Political advertising, which developing in present democracies and successful effecting to voters, is a study of political communication. Political ads are extending continuously its activity field in local elections like general elections. In this study, political ads which published in Elazy? during 29 March Local Elections, analyzed with semiotic method with aim to uncover political mean gived to voters. In this study determined that political ads reviewed in content of this research, propagate mean according as condition of candidate and party.
POLITICAL ADVERTISING CANDIDATE ADVERTISING LOCAL ELECTIONS ELAZI? SEMIOTIC
Siyasal reklamcylyk, günümüz demokrasilerinde geli?me gösteren ve seçmenleri etkilemede ba?ary elde eden bir siyasal ileti?im çaly?masydyr. Siyasal reklamlar, genel seçim çaly?malarynda oldu?u gibi yerel seçimlerde de etkinlik alanyny sürekli olarak geni?letmektedir. Bu çaly?ma kapsamynda 29 Mart 2009 yerel seçimlerinde Elazy?'da yayynlanan siyasal reklamlar, seçmen kitlesine iletilen siyasal anlamyn ortaya çykarylmasy amacyyla, göstergebilimsel yöntem ile çözümlenmi?tir. Çaly?ma kapsamynda incelenen siyasal reklamlaryn, adayyn ve siyasal partinin konumuna ba?ly olarak anlam üretti?i belirlenmi?tir.
SYYASAL REKLAM ADAY MERKEZLY REKLAM YEREL SEÇYMLER ELAZI? GÖSTERGEBYLYM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kamu Yönetimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |