BibTex RIS Kaynak Göster

THE PROCESS EXAMİNATİON OF PERFORMANCE EVALUATİON FROM THE SİDE OF MANAGİNG OF HUMAN SOURCE: A COMPARE MODEL FOR CASE OF A SERVICE ENTERPRISE

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 58, 01.02.2009

Öz

For 21th century services, it is indispensability to examine the source of human strategically and re-evaluation. It is essential to notice the factor of human strategically according to new managing comprehension. It is essential to notice the managing of human source as view angle. To examine the managing of human sources from different angles will make easy the part of human sources from a structure that do everything itself to an out and new structure that open to an evalution.To comment on successful or unsuccesful of human sources, first it has to examine according to objective sizes. After this manner, workers can see their performances' domination or lameness. So they can show their efforts. Systems of performance evaluation suffer trusty data for service strategy, about the workers of service and administrator.

STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 58, 01.02.2009

Öz

21. yüzyıl işletmeleri için insan kaynakları ile ilgili konuların stratejik bir yaklaşımla ele alınması ve bu noktada birtakım değerlendirmelere tabi tutulması bir zorunluluk halini almıştır. Nitekim değişen iç ve dış çevre koşulları, yeni yönetim anlayışları işletmelerin insan unsuruna stratejik önem vermesini gerekli kılmıştır. İnsan kaynakları yönetiminin stratejik bir bakışla ele alınması, insan kaynakları bölümünün her şeyi kendi olanakları ile kendi içinde yapmaya çalışan bir yapıdan, dışarıya ve değişime açık bir yapıya geçmesini kolaylaştıracaktır. İnsan kaynaklarının başarısı ya da başarısızlığı üzerinde yorum yapılabilmesi için öncelikle onun objektif ölçülere göre değerlendirilmesi gerekmektedir. Böylelikle çalışanlar, performanslarındaki üstünlükleri ve zayıflıkları görebilme ve buna uygun davranışlar gösterme eğilimine girer. Nitekim performans değerlendirme sistemleri, işletmelerdeki tüm çalışanlara ve yönetici konumunda olan kişilere, mevcut koşullar hakkında güvenilir bilgiler vererek uygulanabilecek işletme stratejileri için veri sunabilen uygulamalardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Maliye
Yazarlar

Yeter DEMİR Uslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uslu, Y. . D. (2009). STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL. Social Sciences, 4(1), 35-58. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Uslu YD. STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL. Social Sciences. Şubat 2009;4(1):35-58. doi:10.12739/10.12739
Chicago Uslu, Yeter DEMİR. “STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL”. Social Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 35-58. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Uslu YD (01 Şubat 2009) STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL. Social Sciences 4 1 35–58.
IEEE Y. . D. Uslu, “STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL”, Social Sciences, c. 4, sy. 1, ss. 35–58, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Uslu, Yeter DEMİR. “STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL”. Social Sciences 4/1 (Şubat 2009), 35-58. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Uslu YD. STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL. Social Sciences. 2009;4:35–58.
MLA Uslu, Yeter DEMİR. “STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL”. Social Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 35-58, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Uslu YD. STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ AÇISINDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ: ÖRNEK BİR HİZMET İŞLETMESİ İÇİN KARŞILAŞTIRMALI BİR MODEL. Social Sciences. 2009;4(1):35-58.