Yngilizceyi yabancy dil olarak ö?renen ileri düzeydeki ö?rencilerin yaptyklary garamatik hatalarla ilgili çaly?malar oldukça synyrlydyr. Bu nedenle, mevcut çaly?ma, Yngilizceyi yabancy dil olarak ö?renen ileri düzeydeki ö?rencilerin yazyly ürünlerinde yaptyklary hatalary incelemeyi amaçlamaktadyr. Çaly?manyn örneklem grubu, 75 ö?renciden olu?mu?; bir arkaplan anketi ile ö?renciler tarafyndan yazylmy? paragraflar veri toplamak için kullanylmy?tyr. Bulgular, ö?rencilerin zamanlar, fiiller, syfatlar, zarflar, ba?laçlar, belirteçler, syfat cümlecikleri, zarf cümlecikleri ve edatlar ile ilgili nadiren de olsa hatalar yaptyklaryny göstermi?tir. Yapylan hatalaryn daha da azalatylmasy için, yabancy dil ö?retmenlerinin, daha detayly ve yapycy geribildirimler vermeleri, ö?rencilerin yazyly ürünlerinin miktaryny artyrmalary ve bilgisayar yazylymlary kullanmalary önerilmi?tir.
Yabancy dil olarak Yngilizce yazma ileri düzey ö?rencisi dilbilgisi hatalary GERYBYLDYRYM
Limited studies have appeared on the mistakes by EFL writers at advanced level. Thus, the current study aims at investigating the mistakes made by advanced EFL writers in their written products. The sample group of the study consisted of 75 learners; a background questionnaire and the paragraphs they produced were used for data collection. The results indicate that advanced EFL learners make rare mistakes about the tenses, verbs, adjectives, adverbs, conjunctions, articles, relative clauses, adverb clauses, and prepositions. It was concluded that language teachers should give more detailed and corrective feedback, and that learners should increase the quantity of their products and use computerized software to decrease the level of their mistakes.
English as a foreign language writing advanced learner grammatical mistakes FEEDBACK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kamu Yönetimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2 |