BibTex RIS Kaynak Göster

MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 33 - 54, 11.04.2016

Öz

İşletmelerin ve kişilerin hedef kitleleriyle iletişimde kullanmış oldukları basılı, işitsel ve görsel birçok iletişim aracı vardır. Bunların her birisi farklı özellikleriyle farklı kitlelere mesaj ulaştırmada kullanılmaktadır. Ancak, son çeyrek asırda ortaya çıkan ve toplumun genelinin kullandığı yeni iletişim araçlarından internet ve sosyal medya, hepsinin özelliğini tek başına kendi bünyesinde barındırmakta ve gün geçtikçe kullanılma oranını artırmaktadır. Türkiye’deki kullanılma oranı ise, bilimsel araştırmalarla çok fazla araştırılmayan bir durumdur. Bu nedenle internet ve sosyal medyanın Türkiye’deki kullanılma durumlarını ortaya koymak amaçlı Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde, 446 kişiyle, yüz yüze anket yöntemiyle yapılan alan araştırması sonucunda Türkiye’deki insanların çoğunluğunun internet ve sosyal medyayı kullandıkları; kullanma nedenlerinin başında, sosyal ağlara katılmak ve bilgi alışverişi gelmekte; bu araçlarda ortalama olarak 1 ile 5 saat arasında zaman geçirdikleri görülmektedir. 

Kaynakça

  • Alabay, M.N., (2011). Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları. İNETD 16. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2011”, http://inet-r.org.tr/inetconf16/bildiri/11.pdf, (Erişim Tarihi: 02.01.2016)
  • Alemdar, K., (1981). Türkiye’de Çağdaş Haberleşmenin Tarihsel Kökenleri: İletişim Sosyolojisinin Temelleri Üzerine Bir Deneme, Ankara: A.İ.T.İ.A. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu Yayın No:6.
  • Alikılıç, Ö.A., (2011). Halkla İlişkiler 2.0, Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Ankara: Elif Yayınları.
  • Bal, E., (2014). Teknoloji, Gençlik ve Mobil Yaşam, -Gündelik Yaşamda Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları-, Konya: LiteraTürk Academia Yayını.
  • Balcı, Ş., Tarhan, A. ve Bal, E., (2013). Medya ve Siyasal Katılma, Konya: LiteraTürk Academia Yayını.
  • Bozbel, S., (2002). RTÜK Değişiklik Kanunu ve İnternet, http://acikradyo.com.tr/default.aspx?_mv=a&aid=1476&cas=906, (Erişim Tarihi: 12.01.2016).
  • Erdoğan, İ., (1995). Uluslararası Bilgisayar Şebekesi İnternet ve İletişimin Kontrolü, Bilim Ve Ütopya Dergisi, S:13, http://irfanerdogan.com/makaleler1/internet.htm, (Erişim Tarihi: 07.01.2016).
  • İçel, K., (1998). Kitle Haberleşme Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları.
  • http://www.yeniasir.com.tr/a/dizi/internet/internet6.htm, ”Parmaklarınızın Ucundaki Dünya: İnternet”, (Erişim Tarihi: 10.01.2016).
  • http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015/, İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri 2015, (Erişim Tarihi: 26.01.2016).
  • http://shiftdelete.net/google-plus-nedir-nasil-kullanilir-30866, (Erişim Tarihi:26.01.2015).
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Netlog, (Erişim Tarihi: 26.01.2016).
  • Kara, Y. ve Coşkun, A., (2012). Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, C:XIV, S:II, s:73-90.
  • Kırık, A.M., (2014). Aile ve Çocuk İlişkisinde İnternetin Yeri: Nitel Bir Araştırma, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Şubat 2014, C:3, S:1, s:337-347.
  • Tiryaki, S., (2015). Sosyal Medya ve Facebook Bağımlılığı, Konya: LiteraTürk Academia Yayını.
  • Uğur, A. ve Bilici, M.,(1998). Bilgi Toplumu, İnternet ve Demokrasi, Dijital Âlemin Genleşen Kamusal Alanı, Yeni Türkiye Dergisi 21. Yüzyıl Özel Sayısı, Ocak - Şubat, S:19, C:1, s:448-496.
  • Akıncı Vural, Z.B., ve Bat, M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yaşar University, S:20, C:5, s:3348-3382.
  • Yeşildere, M., (2000). Sanal Gazetecilik, http://arsiv.ntv.com.tr/news/24914.asp, (Erişim Tarihi: 25.01.2016).
Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 33 - 54, 11.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Alabay, M.N., (2011). Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları. İNETD 16. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2011”, http://inet-r.org.tr/inetconf16/bildiri/11.pdf, (Erişim Tarihi: 02.01.2016)
  • Alemdar, K., (1981). Türkiye’de Çağdaş Haberleşmenin Tarihsel Kökenleri: İletişim Sosyolojisinin Temelleri Üzerine Bir Deneme, Ankara: A.İ.T.İ.A. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu Yayın No:6.
  • Alikılıç, Ö.A., (2011). Halkla İlişkiler 2.0, Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Ankara: Elif Yayınları.
  • Bal, E., (2014). Teknoloji, Gençlik ve Mobil Yaşam, -Gündelik Yaşamda Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları-, Konya: LiteraTürk Academia Yayını.
  • Balcı, Ş., Tarhan, A. ve Bal, E., (2013). Medya ve Siyasal Katılma, Konya: LiteraTürk Academia Yayını.
  • Bozbel, S., (2002). RTÜK Değişiklik Kanunu ve İnternet, http://acikradyo.com.tr/default.aspx?_mv=a&aid=1476&cas=906, (Erişim Tarihi: 12.01.2016).
  • Erdoğan, İ., (1995). Uluslararası Bilgisayar Şebekesi İnternet ve İletişimin Kontrolü, Bilim Ve Ütopya Dergisi, S:13, http://irfanerdogan.com/makaleler1/internet.htm, (Erişim Tarihi: 07.01.2016).
  • İçel, K., (1998). Kitle Haberleşme Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları.
  • http://www.yeniasir.com.tr/a/dizi/internet/internet6.htm, ”Parmaklarınızın Ucundaki Dünya: İnternet”, (Erişim Tarihi: 10.01.2016).
  • http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015/, İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri 2015, (Erişim Tarihi: 26.01.2016).
  • http://shiftdelete.net/google-plus-nedir-nasil-kullanilir-30866, (Erişim Tarihi:26.01.2015).
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Netlog, (Erişim Tarihi: 26.01.2016).
  • Kara, Y. ve Coşkun, A., (2012). Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, C:XIV, S:II, s:73-90.
  • Kırık, A.M., (2014). Aile ve Çocuk İlişkisinde İnternetin Yeri: Nitel Bir Araştırma, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Şubat 2014, C:3, S:1, s:337-347.
  • Tiryaki, S., (2015). Sosyal Medya ve Facebook Bağımlılığı, Konya: LiteraTürk Academia Yayını.
  • Uğur, A. ve Bilici, M.,(1998). Bilgi Toplumu, İnternet ve Demokrasi, Dijital Âlemin Genleşen Kamusal Alanı, Yeni Türkiye Dergisi 21. Yüzyıl Özel Sayısı, Ocak - Şubat, S:19, C:1, s:448-496.
  • Akıncı Vural, Z.B., ve Bat, M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yaşar University, S:20, C:5, s:3348-3382.
  • Yeşildere, M., (2000). Sanal Gazetecilik, http://arsiv.ntv.com.tr/news/24914.asp, (Erişim Tarihi: 25.01.2016).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İletişim Bilimleri
Yazarlar

NİLÜFER Canöz

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Canöz, N. (2016). MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences, 11(2), 33-54.
AMA Canöz N. MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences. Nisan 2016;11(2):33-54.
Chicago Canöz, NİLÜFER. “MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Humanities Sciences 11, sy. 2 (Nisan 2016): 33-54.
EndNote Canöz N (01 Nisan 2016) MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences 11 2 33–54.
IEEE N. Canöz, “MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Humanities Sciences, c. 11, sy. 2, ss. 33–54, 2016.
ISNAD Canöz, NİLÜFER. “MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Humanities Sciences 11/2 (Nisan 2016), 33-54.
JAMA Canöz N. MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences. 2016;11:33–54.
MLA Canöz, NİLÜFER. “MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Humanities Sciences, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 33-54.
Vancouver Canöz N. MODERN İLETİŞİMDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN YERİ: TÜRKİYE’DEKİ KULLANICILARA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences. 2016;11(2):33-54.