Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 1 - 11, 31.01.2019

Öz

Bu çalışma ile ebelik
öğrencilerinin eğitime ilişkin sorumluluklarının değerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Çalışma kesitsel tipte bir araştırmadır.Araştırmanın evreni
aynı zamanda örneklem kabul edilerek,
Sağlık
Yüksekokulu
Ebelik Bölümü dördüncü sınıfta okuyan, veri
toplama aşamasında okulda olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden öğrenciler
araştırmanın örneklemini oluşturmuştur (n:82). Veri toplama aracı olarak;
“Ebelik Öğrencilerinin Sorumluluk
Profillerinin Değerlendirilmesi
anket
formu 
ve “Öğrenci
Sorumluluk Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların yaş ortalaması
22.41±1.35 (min=21.0, max=27.0)’dir. Öğrencilerin %96.3’ü bekar, %46.3’ü yurtta
yaşamakta ve %4.9’u çalışmakta olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin %41.5’i
“sıklıkla”
herhangi bir zorunluluktan
derse gelemediği zamanda dinleyemediği konuları telafi 
ettiğini
belirtmiştir. Öğrenci Sorumluluk Ölçeği'nden alınan ortalama puan 34.64±3.42’dır
(min=25.0, max=42.0). Mezun olunan lise, bölümü bilinçli tercih etme, bölümde
düzenli öğrenci olma, alınan eğitimlerin iletişim becerilerini
geliştirdiklerine inanma, hayatlarındaki seçimlerinden memnun olma durumları
ile karşılaştırılmıştır. Değişkenler ile ölçek puan ortalamaları arasındaki
ilişkide “Eğitimlerin İletişim Becerilerini Geliştirdiklerine İnanma Durumları”
(p=0.00) maddesi ile anlamlılık tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • 1. Türk Dil Kurumu, http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5ba010ed265dd8.32961602. Erişim Tarihi:17.09.2018.
  • 2. Hamilton, S.F. and Fenzel, L.M., (1988). The Impact of Volunteer Experience on Adolescent Social Development: Evidence of Program Effects. Journal of Adolescent Research, 3(1): 65-80. doi: 10.1177/074355488831006, 1988. (Erişim Tarihi: 16.07.2017).
  • 3. Doğan, U., (2015). Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran, 17(1): 163-170.
  • 4. Yakar, A. ve Saracaloglu, A.S., (2017). Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Ölçeği Scale of Responsibility towards Learning Article. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ISSN:1302-8944, Yıl:2017 Sayı:42 Sayfa:27-49. DOI:10.21764/efd.41545.
  • 5. Kaya, M. ve Doğan, U., (2014). Öğrenci Sorumluluk: Ölçek Geliştirme, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. JEE, 4(1),11-18.
  • 6. Aladağ, S., (2009). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değer Eğitimi Yaklaşımlarının Öğrencilerin Sorumluluk Değerini Kazanma Düzeyine Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • 7. Çelikkaleli, Ö. ve Akbay, S.E., (2013). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik İnancı ve Sorumluluklarinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2): 237-254.
  • 8. Özen, Y., (2013a). Sorumluluk Duygusu ve Davranış Ölçeğinin Geliştirilmesi Güvenirliği ve Geçerliği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 7: 343-357.
  • 9. Özen, Y., (2013b). Sorumluluk Duygusu Ölçeğinin Geliştirilmesi; Geçerlik ve Güvenirliği. Journal of European Education, 3(2): 17-23.
  • 10. Özen, Y. and Gülaçtı, F., (2011). Development of Internally and Externally Controlled Responsibility Scale: Validity, Reliability and Analysis. World Applied Sciences Journal Journal 12(2): 139-144.
  • 11. Singg, S. and Ader, J.A., (2001). Development of the Student Personal Responsibility Scale-10. Social Behavior and Personality: An International Journal, 29(4): 331-335.
  • 12. Yeşil, R., (2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Öğrenmelerindeki Öğrenme Sorumluluklarini Yerine Getirme Düzeyleri. International Journal of Human Sciences, 10(1):1214- 1237.
  • 13. Çam, Ş.S. ve Ünal Oruç, E., (2014). Öğrenme Sorumluluğu ve Güç Dengesi. International Journal of Instruction, 7(1): 5-16.
  • 14. Your Academic Responsibilities (t.y.). http://www.cse.sc.edu/~cmatthew/acad_response.htm (Erişim Tarihi 17.07.2017).
  • 15. Allan, G.M., (2006). Responsibility for Learning: Students’ Understandings and Their Self-Reported Learning Attitudes and Behaviours. Master Thesis. Queensland University of Technology, Faculty of Education, Centre for Learning Innovation Brisbane, Queensland.erişim adersi ve tarihi.
  • 16. Bacon, C.S., (1993). Student Responsibility for Learning. Adolescence, 28(109): 199-212.
  • 17. Carpenter, J.P. and Pease, J.S., (2013). Preparing Students to Take Responsibility for Learning: The role of Non-Curricular Learning Strategies. Journal of Curriculum and Instruction (JoCI), 7(2): 38-55.
  • 18. Corno, L., (1992). Encouraging Students to take Responsibility for Learning and Performance. The Elementary School Journal, 93(1): 69-83.
  • 19. Devlin, M., (2002). Taking Responsibility for Learning isn’t Everything: A case for Developing Tertiary Students’ Conceptions of Learning. Teaching in Higher Education, 7(2): 125-138.
  • 20. Kandemir, M., (2014). Akademik Ertelemenin Yordayıcıları: Sorumluluk, Başarı/Başarısızlığa Yönelik Yükleme Stilleri Ve Akademik Özyeterlik Inançları. Eğitim ve Bilim, 39(171): 99-114.
  • 21. Başbay, A., (2008). Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri İle Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki Ilişki. Eğitim ve Bilim, 33(149): 3-17.
  • 22. Eroğlu, K. ve Koç, G., (2012). Dünden Bugüne Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 15:2.
  • 23. Advisee/Advisor Responsibilities (t.y). http://www.uhd.edu/academic/colleges/university/academic_advising/aar.htm(Erişim Tarihi: 17.07.2017).
  • 24. Kapıkıran, N.A., (2002). Zihinsel Başarı Sorumluluğu Ölçeğinin Güvenirliği ve Geçerliği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2): 12-20.
  • 25. Yurtal, F. ve Yontar, A., (2006). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinden Bekledikleri Sorumluluklar ve Sorumluluk Kazandirmada Kullandiklari Yöntemler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2): 411-424.
  • 26. Academic Responsibility at Bucknell (t.y.). http://www.bucknell.edu/x1324.xml (Erişim Tarihi 17.07.2017).
  • 27. Ege Üniversitesi 2017-2018 yılı, Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, http://oidb.ege.edu.tr/files/egitim.pdf). Erişim Tarihi: 24.02.2018.
  • 28. Academic Integrity & Plagiarism (t.y.). http://help.library.ubc.ca/planning-yourresearch/academic-integrity-plagiarism/(Erişim Tarihi: 17.07.2017).
  • 29. Student Academic Responsibilities (t.y.). http://www.exeter.ac.uk/students/studies/academic/#4 (Erişim Tarihi: 17.07.2017).
  • 30. Özen, Y., Gülaçtı, F. ve Çıkılı, Y., (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Sorumluluk Duygusu Ve Davranış Düzeyleri ile Iç-Denetimsel Sorumluluk ile Dış-Denetimsel Sorumluluk Düzeyleri Arasındaki Ilişkinin Incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2): 45-58.

EVALUATION OF EDUCATION RESPONSIBILITIES OF MIDWIFERY STUDENTS OBJECTIVE

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 1 - 11, 31.01.2019

Öz

This study aims to evaluate the responsibilities of
midwifery students about education.
The study was a cross-sectional study. The sample of the study was taken
at the same time as the sampling, and the sample of the students who read in
the fourth grade of Ege University Department of Midwifery of Izmir Atatürk
Health School and who accepted to participate in the study was in the data
collection stage (n:82).
The
average age of the study group was 22.41±1.35 (min=21.0, max=27.0). 96.3% of
the students were single, 46.3% were living and 4.9% were working. 41.5% of the
students stated that they often compensated for the problems they could not
hear when they could not learn from any necessity. The average score published
was 34.64±3.42 (min= 25.0, max= 42.0). The graduated section was compared to
the fact that they were known in the department, being a student in the
department, believing that the trainings they had developed developed
communication skills and were satisfied with their survival choices.
Significance was found between the variables and the average of the scale
averages with the item "Beliefs about Developing Learning Learning
Skills" (p=0.00).

Kaynakça

  • 1. Türk Dil Kurumu, http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5ba010ed265dd8.32961602. Erişim Tarihi:17.09.2018.
  • 2. Hamilton, S.F. and Fenzel, L.M., (1988). The Impact of Volunteer Experience on Adolescent Social Development: Evidence of Program Effects. Journal of Adolescent Research, 3(1): 65-80. doi: 10.1177/074355488831006, 1988. (Erişim Tarihi: 16.07.2017).
  • 3. Doğan, U., (2015). Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran, 17(1): 163-170.
  • 4. Yakar, A. ve Saracaloglu, A.S., (2017). Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Ölçeği Scale of Responsibility towards Learning Article. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ISSN:1302-8944, Yıl:2017 Sayı:42 Sayfa:27-49. DOI:10.21764/efd.41545.
  • 5. Kaya, M. ve Doğan, U., (2014). Öğrenci Sorumluluk: Ölçek Geliştirme, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. JEE, 4(1),11-18.
  • 6. Aladağ, S., (2009). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değer Eğitimi Yaklaşımlarının Öğrencilerin Sorumluluk Değerini Kazanma Düzeyine Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • 7. Çelikkaleli, Ö. ve Akbay, S.E., (2013). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik İnancı ve Sorumluluklarinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2): 237-254.
  • 8. Özen, Y., (2013a). Sorumluluk Duygusu ve Davranış Ölçeğinin Geliştirilmesi Güvenirliği ve Geçerliği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 7: 343-357.
  • 9. Özen, Y., (2013b). Sorumluluk Duygusu Ölçeğinin Geliştirilmesi; Geçerlik ve Güvenirliği. Journal of European Education, 3(2): 17-23.
  • 10. Özen, Y. and Gülaçtı, F., (2011). Development of Internally and Externally Controlled Responsibility Scale: Validity, Reliability and Analysis. World Applied Sciences Journal Journal 12(2): 139-144.
  • 11. Singg, S. and Ader, J.A., (2001). Development of the Student Personal Responsibility Scale-10. Social Behavior and Personality: An International Journal, 29(4): 331-335.
  • 12. Yeşil, R., (2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Öğrenmelerindeki Öğrenme Sorumluluklarini Yerine Getirme Düzeyleri. International Journal of Human Sciences, 10(1):1214- 1237.
  • 13. Çam, Ş.S. ve Ünal Oruç, E., (2014). Öğrenme Sorumluluğu ve Güç Dengesi. International Journal of Instruction, 7(1): 5-16.
  • 14. Your Academic Responsibilities (t.y.). http://www.cse.sc.edu/~cmatthew/acad_response.htm (Erişim Tarihi 17.07.2017).
  • 15. Allan, G.M., (2006). Responsibility for Learning: Students’ Understandings and Their Self-Reported Learning Attitudes and Behaviours. Master Thesis. Queensland University of Technology, Faculty of Education, Centre for Learning Innovation Brisbane, Queensland.erişim adersi ve tarihi.
  • 16. Bacon, C.S., (1993). Student Responsibility for Learning. Adolescence, 28(109): 199-212.
  • 17. Carpenter, J.P. and Pease, J.S., (2013). Preparing Students to Take Responsibility for Learning: The role of Non-Curricular Learning Strategies. Journal of Curriculum and Instruction (JoCI), 7(2): 38-55.
  • 18. Corno, L., (1992). Encouraging Students to take Responsibility for Learning and Performance. The Elementary School Journal, 93(1): 69-83.
  • 19. Devlin, M., (2002). Taking Responsibility for Learning isn’t Everything: A case for Developing Tertiary Students’ Conceptions of Learning. Teaching in Higher Education, 7(2): 125-138.
  • 20. Kandemir, M., (2014). Akademik Ertelemenin Yordayıcıları: Sorumluluk, Başarı/Başarısızlığa Yönelik Yükleme Stilleri Ve Akademik Özyeterlik Inançları. Eğitim ve Bilim, 39(171): 99-114.
  • 21. Başbay, A., (2008). Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri İle Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki Ilişki. Eğitim ve Bilim, 33(149): 3-17.
  • 22. Eroğlu, K. ve Koç, G., (2012). Dünden Bugüne Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 15:2.
  • 23. Advisee/Advisor Responsibilities (t.y). http://www.uhd.edu/academic/colleges/university/academic_advising/aar.htm(Erişim Tarihi: 17.07.2017).
  • 24. Kapıkıran, N.A., (2002). Zihinsel Başarı Sorumluluğu Ölçeğinin Güvenirliği ve Geçerliği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2): 12-20.
  • 25. Yurtal, F. ve Yontar, A., (2006). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinden Bekledikleri Sorumluluklar ve Sorumluluk Kazandirmada Kullandiklari Yöntemler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2): 411-424.
  • 26. Academic Responsibility at Bucknell (t.y.). http://www.bucknell.edu/x1324.xml (Erişim Tarihi 17.07.2017).
  • 27. Ege Üniversitesi 2017-2018 yılı, Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, http://oidb.ege.edu.tr/files/egitim.pdf). Erişim Tarihi: 24.02.2018.
  • 28. Academic Integrity & Plagiarism (t.y.). http://help.library.ubc.ca/planning-yourresearch/academic-integrity-plagiarism/(Erişim Tarihi: 17.07.2017).
  • 29. Student Academic Responsibilities (t.y.). http://www.exeter.ac.uk/students/studies/academic/#4 (Erişim Tarihi: 17.07.2017).
  • 30. Özen, Y., Gülaçtı, F. ve Çıkılı, Y., (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Sorumluluk Duygusu Ve Davranış Düzeyleri ile Iç-Denetimsel Sorumluluk ile Dış-Denetimsel Sorumluluk Düzeyleri Arasındaki Ilişkinin Incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2): 45-58.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

MAHİDE Demirelöz Akyüz 0000-0002-2774-892X

EMİNE SERAP Sarıcan Bu kişi benim 0000-0002-3261-0431

YEŞİM Yeşil 0000-0003-2847-6978

BİRSEN Karaca Saydam 0000-0001-5601-8064

RABİA Ekti Genç 0000-0002-6762-0496

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirelöz Akyüz, M., Sarıcan, E. S., Yeşil, Y., Karaca Saydam, B., vd. (2019). EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Life Sciences, 14(1), 1-11.
AMA Demirelöz Akyüz M, Sarıcan ES, Yeşil Y, Karaca Saydam B, Ekti Genç R. EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Life Sciences. Ocak 2019;14(1):1-11.
Chicago Demirelöz Akyüz, MAHİDE, EMİNE SERAP Sarıcan, YEŞİM Yeşil, BİRSEN Karaca Saydam, ve RABİA Ekti Genç. “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Life Sciences 14, sy. 1 (Ocak 2019): 1-11.
EndNote Demirelöz Akyüz M, Sarıcan ES, Yeşil Y, Karaca Saydam B, Ekti Genç R (01 Ocak 2019) EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Life Sciences 14 1 1–11.
IEEE M. Demirelöz Akyüz, E. S. Sarıcan, Y. Yeşil, B. Karaca Saydam, ve R. Ekti Genç, “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Life Sciences, c. 14, sy. 1, ss. 1–11, 2019.
ISNAD Demirelöz Akyüz, MAHİDE vd. “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Life Sciences 14/1 (Ocak 2019), 1-11.
JAMA Demirelöz Akyüz M, Sarıcan ES, Yeşil Y, Karaca Saydam B, Ekti Genç R. EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Life Sciences. 2019;14:1–11.
MLA Demirelöz Akyüz, MAHİDE vd. “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Life Sciences, c. 14, sy. 1, 2019, ss. 1-11.
Vancouver Demirelöz Akyüz M, Sarıcan ES, Yeşil Y, Karaca Saydam B, Ekti Genç R. EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİME İLİŞKİN SORUMLULUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Life Sciences. 2019;14(1):1-11.