BibTex RIS Kaynak Göster

A FOCUS ON BAGHDADI RUHI'S TERKIB-BEND REGARDING THE SOCIAL PSYCHOLOGY

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 28 - 43, 01.02.2008

Öz

In his poem, it is seen that Baghdadi Ruhi has criticized the attitudes and behaviours of some social types and groups having various ranks and statues in ottoman muslim society. The personalities and groups mentioned and criticized by the poet in his work because of their social behaviours are, the rich class consisting the management and rich group of society and having the status and superiority with regard to social, political and economics and being mentioned with the ranks "havas-has, ayan, pasha, sir and hace, the uneducated over class having nothing and working as farmers at the land and being mentioned with the names of upper-class, the bigoted class known with the names of zahit, sofu; having a lower education or picked up religious knowledge here and there by listening in the mosques and tekkes, and the group of poets being intellectual, having free thought, lovers and being rint-natured. Ruhi has criticized the attitudes and behaviours of these personalities and groups in the society. In this article, the behaviours of social types and groups being the main theme of this work have been examined, and an explanation in the point of social psychology has been made on the poem.

BAĞDATLI RUHÎ'NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 28 - 43, 01.02.2008

Öz

Bu terkib-bendinde Bağdatlı Ruhî'nin, Osmanlı Müslüman toplumunda bulunan, değişik unvan ve statülere sahip, sosyal tipleri ve sosyal grupları bazı tutum ve davranışlarıyla eleştirdiği görülmüştür. Şairin, bu eserinde saydığı ve sosyal davranışlarını gösterip eleştirdiği kişilik ve gruplar: toplumun yönetici ve zengin grubunu oluşturan, sosyal, siyasî ve ekonomik yönden statü ve üstünlük kazanmış, havas-has, ayan, paşa, bey ve hâce unvanları ile anılan zengin zümre; bir varlığa sahip olamayan, daha çok toprağa bağlı işçi olarak çalışan, avam-am adlarıyla anılan, eğitimsiz, aşağı ve alt tabaka; zahit, sofu isimleriyle bilinen, az çok okumuş yahut, cami ve tekkelerde kulaktan dolma dinî bilgiler edinmiş bağnaz kesim; aydın, entelektüel, hür düşünceye sahip, aşık ve rint tabiatlı olan şairler grubu. Ruhî bu kişi ve grupların toplum içerisindeki tutum ve davranışlarını eleştirmiştir. Bu makalede, bu eserin konusu olan sosyal tip ve grupların davranışları incelenmiş ve manzumeye sosyal psikoloji açısından bir açıklama getirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kamu Yönetimi
Yazarlar

Zülfi Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güler, Z. (2008). BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ. Humanities Sciences, 3(1), 28-43. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Güler Z. BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ. Humanities Sciences. Şubat 2008;3(1):28-43. doi:10.12739/10.12739
Chicago Güler, Zülfi. “BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ”. Humanities Sciences 3, sy. 1 (Şubat 2008): 28-43. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Güler Z (01 Şubat 2008) BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ. Humanities Sciences 3 1 28–43.
IEEE Z. Güler, “BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ”, Humanities Sciences, c. 3, sy. 1, ss. 28–43, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Güler, Zülfi. “BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ”. Humanities Sciences 3/1 (Şubat 2008), 28-43. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Güler Z. BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ. Humanities Sciences. 2008;3:28–43.
MLA Güler, Zülfi. “BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ”. Humanities Sciences, c. 3, sy. 1, 2008, ss. 28-43, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Güler Z. BAĞDATLI RUHÎ’NİN MEŞHUR TERKİB-BENDİNESOSYAL PSİKOLOJİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ. Humanities Sciences. 2008;3(1):28-43.