences, 6(3), 559-577.
AMA Soysaldı I. MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN “KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH” ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ. Humanities Sciences. Nisan 2011;6(3):559-577.
Chicago Soysaldı, Ihsan. “MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN ‘KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH’ ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ”. Humanities Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 559-77.
EndNote Soysaldı I (01 Nisan 2011) MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN “KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH” ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ. Humanities Sciences 6 3 559–577.
IEEE I. Soysaldı, “MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN ‘KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH’ ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ”, Humanities Sciences, c. 6, sy. 3, ss. 559–577, 2011.
ISNAD Soysaldı, Ihsan. “MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN ‘KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH’ ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ”. Humanities Sciences 6/3 (Nisan 2011), 559-577.
JAMA Soysaldı I. MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN “KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH” ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ. Humanities Sciences. 2011;6:559–577.
MLA Soysaldı, Ihsan. “MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN ‘KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH’ ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ”. Humanities Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 559-77.
Vancouver Soysaldı I. MUHYİDDİN MUHAMMED B. SÜLEYMAN B. SAİD (788/ 1386)’İN “KİTABU’R- RAHME Fİ BEYÂNİ ÂLEMİ’L- BERZAH” ADLI ESERİNDE RUH BERZAH ÂLEMİ İLİŞKİSİ. Humanities Sciences. 2011;6(3):559-77.