Bu çalışmada Türkiye’de ürün
yerleştirme uygulamasının reklam ajansları bağlamında işleyişi ortaya
konulmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren, aynı zamanda uluslararası, ulusal,
bölgesel ve yerel olarak marka tanınırlığı olan reklam ajansları üzerinden
görsel medyada ürün yerleştirme uygulamasının tercih edilme nedenlerini ortaya
çıkarmak, yaşanan sektörel problemleri belirlemek ve bu problemlere yönelik reklam
ajanslarının çözüm önerilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırma ürün yerleştirme
uygulaması sürecinde etkin bir rol oynayan reklam ajansları üzerine temellendirilmiştir.
Ampirik bir yöntem olan derinlemesine görüşme metoduyla veriler toplanırken,
elde edilen bu veriler görüşme ve araştırma soruları üzerinden bilgisayar
destekli veri analizi programı NVivo ile değerlendirilmiştir. Araştırma,
Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının önünde bir takım yapısal problemlerin
olduğunu ortaya koymuştur. Hızla gelişen reklamcılık alanı içerisinde ürün
yerleştirmenin önemli bir strateji olarak sektör tarafından kullanılacağı
belirlenmiştir.
Reklam Reklamveren Reklam Ajansı Televizyon Kanalları Ürün Yerleştirme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2 |