A company's success depends among other things on its capacity to produce and market genuinely innovative products that satisfy both the levels of quality and price expected by its target market. The competition is affecting directly to today's business very significatly. Businesses should contribute to certain problems of their consumers regarding to products that could be formed after sale in order to increase their market share and profit. The most important service supplied to costumers after sale is warranty for certain period of time. One of the tools that can be used for customer's satisfaction is after sale service. In this paper, it is pointed out; to discuss what warranty expenses are, which activities of businesses are related to warranty expenses and how they are recorded suitably in any business in the accounting and reporting standard systems in scope of decision making process.
Bir işletmenin başarılı olabilmesi, diğer faktörlerin yanında, hedef pazarının beklediği fiyat ve kalitede özgün ve yeni ürünleri üretme ve pazara sunma kapasitesine bağlıdır. Rekabet işletmeleri doğrudan etkilemekte olup, işletmeler karlılıklarını ve Pazar paylarını korumak ve artırmak için tüketicilerin satış sonrasında oluşabilecek ürünle ilgili belirli problemlerine katkı sağlamalıdırlar. Bunlardan en önemlisi garanti hizmetleridir. Bu çalışmanın amacı da Türkiye Muhasebe ve Finansal muhasebe Standartlarına uygun olarak belirli mamuller için işletmelerin verdiği satış sonrası garanti maliyetlerinin kayıtlanması ve bu maliyetlerin işletme kararlarına etkisinin analiz edilmesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Maliye |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3 |