BibTex RIS Kaynak Göster

THE APPROACHES OF STUDENTS WHO SERVICED EDUCATION AT HIGH SCHOOL AND COLLEGE LEVELS IN ELAZIG IN THE FIELD OF COMPUTER SCIENCE, TO CYBER CRIMES

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 3, 16 - 25, 01.04.2013

Öz

The purpose of this study is to determine and compare student opinions on computer crimes who are currently attending at Vocational High Schools or at the university in Elazig region. Research was conducted on 300 students who serviced education the Central Industrial Vocational High School, 100th Anniversary of Industrial Vocational High School, Gazi Technical and Industrial Vocational High School and the Faculty of Technical Education and Technology of Firat University. Questionnaires administered face to face by pollsters. The questionnaires consist of 17 items. Statistical packet program was used to conduct analysis of quantitative data obtained from the study. Frequency, percentage and chi-square values were obtained.According to the findings, the percentage of high school-level students` knowledge about computer crimes is 45.3%, while this number increases to 59.3% in the university level. 74% of the high school student participants claim the lack of laws for cyber crimes, while this number is 84% in university level. As a result, level of awareness about the crimes computer forensics of university students who studying in the field, is higher than that of high school students studying in the same field have been revealed.

Kaynakça

  • Atalıç Taş, K., (2010). Bilişim Suçları ve Adana İlinde 20062009 Yılları Arasında Meydana Gelen Bilişim Suçlarının
  • Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Adli Tıp Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi), Adana. Avşar, B.Z. ve Öngören, G., (2010). Bilişim Hukuku. İstanbul: Pasifik Ofset.
  • Rogers, M.K., (2001). A Social Learning Theory and Moral
  • Disengagement Analysis of Criminal Computer Behavior: An Exploratory Study. Department of Psychology University of Manitoba (Doktora Tezi), Manitoba, Canada. Denning, D.E., (1998). Information Warfare and Security. Essex, UK: Addison-Wesley Professional.
  • Howard, J.D., (1997). An Analysis of Security Incidents on the Internet: 1989-1995. Department of Engineering and Public Policy Carnegie Mellon University (Doktora Tezi), Pennsylvania, USA.
  • Karasar, N., (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17.Baskı).
  • Ankara: Nobel Yayıncılık. Nacar, F.B., (2010). Avrupa Birliği Ülkeleri ve Türkiye'de
  • Bilişim Suçlarının Ceza Hukukundaki Uygulamaları. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Avrupa Birliği Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi), Ankara. Tulum, İ., (2006). Bilişim Suçları ile Mücadele. Süleyman
  • Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Isparta.

ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 3, 16 - 25, 01.04.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı; Elazığ ilinde üniversite ve lise düzeyinde öğrenim gören bilgisayar bölümü öğrencilerinin adli bilişim suçlarına ilişkin görüşlerini belirlemek ve öğrenim düzeylerine göre karşılaştırmaktır. Araştırma Elazığ ili Merkez Endüstri Meslek Lisesi, 100.Yıl Endüstri Meslek Lisesi, Gazi Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ve Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim ve Teknoloji Fakültesi bilgisayar bölümlerinde öğrenim gören toplam 300 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anket ile elde edilmiştir. Ankette 17 madde yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde istatistik paket programı kullanılmış olup, frekans, yüzde ve ki-kare değerleri elde edilmiştir. Edinilen bulgulara göre; lise düzeyinde adli bilişim suçları hakkında bilgi sahibi olma yüzdesi %45,3, üniversitede ise %59,3`tür. Lise düzeyinde adli bilişim suçları ile ilgili mevcut yasaları yeterli bulmayanlar ve kararsızların yüzdesi %74, üniversitede ise %84`tür. Sonuç olarak, adli bilişim suçları konusunda bilgisayar alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin farkındalık düzeyinin, aynı alanda öğrenim gören lise öğrencilerine göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Atalıç Taş, K., (2010). Bilişim Suçları ve Adana İlinde 20062009 Yılları Arasında Meydana Gelen Bilişim Suçlarının
  • Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Adli Tıp Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi), Adana. Avşar, B.Z. ve Öngören, G., (2010). Bilişim Hukuku. İstanbul: Pasifik Ofset.
  • Rogers, M.K., (2001). A Social Learning Theory and Moral
  • Disengagement Analysis of Criminal Computer Behavior: An Exploratory Study. Department of Psychology University of Manitoba (Doktora Tezi), Manitoba, Canada. Denning, D.E., (1998). Information Warfare and Security. Essex, UK: Addison-Wesley Professional.
  • Howard, J.D., (1997). An Analysis of Security Incidents on the Internet: 1989-1995. Department of Engineering and Public Policy Carnegie Mellon University (Doktora Tezi), Pennsylvania, USA.
  • Karasar, N., (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17.Baskı).
  • Ankara: Nobel Yayıncılık. Nacar, F.B., (2010). Avrupa Birliği Ülkeleri ve Türkiye'de
  • Bilişim Suçlarının Ceza Hukukundaki Uygulamaları. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Avrupa Birliği Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi), Ankara. Tulum, İ., (2006). Bilişim Suçları ile Mücadele. Süleyman
  • Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Isparta.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Temel Tıp Bilimleri
Yazarlar

Sinan Ozdemır Bu kişi benim

Ömür Kaya Kalkan Bu kişi benim

Abdurrahim Türkoğlu Bu kişi benim

Nurhayat Varol Bu kişi benim

Mehmet Tokdemır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ozdemır, S., Kalkan, Ö. K., Türkoğlu, A., Varol, N., vd. (2013). ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI. Medical Sciences, 8(3), 16-25. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.3.1B0016
AMA Ozdemır S, Kalkan ÖK, Türkoğlu A, Varol N, Tokdemır M. ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI. Medical Sciences. Nisan 2013;8(3):16-25. doi:10.12739/NWSA.2013.8.3.1B0016
Chicago Ozdemır, Sinan, Ömür Kaya Kalkan, Abdurrahim Türkoğlu, Nurhayat Varol, ve Mehmet Tokdemır. “ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI”. Medical Sciences 8, sy. 3 (Nisan 2013): 16-25. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.3.1B0016.
EndNote Ozdemır S, Kalkan ÖK, Türkoğlu A, Varol N, Tokdemır M (01 Nisan 2013) ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI. Medical Sciences 8 3 16–25.
IEEE S. Ozdemır, Ö. K. Kalkan, A. Türkoğlu, N. Varol, ve M. Tokdemır, “ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI”, Medical Sciences, c. 8, sy. 3, ss. 16–25, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.3.1B0016.
ISNAD Ozdemır, Sinan vd. “ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI”. Medical Sciences 8/3 (Nisan 2013), 16-25. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.3.1B0016.
JAMA Ozdemır S, Kalkan ÖK, Türkoğlu A, Varol N, Tokdemır M. ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI. Medical Sciences. 2013;8:16–25.
MLA Ozdemır, Sinan vd. “ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI”. Medical Sciences, c. 8, sy. 3, 2013, ss. 16-25, doi:10.12739/NWSA.2013.8.3.1B0016.
Vancouver Ozdemır S, Kalkan ÖK, Türkoğlu A, Varol N, Tokdemır M. ELAZIĞ`DA ÜNİVERSİTE VE LİSEDE ÖĞRENİM GÖREN BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ADLİ BİLİŞİM SUÇLARINA YAKLAŞIMLARI. Medical Sciences. 2013;8(3):16-25.