This study aims to reveal the use of semantic prosodic words which are decided before happen, cause, bring about, create, effect, provide and two new phrases because of and thanks to in 606 paragraphs by the students of Mersin University ELT Department. The other aims are to find out whether SP types of words have any differences in terms of gender, grade, group and text types, and decide text coherence and cohesion. A special corpus is designed. With Antconc 3.3, all of target words are analyzed with naked eye as Xiao and McEnery (2006) did, and how frequent each type of SP is used in percentages as Stubbs (1995) did. The study shows if there are more than one equivalent of a word in another language, the knowledge of SP may help choosing the best one. Also, appropriate semantic prosodic use may help to produce coherent and cohesive texts.
Semantic prosody collocation text coherence-cohesion learner corpus.
Çalışmanın amacı alanyazında daha once yapılan çalışmalarda anlamsal bürün görünümleri ıspatlanmış happen, cause, bring about, create, effect, provide, ve bunlara ek olarak because of ve thanks to gibi iki yeni yapının 2012- 2013 akademik yılında Mersin Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencileri tarafından yazılan 606 İngilizce sorgulamaktır. Çalışmanın diğer amaçları cinsiyet, sınıf, grup ve metin türü değişkenlerine göre anlamsal bürün kullanımının ve bununla metin bağdaşıklık-tutarlılık oranının betimlenmesidir. Katılımcılar konulara göre neden-etki, anlatı ve düşünce paragrafı türlerinde metinler üretmiş ve metinler bilgisayar ortamına aktarılarak çalışma için özel bir derlem oluşturulmuştur. AntConc 3.3 yazılımı yardımıyla tüm eşdizimler Xiao ve McEnery’nin (2006) yaptığı gibi manuel incelenmiştir. Ardından anlamsal bürün sınıflaması Stubbs (1995)’ın çalışmasında yaptığı gibi yüzdelik ifadelerle belirtilmiştir. Çalışma diğer dilde birden fazla anlamı olan kelimelerin doğru ifadelerle kullanımında bürün bilgisinin yararlı olabileceğini göstermiştir. Ayrıca bağdaşıklığı ve tutarlığı artıracağı yönündedir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Dilbilim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |