BibTex RIS Kaynak Göster

INDIVIDUAL VOICE TRAINING AND CHOIR TRAINING OF FINE ARTS AND SPORTS HIGH SCHOOL STUDENTS AND THE EVALUATION OF THE PROBLEMS THEY EXPERIENCE IN TERMS OF COURSE TIMETABLE

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 11, 01.03.2013

Öz

This study has been made with the intention to investigate students` problems caused by course hours and distribution under the context of the students of Fine Arts and Sports High School and the distribution of Individual Voice Training and Choir Training courses. The study`s work group is made up of 9th and 12th grade students of music department. In order to get the views of the students in the work group, focus group interview and to get the views of the theachers in choir training and individual voice training, personal interview method has been used. It has been found out that the impressions of teachers are consistent with those of the students and the course hours are not sufficient for the realization of the target behaviour acquisition and Individual Voice Training and Choir Training courses should take the place in the weekly timetable starting from the 9th grade.

Kaynakça

  • Eyüboğlu, İ.Z., (2004). Türk Dilinin Etimoloji Sözlüğü. İstanbul: Sosyal Yayınlar, 594.
  • Gazimihal, M.R., (1961). Musıki Sözlüğü Ankara: MEB basımevi. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 151.
  • MEB,(2008). Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB, (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Lisesi Türk Müziği Koro Eğitimi Dersi (10, 11, 12.Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Ortaöğretim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Lisesi Batı Müziği Koro Eğitimi Dersi (10, 11, 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Ortaöğretim Genel Müdürlüğü.
  • Mustan, H. ve Sevinç, S., (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri Müzik Bölümü 12. Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Zorluklar, e-Journal of New World Sciences Academy, Cilt: 6, Sayı: 4, ss: 579-578.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G.,(2011) Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara:Anı Yay.
  • Töreyin, A.M., (2008). Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkelerYöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Türkmen, E.F., (1999). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerindeki Ses Problemleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türkmen, E.F., (2006). Kütahya Türkülerinin Bireysel Ses Eğitiminde Eğitim Materyali Olarak Kullanılabilirliğinin İncelenmesi.Yayınlanmamış Doktora Tezi.Ankara:Gazi Üniversitesi.Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Zeren, A., (1997). Müzik Fiziği. İstanbul: Pan Yayıncılık.

GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ)

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 11, 01.03.2013

Öz

Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde(GSSL) dersler, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Talim Terbiye Kurulu`nun okullara göndermiş olduğu `Haftalık Ders Çizelgesi`ne uyularak yıllara göre dağılır ve haftalık ders saatleri bu çizelgeye göre uygulanır. Bu araştırma, GSSL öğrencilerinin, haftalık ders çizelgesi doğrultusunda BSE ve Koro Eğitimi derslerinin sınıflara göre dağılımı ve ders saatlerinden kaynaklanan öğrenci sorunlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Niğde GSSL müzik bölümü 9. ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğrencilerin görüşlerini almak için odak grup görüşmesi, Koro eğitimi ve BSE öğretmenlerinin konuyla ilgili görüşlerini almak için ise bireysel görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, BSE ve Koro Eğitimi dersi öğretmen görüşleriyle, öğrenci görüşlerinin tutarlı olduğu, hedef kazanımları gerçekleştirmede ders saatlerinin yeterli olamadığı, 9. sınıftan itibaren BSE ve Koro Eğitimi derslerinin haftalık ders çizelgesinde yer alması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Eyüboğlu, İ.Z., (2004). Türk Dilinin Etimoloji Sözlüğü. İstanbul: Sosyal Yayınlar, 594.
  • Gazimihal, M.R., (1961). Musıki Sözlüğü Ankara: MEB basımevi. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 151.
  • MEB,(2008). Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB, (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Lisesi Türk Müziği Koro Eğitimi Dersi (10, 11, 12.Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Ortaöğretim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Lisesi Batı Müziği Koro Eğitimi Dersi (10, 11, 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Ortaöğretim Genel Müdürlüğü.
  • Mustan, H. ve Sevinç, S., (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri Müzik Bölümü 12. Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Zorluklar, e-Journal of New World Sciences Academy, Cilt: 6, Sayı: 4, ss: 579-578.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G.,(2011) Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara:Anı Yay.
  • Töreyin, A.M., (2008). Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkelerYöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Türkmen, E.F., (1999). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerindeki Ses Problemleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türkmen, E.F., (2006). Kütahya Türkülerinin Bireysel Ses Eğitiminde Eğitim Materyali Olarak Kullanılabilirliğinin İncelenmesi.Yayınlanmamış Doktora Tezi.Ankara:Gazi Üniversitesi.Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Zeren, A., (1997). Müzik Fiziği. İstanbul: Pan Yayıncılık.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimlerinde Nitel Araştırmalar
Yazarlar

Aycan Özçimen Bu kişi benim

Serenat İstanbullu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özçimen, A., & İstanbullu, S. (2013). GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ). Qualitative Studies, 8(2), 1-11. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.E0018
AMA Özçimen A, İstanbullu S. GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ). Qualitative Studies. Mart 2013;8(2):1-11. doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.E0018
Chicago Özçimen, Aycan, ve Serenat İstanbullu. “GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ)”. Qualitative Studies 8, sy. 2 (Mart 2013): 1-11. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.E0018.
EndNote Özçimen A, İstanbullu S (01 Mart 2013) GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ). Qualitative Studies 8 2 1–11.
IEEE A. Özçimen ve S. İstanbullu, “GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ)”, Qualitative Studies, c. 8, sy. 2, ss. 1–11, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.2.E0018.
ISNAD Özçimen, Aycan - İstanbullu, Serenat. “GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ)”. Qualitative Studies 8/2 (Mart 2013), 1-11. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.E0018.
JAMA Özçimen A, İstanbullu S. GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ). Qualitative Studies. 2013;8:1–11.
MLA Özçimen, Aycan ve Serenat İstanbullu. “GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ)”. Qualitative Studies, c. 8, sy. 2, 2013, ss. 1-11, doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.E0018.
Vancouver Özçimen A, İstanbullu S. GSSL ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ VE KORO EĞİTİMİ DERSLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLARIN DERS ÇİZELGESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (NİĞDE ÖRNEĞİ). Qualitative Studies. 2013;8(2):1-11.