Bu çalışmada tüketicilerin dışarıda yemek yeme amaçlarının belirlemesi amaçlanmıştır. Dışarıda yemek yeme, ev dışında bir yiyecek-içecek işletmesi tarafından hazırlanan ve servis edilen yiyecek-içeceklerin, ücreti ödenerek tüketilmesidir. Araştırmanın örneklemini dışarıda yemek yiyen 392 tüketici oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme, veri toplama aracı olarak soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, mutlak ve yüzde değer, aritmetik ortalama, standart sapma, student t testi, one way Anova ve Tukey testi kullanılmıştır. Yapılan faktör analizine göre, tüketicilerin dışarıda yemek yeme amaçlarına ilişkin dört faktör belirlenmiş ve bu faktörler psikolojik, sosyolojik, zorunluluk ve ekonomik olarak isimlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin öncelikli olarak fizyolojik gereksinim olan açlığı gidermekten ziyade, sosyal, psikolojik ve ekonomik nedenlerden ve zorunluluktan dolayı dışarıda yemek yediği; kadın ve evli tüketicilerde psikolojik ve zorunluluk unsurlarının, erkek ve bekâr tüketicilerde ise sosyolojik ve ekonomik unsurların öncelikli dışarıda yemek yeme amacı olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İşletme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 1 |