Turkey is known by its altitude multiplicity that has variety in point of earth shapes. With a general evaluation, in our country, height increase towards from west to east. The height decrease towards inside parts of orogenic zones. Its this property enhance gradually road construction costs, limits arrival routes. Elazig city has also a rugged topography that is suitable to Turkey's general geomorphology. The presence in state systems one within the other of morphological units such as mountain, plateau and lowland causes to change of physiographic conditions such as altitude, slope and brae. It is run across altitude difference alongside numerous road hardware elements on Elazig interurban road routes.In this study, it has been investigated the effect on road accidents of earth surface's shapes at the distribution to three interurban road routes (Elazig-Bingol, Elazig-Malatya and Elazig-D.bakir) of total 1674 accidents that took place between 2000 and 2006 years in Elazig District Traffic Directorship's responsibility field.
Türkiye yer şekilleri açısından son derece çeşitliliğe sahip, yükseltisinin fazlalığıyla tanımlanır. Genel bir değerlendirme ile ülkemizde yükseklik batıdan doğuya doğru tedrici olarak artmaktadır. Orojenik kuşakların iç bölümlerine doğru ise yükseklik azalmaktadır. Bu özelliği, karayolu yapım maliyetlerini arttırmakta, ulaşım hattı güzergâhlarını kısıtlamaktadır. Elazığ ili de Türkiye'nin genel jeomorfolojisine uygun olarak engebeli bir topografyaya sahiptir. Dağ, plato ve ova gibi morfolojik ünitelerin iç içe sistemler halinde bulunması, kısa mesafelerde yükseltinin ani değişimi eğim, bakı gibi fizyografik koşulların değişmesine neden olur. Elazığ şehirlerarası karayolu güzergâhlarında yükselti farklılığı ile birlikte çok sayıda yol donanım elemanları (Kurp, Alinyiman vb.) ile karşılaşılmaktadır. Bu çalışmada, Elazığ Bölge Trafik Müdürlüğü'nün sorumluluk alanındaki, 2000–2006 yılları arası meydana gelen toplam 1674 kazanın üç şehirlerarası karayolu (Elazığ-Bingöl, Elazığ-Malatya ve Elazığ-Diyarbakır) güzergâhlarına dağılımında yeryüzü şekillerinin karayolu kazaları üzerindeki etkisi incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Astronomi ve Uzay Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3 |