BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 4, 91 - 104, 10.10.2014

Öz

In this study, the motivation of technical staff in Data Processing Department of a state university has been analyzed through content analysis method. It is aimed to find out determining factors on the motivation of technical staff in Data Processing Departments, in charge of software design, network and hardware maintenance and featuring field engineering. Moreover, it is intended to provide supporting points and considerations to the academic administration within the frame of employee satisfaction and productivity. This research is accustomed on the basis of the possible difference between needs-expectations of the employees in field engineering and the employees in social domain. Accordingly, interview technic has been adopted for technical staff in Data Processing Department of a state university and the methodology of employee motivation has been integrated according to the literature review within the semi-structured interview method. Through the content analysis method, outcomes have been designated and arranged according to the themes of “profession, employee fee and social security, social environment, administrator profile”.

Kaynakça

  • • Adair, J., (2003). Etkili Motivasyon, Çev. S. Uyan, İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı.
  • • Aktaş, A., (2002). Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, Antalya: Azim Matbaası.
  • • Aşan, Ö. ve Aydın, E.M., (2006). Örgütsel Davranış, İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
  • • Ataman, G., (2001). İşletme Yönetimi Temel Kavram ve Yeni Yaklaşımlar, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • • Barutçugil, İ., (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • • Bingöl, D., (1990). Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Basımevi.
  • • Boone, L.E., and Kurtz, D.L., (2013). Çağdaş İşletme, Çev. A. Yalçın, Ankara: Nobel.
  • • Chaudhuri, K.K., (2010). Human Resource Management: Principles and Practices, Mumbai: Global Media.
  • • Davis, K., (1981). Human Behavior At Work, Organizational Behavior, New York: McGraw Hill.
  • • Doğan, M., (2002). İşletme Ekonomisi Ve Yönetimi, İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • • Eren, E., (2011). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş Ve Küresel Yaklaşımlar), 10. Baskı, İstanbul: Beta.
  • • Eroğlu, F., (2011). Davranış Bilimleri, 11. Baskı, İstanbul: Beta.
  • • Günbayı, İ., (2000). Örgütlerde İş Doyumu Ve Güdüleme, Ankara: Özen Yayıncılık.
  • • Güney, S., (2000). Yönetim ve Organizasyon El Kitabı, Ankara: Nobel.
  • • Herve, M., (2011). Valuing People To Create Value: An Innovative Approach to Leveraging Motivation at Work, Singapore: World Scientific Publishing Company.
  • • Imai, M., (1999). Kaizen: Japonya’ nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı, İstanbul: Kalder Yayınları.
  • • İbicioğlu, H., (2011). İnsan Kaynakları Yönetimi (Geleneksel ve Stratejik Perspektif), Ankara: Alter.
  • • Kinicki, A. ve Kreitner, R., (2009). Organizational Behavior, New York: McGraw Hill.
  • • Kitchin, D., (2010). An Introduction To Organisational Behaviour for Managers and Engineers, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • • Koçel, T., (2011). İşletme Yöneticiliği, 13. Baskı, İstanbul: Beta.
  • • Kumar, V. and Gopinadhan, S., (2010). Psychology of Human Behavior At Work, Mumbai: Global Media.
  • • Marshall, C. and Rossman, G.B., (2006). Designing Qualitative Research, California: Sage Publications.
  • • Onaran, O., (1981). Çalışma Yaşamında Güdüleme Kuramları, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • • Önen, L. ve Tüzün, M.B., (2005). Motivasyon, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • • Özer, P.S. ve Topaloğlu, T., (2008). Liderlik ve Motivasyon Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar Kitabı İçinde Bölüm: 2, Ed. C. Serinkan, Ankara: Nobel.
  • • Özgüven, İ.E., (2003). Endüstri Psikolojisi, Ankara: Sistem Ofset.
  • • Özveren, M., (2009). İşletme ve Yönetimi, İstanbul. Türkmen Kitabevi.
  • • Robbins, S.P. and DeCenzo D.A., (2005). Fundamentals Of Management, 5th Edition, New Jersey: Prentice Hall.
  • • Robbins, S.P. and Judge, T.A., (2012). Örgütsel Davranış, Çev. Ed. İ. Erdem, Ankara: Nobel.
  • • Robbins, S.P., (2003). Organizational Behavior, Prentice Hall, 10th Edition, New Jersey.
  • • Rogelberg, S.G., (2007). Encyclopedia Of Industrial And Organizational Psychology-1, California: Sage Publications.
  • • Silverthorne, C.P., (2005). Organizational Psychology In Cross-Cultural Perspective, New York: NYU Press.
  • • Tavşancıl, E. ve Aslan, A.E., (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • • Tozkoparan, G., (2008). Liderlik ve Motivasyon Geleneksel Ve Güncel Yaklaşımlar Kitabı İçinde Bölüm: 2, Ed. C. Serinkan, Ankara: Nobel.
  • • Türkçe Sözlük, (2009). 10. Baskı, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • • Yüksel, Ö., (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • • Bentley, T., (2006), Takımınızın Yeteneklerini Geliştirmede İnsanları Motive Etme, Çev. O. Yıldırım, İstanbul: Hayat Yayınları.

ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 4, 91 - 104, 10.10.2014

Öz

Çalışmada, bir devlet üniversitesinde, Bilgi İşlem Daire Başkanlığında çalışan teknik personelin motivasyonu, içerik çözümlemesine göre incelenmiştir. Amaç, üniversitelerde yazılım projelerinin üretildiği, ağ ve donanım hizmetlerinin yürütüldüğü idari bir birim olan ve daha çok teknik uzmanlığın ön planda olduğu Bilgi İşlem Daire Başkanlıklarında çalışanların motivasyonlarını belirleyen faktörleri belirlemek ve bu faktörleri dikkate alarak üst yönetime destek olacak görüş ve değerlendirmeleri “çalışan memnuniyeti ve verimliliği” çerçevesinde sunmaktır. Çalışma, teknik uzmanlık işlerinde çalışanların, sosyal alanda çalışanlara göre beklenti ve ihtiyaçlarının farklılaşabileceği düşüncesinden yola çıkılarak hazırlanmıştır. Bu kapsamda çalışmanın teorik bölümünde motivasyon kavramı ve motivasyon teorilerine yer verilmiş, uygulama kısmında bir devlet üniversitesinin Bilgi İşlem Daire Başkanlığında çalışan 20 personele mülakat tekniği uygulanmış, çalışan motivasyonunun temel kavramları literatür taramasına uygun olarak yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle sorulmuştur. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler, içerik analizine tabi tutularak, “işin kendisi, ücret ve güvence, işyerinde sosyal ortam, yönetici profili ve kendini gerçekleştirme” temalarına göre düzenlenmiş, tanımlanmış ve bu bulgular ekseninde görüş ve önerilerle desteklenmiştir. 

Kaynakça

  • • Adair, J., (2003). Etkili Motivasyon, Çev. S. Uyan, İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı.
  • • Aktaş, A., (2002). Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, Antalya: Azim Matbaası.
  • • Aşan, Ö. ve Aydın, E.M., (2006). Örgütsel Davranış, İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
  • • Ataman, G., (2001). İşletme Yönetimi Temel Kavram ve Yeni Yaklaşımlar, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • • Barutçugil, İ., (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • • Bingöl, D., (1990). Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Basımevi.
  • • Boone, L.E., and Kurtz, D.L., (2013). Çağdaş İşletme, Çev. A. Yalçın, Ankara: Nobel.
  • • Chaudhuri, K.K., (2010). Human Resource Management: Principles and Practices, Mumbai: Global Media.
  • • Davis, K., (1981). Human Behavior At Work, Organizational Behavior, New York: McGraw Hill.
  • • Doğan, M., (2002). İşletme Ekonomisi Ve Yönetimi, İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • • Eren, E., (2011). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş Ve Küresel Yaklaşımlar), 10. Baskı, İstanbul: Beta.
  • • Eroğlu, F., (2011). Davranış Bilimleri, 11. Baskı, İstanbul: Beta.
  • • Günbayı, İ., (2000). Örgütlerde İş Doyumu Ve Güdüleme, Ankara: Özen Yayıncılık.
  • • Güney, S., (2000). Yönetim ve Organizasyon El Kitabı, Ankara: Nobel.
  • • Herve, M., (2011). Valuing People To Create Value: An Innovative Approach to Leveraging Motivation at Work, Singapore: World Scientific Publishing Company.
  • • Imai, M., (1999). Kaizen: Japonya’ nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı, İstanbul: Kalder Yayınları.
  • • İbicioğlu, H., (2011). İnsan Kaynakları Yönetimi (Geleneksel ve Stratejik Perspektif), Ankara: Alter.
  • • Kinicki, A. ve Kreitner, R., (2009). Organizational Behavior, New York: McGraw Hill.
  • • Kitchin, D., (2010). An Introduction To Organisational Behaviour for Managers and Engineers, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • • Koçel, T., (2011). İşletme Yöneticiliği, 13. Baskı, İstanbul: Beta.
  • • Kumar, V. and Gopinadhan, S., (2010). Psychology of Human Behavior At Work, Mumbai: Global Media.
  • • Marshall, C. and Rossman, G.B., (2006). Designing Qualitative Research, California: Sage Publications.
  • • Onaran, O., (1981). Çalışma Yaşamında Güdüleme Kuramları, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • • Önen, L. ve Tüzün, M.B., (2005). Motivasyon, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • • Özer, P.S. ve Topaloğlu, T., (2008). Liderlik ve Motivasyon Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar Kitabı İçinde Bölüm: 2, Ed. C. Serinkan, Ankara: Nobel.
  • • Özgüven, İ.E., (2003). Endüstri Psikolojisi, Ankara: Sistem Ofset.
  • • Özveren, M., (2009). İşletme ve Yönetimi, İstanbul. Türkmen Kitabevi.
  • • Robbins, S.P. and DeCenzo D.A., (2005). Fundamentals Of Management, 5th Edition, New Jersey: Prentice Hall.
  • • Robbins, S.P. and Judge, T.A., (2012). Örgütsel Davranış, Çev. Ed. İ. Erdem, Ankara: Nobel.
  • • Robbins, S.P., (2003). Organizational Behavior, Prentice Hall, 10th Edition, New Jersey.
  • • Rogelberg, S.G., (2007). Encyclopedia Of Industrial And Organizational Psychology-1, California: Sage Publications.
  • • Silverthorne, C.P., (2005). Organizational Psychology In Cross-Cultural Perspective, New York: NYU Press.
  • • Tavşancıl, E. ve Aslan, A.E., (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • • Tozkoparan, G., (2008). Liderlik ve Motivasyon Geleneksel Ve Güncel Yaklaşımlar Kitabı İçinde Bölüm: 2, Ed. C. Serinkan, Ankara: Nobel.
  • • Türkçe Sözlük, (2009). 10. Baskı, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • • Yüksel, Ö., (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • • Bentley, T., (2006), Takımınızın Yeteneklerini Geliştirmede İnsanları Motive Etme, Çev. O. Yıldırım, İstanbul: Hayat Yayınları.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İşletme
Yazarlar

EZGİ Cevher

MUHAMMED Aksaraylı

Yayımlanma Tarihi 10 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Cevher, E., & Aksaraylı, M. (2014). ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ. Social Sciences, 9(4), 91-104. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.4.3C0123
AMA Cevher E, Aksaraylı M. ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ. Social Sciences. Ekim 2014;9(4):91-104. doi:10.12739/NWSA.2014.9.4.3C0123
Chicago Cevher, EZGİ, ve MUHAMMED Aksaraylı. “ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ”. Social Sciences 9, sy. 4 (Ekim 2014): 91-104. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.4.3C0123.
EndNote Cevher E, Aksaraylı M (01 Ekim 2014) ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ. Social Sciences 9 4 91–104.
IEEE E. Cevher ve M. Aksaraylı, “ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ”, Social Sciences, c. 9, sy. 4, ss. 91–104, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.4.3C0123.
ISNAD Cevher, EZGİ - Aksaraylı, MUHAMMED. “ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ”. Social Sciences 9/4 (Ekim 2014), 91-104. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.4.3C0123.
JAMA Cevher E, Aksaraylı M. ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ. Social Sciences. 2014;9:91–104.
MLA Cevher, EZGİ ve MUHAMMED Aksaraylı. “ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ”. Social Sciences, c. 9, sy. 4, 2014, ss. 91-104, doi:10.12739/NWSA.2014.9.4.3C0123.
Vancouver Cevher E, Aksaraylı M. ÜNİVERSİTELERDE TEKNİK ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: BİLGİ İŞLEM DAİRESİ ÖRNEĞİ. Social Sciences. 2014;9(4):91-104.