Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 65 - 75, 10.04.2017

Öz

Bu çalışmada Türkiye’de ürün
yerleştirme uygulamasının reklam ajansları bağlamında işleyişi ortaya
konulmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren, aynı zamanda uluslararası, ulusal,
bölgesel ve yerel olarak marka tanınırlığı olan reklam ajansları üzerinden
görsel medyada ürün yerleştirme uygulamasının tercih edilme nedenlerini ortaya
çıkarmak, yaşanan sektörel problemleri belirlemek ve bu problemlere yönelik reklam
ajanslarının çözüm önerilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırma ürün yerleştirme
uygulaması sürecinde etkin bir rol oynayan reklam ajansları üzerine temellendirilmiştir.
Ampirik bir yöntem olan derinlemesine görüşme metoduyla veriler toplanırken,
elde edilen bu veriler görüşme ve araştırma soruları üzerinden bilgisayar
destekli veri analizi programı NVivo ile değerlendirilmiştir. Araştırma,
Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının önünde bir takım yapısal problemlerin
olduğunu ortaya koymuştur. Hızla gelişen reklamcılık alanı içerisinde ürün
yerleştirmenin önemli bir strateji olarak sektör tarafından kullanılacağı
belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Yazıcı

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazıcı, F. (2017). TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences, 12(2), 65-75. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217
AMA Yazıcı F. TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. Nisan 2017;12(2):65-75. doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217
Chicago Yazıcı, Fikret. “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences 12, sy. 2 (Nisan 2017): 65-75. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
EndNote Yazıcı F (01 Nisan 2017) TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences 12 2 65–75.
IEEE F. Yazıcı, “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”, Humanities Sciences, c. 12, sy. 2, ss. 65–75, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
ISNAD Yazıcı, Fikret. “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences 12/2 (Nisan 2017), 65-75. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
JAMA Yazıcı F. TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. 2017;12:65–75.
MLA Yazıcı, Fikret. “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences, c. 12, sy. 2, 2017, ss. 65-75, doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
Vancouver Yazıcı F. TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. 2017;12(2):65-7.