BibTex RIS Kaynak Göster

Tourist characteristics and purchasing decision

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 689 - 700, 01.05.2008

Öz

Purchasing decisions has always been subject to discussion in the literature. Incentives of consumers and factors affect their decision making process have been an agenda especially for marketing researchers. This study aims to find out the main factors which influence purchasing decision of 500 tourists in Mediterranean region of Turkey. In data analysis, SPSS technique is used and because data do not show normal distribution characteristic, Mann- Whitney U and Kruskal Wallis tests are applied as non-parametric tests. Findings illustrates that gender, marital status, education level, age, income level, profession and season preferred for holiday are significantly effective on purchasing decision of sample chosen.

Turist karakteristikleri ve satın alma kararları

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 689 - 700, 01.05.2008

Öz

Satın alma kararları, literatürde her zaman tartışılan bir konu olmuştur. Tüketicilerin hangi güdülerle hareket ettikleri, hangi unsurlara önem vererek kararlarını oluşturdukları özellikle pazarlamacıların ilgisini çeken bir konu olarak gündem oluşturmuştur. Türkiye'de tatil yapan turistlerin satın alma kararlarını etkileyen unsurları ortaya koymak amacıyla yapılan bu çalışmada Akdeniz bölgesinin çeşitli beldelerinde tatil yapan toplam 500 turist üzerinde uygulanmıştır. Araştırma, SPSS programı ile incelenmiş ve verilerin normal dağılım göstermemesi nedeni ile non parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucu turistlerin cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, yaş, gelir, meslek, tatilde tercih edilen mevsime göre satın alma kararlarında farklılıklar önemli bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Maliye
Yazarlar

Nuray Ozdıpcıner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ozdıpcıner, N. (2008). Turist karakteristikleri ve satın alma kararları. Social Sciences, 3(4), 689-700. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Ozdıpcıner N. Turist karakteristikleri ve satın alma kararları. Social Sciences. Mayıs 2008;3(4):689-700. doi:10.12739/10.12739
Chicago Ozdıpcıner, Nuray. “Turist Karakteristikleri Ve satın Alma Kararları”. Social Sciences 3, sy. 4 (Mayıs 2008): 689-700. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Ozdıpcıner N (01 Mayıs 2008) Turist karakteristikleri ve satın alma kararları. Social Sciences 3 4 689–700.
IEEE N. Ozdıpcıner, “Turist karakteristikleri ve satın alma kararları”, Social Sciences, c. 3, sy. 4, ss. 689–700, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Ozdıpcıner, Nuray. “Turist Karakteristikleri Ve satın Alma Kararları”. Social Sciences 3/4 (Mayıs 2008), 689-700. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Ozdıpcıner N. Turist karakteristikleri ve satın alma kararları. Social Sciences. 2008;3:689–700.
MLA Ozdıpcıner, Nuray. “Turist Karakteristikleri Ve satın Alma Kararları”. Social Sciences, c. 3, sy. 4, 2008, ss. 689-00, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Ozdıpcıner N. Turist karakteristikleri ve satın alma kararları. Social Sciences. 2008;3(4):689-700.