Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 14, 20.01.2018

Öz

Bu
araştırma, sınıf öğretmenliği bölüm öğrencilerinin KPSS Alan Sınavı hakkındaki
görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modelinde olup, betimsel
bir nitelik arz etmektedir.
Araştırma; Adıyaman,
Mustafa Kemal, Atatürk, Siirt, Marmara, Nevşehir Hacı Bektaşi Veli, Bayburt,
Muş Alparslan, İnönü, Kilis 7 Aralık, Hacettepe, Cumhuriyet, Fırat Üniversitesi
olmak üzere on iki üniversitede Eğitim Fakültesi Temel eğitim bölümü, Sınıf eğitimi
programında öğrenim gören toplam 254 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmada kullanılan anket formunun faktör analizi sonuc
unda KMO (Kaiser-Meyer-Olkin Measure of Sampling
Adequacy) değeri 0.796, Bartlett Testi 905.842 olarak bulunmuştur. Ölçeğin
güvenirlik katsayısı, C.Alpha .714 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda;
sınıf öğretmenliği öğrencilerinin alan sınavına olumlu bakmadıkları; alan
sınavında sorulan öğretim dersleri dışındaki diğer derslerin de(kimya, fizik,
biyoloji vb.)sorulmasını doğru bulmadıkları ve bu sınavda sorulan soruların
%80’inı öğretim derslerinden, %20’sinin ise diğer derslerden sorulması
gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.      

Kaynakça

  • • Açıl, Ü., (2010). Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları İle Kpss Puanları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • • Atav, E. ve Sönmez, S., (2013). Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’na İlişkin Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education) Özel Sayı (1), 01-13.
  • • Bahar, H.H., (2006). KPSS Puanlarının Akademik Başarı ve Cinsiyet Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • • Bahar, H.H., (2011). ÖSS Puanı ve Lisans Mezuniyet Notunun KPSS 10 Puanını Yordama Gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • • Başkan, Z., ve Alev, N., (2009). Kamu Personeli Seçme Sınavında Çıkan Soruların Öğretmenlik Meslek Derslerine Göre Kapsam Geçerliliği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 29.
  • • Demir, S. ve Bütüner, K., (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), Retrieved from http://dergipark.gov.tr/mersinefd/issue/17394/181809.
  • • Elçiçek, Z., Tösten, R. ve Kılıç, M., (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı’na (Kpss) Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi (Kars İli Örneği), Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4(7), 109-123.
  • • Ercoşkun, M.H. ve Nalçacı, A., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ÖSS, Akademik ve KPSS Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 479-486.
  • • Erdem, E. ve Soylu, Y., (2013). Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına İlişkin Görüşleri Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1):223-236.
  • • Görgen, İ. ve diğerleri., (2012). Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri ve Öğretim Elemanları Açısından İşlevselliği, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (28)56-72.
  • • MEB, (2012). Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterlikleri. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • • Şahin, Ç., Demir, M.K., Arcagök, S. ve Sarıdaş, D., (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmenliği Alan Sınavına Yönelik Görüşleri, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 183-194.
  • • Şahin, L., (2012). Türk Eğitim Sisteminin İstihdam Yaratma Potansiyeli, İş’te Çalışanlar Dergisi (6):12-15.
  • • Tösten, R. ve diğerleri., (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı’na (KPSS) Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (4):7-21.
  • • Yeşil, R., Korkmaz, Ö. ve Kaya, S. (2009). Eğitim Fakültesindeki Akademik Başarının Kamu Personeli Seçme Sınavına Etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 149-160.
  • • http://www.egitimrehber.net/kpss-sinif-ogretmenlerine-artik-daha-da-zor-h2896.html#ixzz4oaxbqZG0, 08.08.2017 tarihinde indirildi.
  • • http://www.osym.gov.tr/TR,2853/ogretmenlik-alan-bilgisi-testi-oabt-test-konularinin-agirliklari-ve-ornek-sorular-17032014.html 10.08.2017 tarihinde indirildi.
  • • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/05/20020503.htm#6 13.08.2017 tarihinde indirildi.
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 14, 20.01.2018

Öz

Kaynakça

  • • Açıl, Ü., (2010). Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları İle Kpss Puanları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • • Atav, E. ve Sönmez, S., (2013). Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’na İlişkin Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education) Özel Sayı (1), 01-13.
  • • Bahar, H.H., (2006). KPSS Puanlarının Akademik Başarı ve Cinsiyet Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • • Bahar, H.H., (2011). ÖSS Puanı ve Lisans Mezuniyet Notunun KPSS 10 Puanını Yordama Gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • • Başkan, Z., ve Alev, N., (2009). Kamu Personeli Seçme Sınavında Çıkan Soruların Öğretmenlik Meslek Derslerine Göre Kapsam Geçerliliği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 29.
  • • Demir, S. ve Bütüner, K., (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), Retrieved from http://dergipark.gov.tr/mersinefd/issue/17394/181809.
  • • Elçiçek, Z., Tösten, R. ve Kılıç, M., (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı’na (Kpss) Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi (Kars İli Örneği), Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4(7), 109-123.
  • • Ercoşkun, M.H. ve Nalçacı, A., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ÖSS, Akademik ve KPSS Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 479-486.
  • • Erdem, E. ve Soylu, Y., (2013). Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına İlişkin Görüşleri Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1):223-236.
  • • Görgen, İ. ve diğerleri., (2012). Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri ve Öğretim Elemanları Açısından İşlevselliği, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (28)56-72.
  • • MEB, (2012). Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterlikleri. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • • Şahin, Ç., Demir, M.K., Arcagök, S. ve Sarıdaş, D., (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmenliği Alan Sınavına Yönelik Görüşleri, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 183-194.
  • • Şahin, L., (2012). Türk Eğitim Sisteminin İstihdam Yaratma Potansiyeli, İş’te Çalışanlar Dergisi (6):12-15.
  • • Tösten, R. ve diğerleri., (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı’na (KPSS) Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (4):7-21.
  • • Yeşil, R., Korkmaz, Ö. ve Kaya, S. (2009). Eğitim Fakültesindeki Akademik Başarının Kamu Personeli Seçme Sınavına Etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 149-160.
  • • http://www.egitimrehber.net/kpss-sinif-ogretmenlerine-artik-daha-da-zor-h2896.html#ixzz4oaxbqZG0, 08.08.2017 tarihinde indirildi.
  • • http://www.osym.gov.tr/TR,2853/ogretmenlik-alan-bilgisi-testi-oabt-test-konularinin-agirliklari-ve-ornek-sorular-17032014.html 10.08.2017 tarihinde indirildi.
  • • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/05/20020503.htm#6 13.08.2017 tarihinde indirildi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Turan 0000-0001-6963-4827

Erdal Zengin 0000-0002-4771-0160

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, M., & Zengin, E. (2018). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies, 13(1), 1-14.
AMA Turan M, Zengin E. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies. Ocak 2018;13(1):1-14.
Chicago Turan, Mehmet, ve Erdal Zengin. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Qualitative Studies 13, sy. 1 (Ocak 2018): 1-14.
EndNote Turan M, Zengin E (01 Ocak 2018) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies 13 1 1–14.
IEEE M. Turan ve E. Zengin, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Qualitative Studies, c. 13, sy. 1, ss. 1–14, 2018.
ISNAD Turan, Mehmet - Zengin, Erdal. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Qualitative Studies 13/1 (Ocak 2018), 1-14.
JAMA Turan M, Zengin E. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies. 2018;13:1–14.
MLA Turan, Mehmet ve Erdal Zengin. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Qualitative Studies, c. 13, sy. 1, 2018, ss. 1-14.
Vancouver Turan M, Zengin E. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KPSS ALAN SINAVINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Qualitative Studies. 2018;13(1):1-14.