Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 43 - 57, 21.04.2018

Öz

Bu çalışma;
Üniversitelerde sağlık eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik özelliklerinin
incelenmesi, girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi, demografik özelliklerinin
girişimciliğe etkisi ve karşılaşabilecekleri sorunlara yönelik çözüm üretebilme
yetilerinin ölçümü amacıyla yapılmıştır.
Çalışmanın hedef kitlesini, devlet ve vakıf üniversitelerinin,
sağlık meslek yüksekokullarında tıbbi görüntüleme teknikleri programında öğrenim
gören 189 öğrenci oluşturmuştur.
Ankete
katılan sağlık öğrencilerinin 141’i (%
74.6)
kız, 48’i (%25.4) erkektir.
Bu çalışmada girişimcilik alt boyutlarının okul türü ve ailenin kendi
işinin sahibi olması arasında anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. Araştırma
bulguları öğrencilerin genel anlamda girişimcilik ilgilerinin düşük düzeyde
olduğunu göstermektedir.
Sağlık eğitimi veren ön lisans
müfredatına girişimcilik dersinin eklenmesi ve bu derslerde girişimcilik
ilkelerinden yararlanma konularına yer verilmesi sağlık alanındaki problemlerin
çözümüne önemli derecede katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1. Abishov, N., Yılmaz, Y. ve Seydinbekuli, A.D., (2015). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinde Ailesel Özelliklerin Etkisi: Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesinde Bir Alan Araştırması. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 3(6), 43-53.
  • 2. Akgül, A. ve Çevik, O., (2005). İstatiksel Analiz Teknikleri, SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset.
  • 3. Akyurt, N., (2017). Sağlık Kuruluşlarında Kalite ve Akreditasyon Yönetimi. Lambert Academic Publishing.
  • 4. Allen, R.K., (2006). Launching New Ventures, an Entrepreneurial Approach. Houghton Mifflin Company, Boston.
  • 5. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E., (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • 6. Bennett, R. and Dann, S., (2000). The Changing Experience of Australian Female Entrepreneurs. Women's Studies. View Issue TOC Volume: 7, Issue: 2, April 2000, Pages 75–83. DOI: 10.1111/1468-0432.00095.
  • 7. Bjerke, B., (2007). Understanding Entrepreneurship. Edward Elgar Publishing-Inc. ISBN 978-1 84720.
  • 8. Büyükyılmaz, O., Karakaya, A. ve Yıldıran, C., (2015). Girişimcilik Eğitimi Alan Bireylerin Demografik Özellikleri Açısından Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki Farklar. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi. Winter 2015, Volume: 10, Issue: 2, p.105-125.
  • 9. Chen, Y.-F., Lai, M.-C., (2010). Social Behavior and Personality: an international journal. Volume 38, Number 1, 2010, pp.1-12(12. Scientific Journal Publishers. DOI: https://doi.org/10.2224/sbp.2010.38.1.1.
  • 10. Çelik, A., İnce, M. ve Bozyiğit, S., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(3), 113-124.
  • 11. De Meza, D. and Southey, C., (1996). The Borrower's Curse: Optimism, Finance and Entrepreneurship. The Economic Journal, 106, March, Cambridge, MA, 385.
  • 12. Güreşçi, E., (2014). Girişimcilik Eğilimi Üzerine Bir Araştırma: İspir Hamza Polat MYO Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (9:1) 2014, s.23-38. 13. Gürer, A., Solmaztürk, A.B. ve Sezen, S., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerini Ölçmeye Yönelik Bir Alan Araştırması. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 49(2), ss.1-19.
  • 14. İşletmelerin ve KOBİ'lerin Rekabet Edebilirliği Programı (COSME). http://www.ab.gov.tr/49615.html. Çevrimiçi 13.07.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • 15. Karabekir, M., Tozlu, E. ve Şencan, M.N.M., (2015). Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 1(35), 203-216. 16. Karasakal, N.K. ve Aksu, B., (2014). Meslek Yüksekokulu Teknik Ve Sosyal Program Öğrencilerinin Sosyal Karşılaştırılması Sonucu Girişimci Kişilik Eğilimlerini Ortaya Koymaya Yönelik Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 2. ISSN: 1309-8039 (Online).
  • 17. Laukkanen, M., (2000). Entrepreneurship and Regional Development. ISSN 0898–5626 print/ISSN 1464–5114 online # 2000 Taylor & Francis Ltd.
  • 18. Liang, C.-I. (Kathleen), and Dunn, P., (2011). Satisfaction or Business Savvy - Examining The Outcome of New Venture Creation with Respect to Entrepreneurial Characterisiıcs, Expectaiıon, Optimism, Realism, and Pessimism. Academy of Entrepreneurship Journal, Volume 17, Number 2. p.97-116.
  • 19. Özdemir, L., (2015). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y. 2015, C.20, S.1, s.41-65.
  • 20. Özen Kutanis, R. ve Alpaslan, S., (2006). Girişimci ve Yönetici Kadınların Profilleri Farklı Mıdır?. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 139-153, (C.VIII, S.2, 2006).
  • 21. Pan, V.L. ve Akay, C., (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy. NWSA-Education Sciences, 1C0637, 10, (2), 125-138.
  • 22. Patır, S. ve Karahan, M., (2010). Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 27-44.
  • 23. Pazarcık, Y. ve Aydın, E., (2015). Girişimcilik Temelli Ders Tasarımının Öğrencilerin Girişimci Eğilim Ve Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Deneysel Bir Çalışma. Cilt: 10, Sayı: 2).
  • 24. Salik, N. ve Kaygın, E., (2016). Demografik Değişkenler Açısından Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Kafkas Üniversitesi Örneği. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:13, Sayı:1, s. 145-168.
  • 25. Taş, H.Y. ve Bilen, M., (2014). HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, Cilt: 3, Yıl: 3, Sayı: 6 (2014/2) ISSN: 2147-3668.
  • 26. Thornton, M., (2007). Richard Cantillon and the Discovery of Opportunity Cost. History of Political Economy; Durham 39.1 (Spring 2007): 97-119.
  • 27. Tok, N., Seçer, A., Davran, M.K., Çobanoğlu, F. ve Özalp, B., (2014). Ziraat Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Girişimcilik Özellikleri, Algısı Ve Eğilimi: Çukurova Ve Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(1), ss.47-74.
  • 28. Türkmen, M. ve İşbilir, U., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. CBÜ Bed. Eğt. Spor Bil. Dergisi. 9(2), 18-28.
  • 29. Ural, A. ve Kılıç, İ., (2005). Bilimsel Araştırma Süreci Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 30. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan S., (2005). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • 31. Yüksel, H., Cevher, E. ve Yüksel, M., (2015). Öğrencilerin Girişimci Kişilik Özellikleri İle Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 143-156.
  • 32. Zhao, F., (2005). Exploring the Synergy Between Entrepreneurship and Innovation. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 11 (1), p. 25-42.
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 43 - 57, 21.04.2018

Öz

Kaynakça

  • 1. Abishov, N., Yılmaz, Y. ve Seydinbekuli, A.D., (2015). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinde Ailesel Özelliklerin Etkisi: Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesinde Bir Alan Araştırması. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 3(6), 43-53.
  • 2. Akgül, A. ve Çevik, O., (2005). İstatiksel Analiz Teknikleri, SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset.
  • 3. Akyurt, N., (2017). Sağlık Kuruluşlarında Kalite ve Akreditasyon Yönetimi. Lambert Academic Publishing.
  • 4. Allen, R.K., (2006). Launching New Ventures, an Entrepreneurial Approach. Houghton Mifflin Company, Boston.
  • 5. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E., (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • 6. Bennett, R. and Dann, S., (2000). The Changing Experience of Australian Female Entrepreneurs. Women's Studies. View Issue TOC Volume: 7, Issue: 2, April 2000, Pages 75–83. DOI: 10.1111/1468-0432.00095.
  • 7. Bjerke, B., (2007). Understanding Entrepreneurship. Edward Elgar Publishing-Inc. ISBN 978-1 84720.
  • 8. Büyükyılmaz, O., Karakaya, A. ve Yıldıran, C., (2015). Girişimcilik Eğitimi Alan Bireylerin Demografik Özellikleri Açısından Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki Farklar. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi. Winter 2015, Volume: 10, Issue: 2, p.105-125.
  • 9. Chen, Y.-F., Lai, M.-C., (2010). Social Behavior and Personality: an international journal. Volume 38, Number 1, 2010, pp.1-12(12. Scientific Journal Publishers. DOI: https://doi.org/10.2224/sbp.2010.38.1.1.
  • 10. Çelik, A., İnce, M. ve Bozyiğit, S., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(3), 113-124.
  • 11. De Meza, D. and Southey, C., (1996). The Borrower's Curse: Optimism, Finance and Entrepreneurship. The Economic Journal, 106, March, Cambridge, MA, 385.
  • 12. Güreşçi, E., (2014). Girişimcilik Eğilimi Üzerine Bir Araştırma: İspir Hamza Polat MYO Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (9:1) 2014, s.23-38. 13. Gürer, A., Solmaztürk, A.B. ve Sezen, S., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerini Ölçmeye Yönelik Bir Alan Araştırması. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 49(2), ss.1-19.
  • 14. İşletmelerin ve KOBİ'lerin Rekabet Edebilirliği Programı (COSME). http://www.ab.gov.tr/49615.html. Çevrimiçi 13.07.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • 15. Karabekir, M., Tozlu, E. ve Şencan, M.N.M., (2015). Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 1(35), 203-216. 16. Karasakal, N.K. ve Aksu, B., (2014). Meslek Yüksekokulu Teknik Ve Sosyal Program Öğrencilerinin Sosyal Karşılaştırılması Sonucu Girişimci Kişilik Eğilimlerini Ortaya Koymaya Yönelik Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 2. ISSN: 1309-8039 (Online).
  • 17. Laukkanen, M., (2000). Entrepreneurship and Regional Development. ISSN 0898–5626 print/ISSN 1464–5114 online # 2000 Taylor & Francis Ltd.
  • 18. Liang, C.-I. (Kathleen), and Dunn, P., (2011). Satisfaction or Business Savvy - Examining The Outcome of New Venture Creation with Respect to Entrepreneurial Characterisiıcs, Expectaiıon, Optimism, Realism, and Pessimism. Academy of Entrepreneurship Journal, Volume 17, Number 2. p.97-116.
  • 19. Özdemir, L., (2015). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y. 2015, C.20, S.1, s.41-65.
  • 20. Özen Kutanis, R. ve Alpaslan, S., (2006). Girişimci ve Yönetici Kadınların Profilleri Farklı Mıdır?. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 139-153, (C.VIII, S.2, 2006).
  • 21. Pan, V.L. ve Akay, C., (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy. NWSA-Education Sciences, 1C0637, 10, (2), 125-138.
  • 22. Patır, S. ve Karahan, M., (2010). Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 27-44.
  • 23. Pazarcık, Y. ve Aydın, E., (2015). Girişimcilik Temelli Ders Tasarımının Öğrencilerin Girişimci Eğilim Ve Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Deneysel Bir Çalışma. Cilt: 10, Sayı: 2).
  • 24. Salik, N. ve Kaygın, E., (2016). Demografik Değişkenler Açısından Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Kafkas Üniversitesi Örneği. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:13, Sayı:1, s. 145-168.
  • 25. Taş, H.Y. ve Bilen, M., (2014). HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, Cilt: 3, Yıl: 3, Sayı: 6 (2014/2) ISSN: 2147-3668.
  • 26. Thornton, M., (2007). Richard Cantillon and the Discovery of Opportunity Cost. History of Political Economy; Durham 39.1 (Spring 2007): 97-119.
  • 27. Tok, N., Seçer, A., Davran, M.K., Çobanoğlu, F. ve Özalp, B., (2014). Ziraat Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Girişimcilik Özellikleri, Algısı Ve Eğilimi: Çukurova Ve Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(1), ss.47-74.
  • 28. Türkmen, M. ve İşbilir, U., (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. CBÜ Bed. Eğt. Spor Bil. Dergisi. 9(2), 18-28.
  • 29. Ural, A. ve Kılıç, İ., (2005). Bilimsel Araştırma Süreci Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 30. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan S., (2005). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • 31. Yüksel, H., Cevher, E. ve Yüksel, M., (2015). Öğrencilerin Girişimci Kişilik Özellikleri İle Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 143-156.
  • 32. Zhao, F., (2005). Exploring the Synergy Between Entrepreneurship and Innovation. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 11 (1), p. 25-42.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Akyurt

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyurt, N. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ. Medical Sciences, 13(2), 43-57.
AMA Akyurt N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ. Medical Sciences. Nisan 2018;13(2):43-57.
Chicago Akyurt, Nuran. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ”. Medical Sciences 13, sy. 2 (Nisan 2018): 43-57.
EndNote Akyurt N (01 Nisan 2018) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ. Medical Sciences 13 2 43–57.
IEEE N. Akyurt, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ”, Medical Sciences, c. 13, sy. 2, ss. 43–57, 2018.
ISNAD Akyurt, Nuran. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ”. Medical Sciences 13/2 (Nisan 2018), 43-57.
JAMA Akyurt N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ. Medical Sciences. 2018;13:43–57.
MLA Akyurt, Nuran. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ”. Medical Sciences, c. 13, sy. 2, 2018, ss. 43-57.
Vancouver Akyurt N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SAĞLIK ÖRNEĞİ. Medical Sciences. 2018;13(2):43-57.