Purchasing decisions has always been subject to discussion in the literature. Incentives of consumers and factors affect their decision making process have been an agenda especially for marketing researchers. This study aims to find out the main factors which influence purchasing decision of 500 tourists in Mediterranean region of Turkey. In data analysis, SPSS technique is used and because data do not show normal distribution characteristic, Mann- Whitney U and Kruskal Wallis tests are applied as non-parametric tests. Findings illustrates that gender, marital status, education level, age, income level, profession and season preferred for holiday are significantly effective on purchasing decision of sample chosen.
purchasing decision tourism tourist preferences MARKETING TOURISM MARKETİNG
Satın alma kararları, literatürde her zaman tartışılan bir konu olmuştur. Tüketicilerin hangi güdülerle hareket ettikleri, hangi unsurlara önem vererek kararlarını oluşturdukları özellikle pazarlamacıların ilgisini çeken bir konu olarak gündem oluşturmuştur. Türkiye'de tatil yapan turistlerin satın alma kararlarını etkileyen unsurları ortaya koymak amacıyla yapılan bu çalışmada Akdeniz bölgesinin çeşitli beldelerinde tatil yapan toplam 500 turist üzerinde uygulanmıştır. Araştırma, SPSS programı ile incelenmiş ve verilerin normal dağılım göstermemesi nedeni ile non parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucu turistlerin cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, yaş, gelir, meslek, tatilde tercih edilen mevsime göre satın alma kararlarında farklılıklar önemli bulunmuştur.
satın alma kararları turizm turist tercihleri PAZARLAMA TURİZM PAZARLAMASI
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Maliye |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4 |