ABSTRACT Packaging which has several advantages such as preservation and safekeeping may cause environmental pollution in case of inappropriate regulations. In order to eliminate such problems, it is essential to give importance to green packaging. In this study, it is aimed to discuss green packaging strategies and positive outcomes of implementing these strategies for firms. 140 marketing managers of manufacturing firms operating in Malatya Industrial Organized Zone are interviewed in order to determine their opinions, perceptions and practices related to green packaging.
Package Packaging Strategy Green Packaging Green Marketing Environmental Consciousness
ÖZET Ürünlerin uygun miktar, kalite ve maliyetle ta?ynmasyny, korunmasyny ve saklanmasyny sa?lamak gibi çok önemli ve yararly fonksiyonlara sahip olan ambalajlar, gereken düzenlemeler yapylmady?y zaman da önemli bir çevre kirlili?i nedeni de olabilmektedirler. Ambalaj ve ambalajlamadan kaynaklanan sorunlaryn azaltylabilmesi, hatta giderilebilmesi için ye?il ambalajlamaya önem verilmesi gerekmektedir. Bu çaly?mada ambalaj, ambalaj malzemeleri ve ambalajlama stratejileri ve bunlaryn uygulanmasy konusu ele alynarak, üretici i?letmelerin ye?il ambalajlama stratejilerine önem vermelerinin kendileri için de yaratabilece?i olumlu sonuçlar üzerinde durulmu?tur. Çaly?manyn uygulama kysmynda, konu ile ilgili olarak, Malatya'daki organize sanayi bölgelerinde faaliyet gösteren üretici i?letmelerin pazarlama yöneticileri ile yapylan bir anketin de?erlendirilmesine yer verilmi?tir. Uygulamada 140 yönetici ile görü?ülerek, ambalajlama ve ye?il ambalajlama ile ilgili görü? ve uygulamalary belirlenerek analiz edilmi?tir.
Ambalaj Ambalajlama Stratejisi Ye?il Ambalajlama Ye?il Pazarlama Çevre Bilinci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Maliye |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4 |