Türkiye’de iletişim
eğitimi, yarım asrı devirmekle beraber; lisans ve lisansüstü seviyesinde açılan
yeni programlar ile giderek tanınırlığını ve tercih edilirliğini artırmaktadır.
Hem üniversite eğitiminin hem de iletişim eğitiminin gereksinimleri ve
hedefleri noktasında uzun yıllardır süren tartışmalar güncelliğini
sürdürmektedir. Yapısı gereği sektörle iç içe olması gereken iletişim eğitimi;
gerek sektörün ve akademinin hedeflerinin uyuşmazlığı gerekse öğrencilerin
beklentileri nedeniyle bir karmaşa halini almıştır. Bu çalışmada; birbirlerinin
farkında olan, güçlü ve zayıf yönlerinin, fırsatlarının ve tehlikelerinin
analizini iyi yapmış bir akademi – sektör birlikteliğinin oluşturulabilmesi ve
öğrencilerin beklentilerini karşılayabilecek, çağdaş bir iletişim eğitimine
ulaşabilmek için gereken durum tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Akademinin ve
sektörün birbirlerini nasıl gördükleri, iyi ve kötü yönlerinin farkında olup
olmamaları ve işbirliği noktasındaki tutumları değerlendirilmiş ve yapılan saha
çalışması ile elde edilen veriler yorumlanmıştır. Buna göre, iletişim
eğitiminin mevcut durumu ve sorunları hakkında akademi ve sektörün benzer
fikirlere sahip olduğu ve en önemlisi de çözüm için hazır oldukları
anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 3 |