Bu
araştırma, sınıf öğretmenliği bölüm öğrencilerinin KPSS Alan Sınavı hakkındaki
görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modelinde olup, betimsel
bir nitelik arz etmektedir. Araştırma; Adıyaman,
Mustafa Kemal, Atatürk, Siirt, Marmara, Nevşehir Hacı Bektaşi Veli, Bayburt,
Muş Alparslan, İnönü, Kilis 7 Aralık, Hacettepe, Cumhuriyet, Fırat Üniversitesi
olmak üzere on iki üniversitede Eğitim Fakültesi Temel eğitim bölümü, Sınıf eğitimi
programında öğrenim gören toplam 254 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmada kullanılan anket formunun faktör analizi sonucunda KMO (Kaiser-Meyer-Olkin Measure of Sampling
Adequacy) değeri 0.796, Bartlett Testi 905.842 olarak bulunmuştur. Ölçeğin
güvenirlik katsayısı, C.Alpha .714 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda;
sınıf öğretmenliği öğrencilerinin alan sınavına olumlu bakmadıkları; alan
sınavında sorulan öğretim dersleri dışındaki diğer derslerin de(kimya, fizik,
biyoloji vb.)sorulmasını doğru bulmadıkları ve bu sınavda sorulan soruların
%80’inı öğretim derslerinden, %20’sinin ise diğer derslerden sorulması
gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1 |