BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE VIEWS OF STUDENTS ATTENDED TO ENTRANCE EXAMINATION FOR ACADEMIC PERSONNEL AND POSTGRADUATE EDUCATION (EEAPPE) ON THE FACTORS CAUSING LOCAL ITEM DEPENDENCY

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 19 - 31, 01.03.2014

Öz

Classical test theory assumes that errors are independent. Item response theory has a local independency assumption between the items. If there is Local Item Dependency (LID) these hypotheses cannot be met. Without considering LID, item and test parameters are different from what they are normally. If there are testlets in a test, making practice and when the test is a speed test LID can be occur. Entrance Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education (EEAPPE) is this kind of test. So, the views of the students attended to EEAPPE on the factors causing LID were tried to be determined. The questions prepared for this purpose placed in a semi-structured form were answered by the participants. The frequencies and the percentages of the answers were measured. Tiredness, the question format, items with a common root, readiness and duration of the examination are founded to affect the examination performance of the participants.

Kaynakça

  •  Chen, C.T. and Wang, W.C., (2007). Effects of ignoring item interaction on item parameter estimation and detection of interacting items [madde parametre tahmininde maddeler arası etkileşiminin yok sayılması ve etkileşim halinde olan maddelerin belirlenmesi]. Applied Psychological Measurment, 31(5), 388-411.  Hambleton, R.K., Swaminathan, H., (1985). Item Response Theory: Principles and aplications. Boston/Dordrecht/Lancaster: KluwerNijhoff Publishing.
  •  Ip, E., Smits, D., and Boeck, P.D., (2009). Locally Dependent Linear Logistic Test Model with Person Covariates[ Person kovarieti ile Yerel bağımlı lineer logistik test modeli ]. Applied Psychological Measurment, 33(7),555-569.
  •  Lee, W.Y., (2004). Examining passage-related local item dependence (LID) and measurment construct using Q 3 statistics in an EFL reading comprehension test [Ortak köklü yerel madde bağımlılığı (MYB) ve EFL okuma ve anlama testinde Q 3 istatistiği kullanılarak ölçme yapısının sınanması]. Language Testing, 21(1), 74-100.
  •  Reese, L.M., (1999a). A classical test theory perspective on LSAC local item dependence. LSAC research report series. Statistical report [LSAC maddenin yerel bağımlılığı perspektifinde klasik test teorisi. LSAC araştırma rapor serileri. İstatistiksel raporu]. Law Schol Admission Council Statistical Report. (Rapor No: 96-01). Newton, PA: Law Schol Admission Council.
  •  Reese, L.M., (1999b). Impact of local item depencence on true score equating. LSAC research report series. Statistical report [Maddenin yerel bağımlılığının doğru puan eşitleme üzerine etkileri. LSAC araştırma rapor serileri. İstatistiksel raporu]. Law Schol Admission Council Statistical Report (Rapor No: 9701). Newton, PA: Law Schol Admission Council.
  •  Reese, L.M., (1999c). Impact of local item depencence on item response theory scoring in CAT. Low School Admission Council Computerized Testing Report. LSAC research report series. [ CAt deki madde tepki kuramı puanlanmasında maddenin yerel bağımlılığının etkisi. LSAC bilgisayarlaştırılmış test raporu. LSAc rapor serileri]. Law Schol Admission Council Statistical Report (Rapor No: 98-08).
  •  ÖSYM. (2010). 2010 ALES Başvuru Kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  •  Sally, A., (2001). Identifying and managing Local Item Dependence in Context-Dependent Item Sets[ İçerik bağımlı madde setlerinde maddenin yerel bağımlılığının tanımlanması ve kontrol edilmesi]. Annual Meeting of Educational Research Assosiations. Seattle, WA.
  • Yen, W.M., (1993). Scalling performance Assessments: Strategies for Managing Local Item Dependence [Performans değerlendirmensin ölçeklenmesi: maddenin yerel bağımlılığıyla baş etme stratejileri].Journal of Educational Measurment, 30(3),187-213.  Zenisky, A.L., Hambleton, R.K., and Sireci, S.G., (2002). Identification and evaluation of local item dependencies in the medical college addmission test [ Tibbi kolej giriş testinde maddenin yerel bağımlılığının tanımlanması ve değerlendirilmesi].Journal of Educational Measurment, 39(4),29130

AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 19 - 31, 01.03.2014

Öz

Klasik test teorisinde hataların bağımsız olduğu, madde tepki kuramında ise maddeler arasında yerel bağımsızlık olduğu sayıltısı vardır. Maddenin yerel bağımlılığı (MYB) olduğu durumlarda ise bu sayıtılar karşılanamayabilir. MYB dikkate alınmadan hesaplanan madde ve test parametreleri gerçekte olduklarından farklı sonuçlar vermektedir. Bir testin içinde ortak köklü madde kümeleri varsa, pratik yapmanın önemli olduğu durumlarda ve testin hız testi olması durumunda da MYB ortaya çıkabilir. Akademik ve Lisans Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)`de bu özelliklerin çoğunu taşıyan bir sınavdır. Bu nedenle bu çalışmada ALES`e giren öğrencilerin MYB`ye neden olan faktörler hakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için hazırlanan yarı yapılandırılmış formda yer alan sorular katılımcılar tarafında cevaplanmıştır. Bu cevapların frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Yorgunluğun, soru formatının, ortak köklü maddelerin, sınava hazırlanmanın, sınav süresinin katılımcıların sınav performansını etkilediği belirlenmiştir.

Kaynakça

  •  Chen, C.T. and Wang, W.C., (2007). Effects of ignoring item interaction on item parameter estimation and detection of interacting items [madde parametre tahmininde maddeler arası etkileşiminin yok sayılması ve etkileşim halinde olan maddelerin belirlenmesi]. Applied Psychological Measurment, 31(5), 388-411.  Hambleton, R.K., Swaminathan, H., (1985). Item Response Theory: Principles and aplications. Boston/Dordrecht/Lancaster: KluwerNijhoff Publishing.
  •  Ip, E., Smits, D., and Boeck, P.D., (2009). Locally Dependent Linear Logistic Test Model with Person Covariates[ Person kovarieti ile Yerel bağımlı lineer logistik test modeli ]. Applied Psychological Measurment, 33(7),555-569.
  •  Lee, W.Y., (2004). Examining passage-related local item dependence (LID) and measurment construct using Q 3 statistics in an EFL reading comprehension test [Ortak köklü yerel madde bağımlılığı (MYB) ve EFL okuma ve anlama testinde Q 3 istatistiği kullanılarak ölçme yapısının sınanması]. Language Testing, 21(1), 74-100.
  •  Reese, L.M., (1999a). A classical test theory perspective on LSAC local item dependence. LSAC research report series. Statistical report [LSAC maddenin yerel bağımlılığı perspektifinde klasik test teorisi. LSAC araştırma rapor serileri. İstatistiksel raporu]. Law Schol Admission Council Statistical Report. (Rapor No: 96-01). Newton, PA: Law Schol Admission Council.
  •  Reese, L.M., (1999b). Impact of local item depencence on true score equating. LSAC research report series. Statistical report [Maddenin yerel bağımlılığının doğru puan eşitleme üzerine etkileri. LSAC araştırma rapor serileri. İstatistiksel raporu]. Law Schol Admission Council Statistical Report (Rapor No: 9701). Newton, PA: Law Schol Admission Council.
  •  Reese, L.M., (1999c). Impact of local item depencence on item response theory scoring in CAT. Low School Admission Council Computerized Testing Report. LSAC research report series. [ CAt deki madde tepki kuramı puanlanmasında maddenin yerel bağımlılığının etkisi. LSAC bilgisayarlaştırılmış test raporu. LSAc rapor serileri]. Law Schol Admission Council Statistical Report (Rapor No: 98-08).
  •  ÖSYM. (2010). 2010 ALES Başvuru Kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  •  Sally, A., (2001). Identifying and managing Local Item Dependence in Context-Dependent Item Sets[ İçerik bağımlı madde setlerinde maddenin yerel bağımlılığının tanımlanması ve kontrol edilmesi]. Annual Meeting of Educational Research Assosiations. Seattle, WA.
  • Yen, W.M., (1993). Scalling performance Assessments: Strategies for Managing Local Item Dependence [Performans değerlendirmensin ölçeklenmesi: maddenin yerel bağımlılığıyla baş etme stratejileri].Journal of Educational Measurment, 30(3),187-213.  Zenisky, A.L., Hambleton, R.K., and Sireci, S.G., (2002). Identification and evaluation of local item dependencies in the medical college addmission test [ Tibbi kolej giriş testinde maddenin yerel bağımlılığının tanımlanması ve değerlendirilmesi].Journal of Educational Measurment, 39(4),29130
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimlerinde Nitel Araştırmalar
Yazarlar

Ayşegül Altun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altun, A. (2014). AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies, 9(2), 19-31. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.E0020
AMA Altun A. AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies. Mart 2014;9(2):19-31. doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.E0020
Chicago Altun, Ayşegül. “AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ”. Qualitative Studies 9, sy. 2 (Mart 2014): 19-31. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.E0020.
EndNote Altun A (01 Mart 2014) AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies 9 2 19–31.
IEEE A. Altun, “AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ”, Qualitative Studies, c. 9, sy. 2, ss. 19–31, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.2.E0020.
ISNAD Altun, Ayşegül. “AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ”. Qualitative Studies 9/2 (Mart 2014), 19-31. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.E0020.
JAMA Altun A. AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies. 2014;9:19–31.
MLA Altun, Ayşegül. “AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ”. Qualitative Studies, c. 9, sy. 2, 2014, ss. 19-31, doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.E0020.
Vancouver Altun A. AKADEMİK PERSONEL VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI (ALES)`NDAKİ MADDENİN YEREL BAĞIMLILIĞININ NEDENLERİNE İLİŞKİN SINAVA KATILANLARIN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies. 2014;9(2):19-31.