Retail firms are intermediary companies which play an important role in distribution of goods and services, their sales and advertisements. While these firms take part in these fields, they may also take social responsibilities in terms of environmental protection. Thus, this study aims at social responsibilities of marketers and retail firms. It also focuses on responsibilities of retail firms towards environmental protection within the context of social responsibilities. For this study, a poll has been conducted to the directors of retail firms in Malatya. 874 managers of retail firms have been interviewed in this poll and data concerning their opinions about "environmental protection" and "its execution and development" have been analyzed.
Perakendeciler mal ve hizmetlerin da?ytymy, tanytymy ve saty?ynda önemli roller üstlenen aracy kurulu?lardyr. Perakendeciler bu rollerini yerine getirirken, çevrenin korunmasy konusunda önemli sosyal sorumluluklar üstlenebilirler. Bu çaly?mada, öncelikle pazarlamacynyn ve perakendecinin sosyal sorumluluklary üzerinde durulmu?tur. Daha sonra sosyal sorumluluk kapsamynda, çevrenin korunmasyna yönelik olarak perakendecilerin üstlenebilecekleri sorumluluklar ele alynmy?tyr. Çaly?manyn uygulama kysmynda, konu ile ilgili olarak, Malatya'daki perakendecilerin yöneticileri ile yapylan bir anketin de?erlendirilmesine yer verilmi?tir. Uygulamada 874 perakendeci i?letmenin yöneticileri ile görü?ülerek, perakendecilik kary?ymy çerçevesinde, çevrenin korunmasy ve geli?tirilmesi ile ilgili görü? ve uygulamalary belirlenerek analiz edilmi?tir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Maliye |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |