BibTex RIS Kaynak Göster

FACTORS AFFECTING CLOTHING SELECTIONS OF WORKING WOMEN

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 3, 194 - 204, 15.07.2016

Öz

Turkish women have taken a new role as working women in addition to their role as traditional mother, wife and housewife. At the same time, working women are experts on their field in business life by taking part in highest positions in many areas. In addition, working women follow the fashion more closely and they are defined as the carrier group of fashion as they have economic freedom and they are in interaction with the society. In this research, working women's reasons for buying clothes, clothing perceptions, clothing preparations and factors affecting their clothing selections are tried to be determined. The research's materials are consistent of data and sources obtained from 120 voluntary people selected randomly among the working women in Ankara. As result, it was determined that the women in research consider the colors they want to wear, feeling given by the clothes, events to be participated, weather conditions, work amount in the related day, comfort of the clothes, their psychology in the related day and difference from the previous day when they determine what they will wear in the day.

Kaynakça

  • Pınar, F., (2008). Barbara Frischmuth’ta Çalışan Kadının Sorunları ve Kültürel İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Demir, G., (1991). Çalışan Kadınlarda Rol Çatışmaları. Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyoloji Ana Bilim Dalı, Malatya.
  • Karabıyık, İ., (2012). Türkiye’de Çalışma Hayatında Kadın İstihdamı. İ.İ.B.F. Dergisi, 32(1), 231-260.
  • Cesim, D., Yücel, A.S., Korkmaz, M., ve Aras, G., (2013). Türkiye’de Kadın İstihdamının Amerika Birleşik Devletlerindeki Kadın İstihdamı İle Karşılaştırılması. Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish, 8-9, 1845-1863.
  • Skitmore, M. and Ahmad, S., (2000). Work-Family Conflict: A Survey of Singaporean Workers. Singapore Management Review, 251, 35-52.
  • Koca, E. ve Koç, F. (2008). Çalışan Kadınların Giysi Seçimleri ve Renk Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 171-200.
  • Üstün, G., (2007). Cumhuriyetten Günümüze Çalışan Kadın Giyimlerinde Moda Faktörü ve Giysi Tercihlerindeki Değişimler. Cumhuriyetin Kadın İmajı Paneli, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çeğindir, N., (2004). Çalışan Kadınlara Giysi Seçiminde Alternatif Öneriler. Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma, Sempozyum Bildiri Metinleri, 1-4 Mart 2004.
  • Üstün, G., (2002). Giyim ve Moda Tarihi. Gazi Üniversitesi Ders Notları, Ankara.
  • Özdemir, H., (2003). Üniversite Öğrencilerinin Giyim Harcamalarında Reklâmların Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Özdamar, K., (2002). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Koca, E., Koç, F., Arga Şahinoğlu, M. ve Pamuk, B., (2009). Toplumsal Statü Açısından Kadının Giysi Tercihlerini Etkileyen Etmenler. Uluslararası Multidisipliner Kadın Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.

ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 3, 194 - 204, 15.07.2016

Öz

Türk kadınları geleneksel anne, eş ve ev kadını rollerinin yanı sıra çalışan kadınlar olarak yeni bir rol yüklenmişlerdir. Aynı zamanda, çalışan kadınlar birçok alanda en üst mevkilerde yer alarak çalışma hayatında söz sahibi olmaktadırlar. Ayrıca çalışan kadınlar hem ekonomik özgürlüklerinin olması hem de toplumla etkileşim halinde olası nedeniyle modayı daha yakından takip etmekte ve modanın taşıyıcı grubu olarak tanımlanmaktadırlar. Bu araştırmada; çalışan kadınların giysi satın alma nedenleri, giysiyi algılama durumları, giysilerini hazırlama zamanları, tercihlerini etkileyen etmenler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın materyalini, Ankara ilinde yaşayan, çalışan kadınlar arasından rastlantısal olarak seçilen, araştırmaya katılmaya gönüllü 120 kişiden anket yardımıyla elde edilen veriler ve ilgili kadınların gün içerisinde giyecekleri giysileri belirlerken sırasıyla; giymek etkinlikler, havanın durumu, o günkü iş yoğunlukları, giysinin içinde rahat olmaları, o günkü psikolojileri ve bir önceki gün giydikleri giysilerden farklı olmalarına dikkat ettikleri tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Pınar, F., (2008). Barbara Frischmuth’ta Çalışan Kadının Sorunları ve Kültürel İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Demir, G., (1991). Çalışan Kadınlarda Rol Çatışmaları. Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyoloji Ana Bilim Dalı, Malatya.
  • Karabıyık, İ., (2012). Türkiye’de Çalışma Hayatında Kadın İstihdamı. İ.İ.B.F. Dergisi, 32(1), 231-260.
  • Cesim, D., Yücel, A.S., Korkmaz, M., ve Aras, G., (2013). Türkiye’de Kadın İstihdamının Amerika Birleşik Devletlerindeki Kadın İstihdamı İle Karşılaştırılması. Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish, 8-9, 1845-1863.
  • Skitmore, M. and Ahmad, S., (2000). Work-Family Conflict: A Survey of Singaporean Workers. Singapore Management Review, 251, 35-52.
  • Koca, E. ve Koç, F. (2008). Çalışan Kadınların Giysi Seçimleri ve Renk Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 171-200.
  • Üstün, G., (2007). Cumhuriyetten Günümüze Çalışan Kadın Giyimlerinde Moda Faktörü ve Giysi Tercihlerindeki Değişimler. Cumhuriyetin Kadın İmajı Paneli, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çeğindir, N., (2004). Çalışan Kadınlara Giysi Seçiminde Alternatif Öneriler. Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma, Sempozyum Bildiri Metinleri, 1-4 Mart 2004.
  • Üstün, G., (2002). Giyim ve Moda Tarihi. Gazi Üniversitesi Ders Notları, Ankara.
  • Özdemir, H., (2003). Üniversite Öğrencilerinin Giyim Harcamalarında Reklâmların Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Özdamar, K., (2002). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Koca, E., Koç, F., Arga Şahinoğlu, M. ve Pamuk, B., (2009). Toplumsal Statü Açısından Kadının Giysi Tercihlerini Etkileyen Etmenler. Uluslararası Multidisipliner Kadın Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meryem Arga Şahinoğlu Bu kişi benim

Saliha Özelmas Kahya

Derya Çelik Bu kişi benim

Esen Çoruh Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arga Şahinoğlu, M., Özelmas Kahya, S., Çelik, D., Çoruh, E. (2016). ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER. Social Sciences, 11(3), 194-204.
AMA Arga Şahinoğlu M, Özelmas Kahya S, Çelik D, Çoruh E. ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER. Social Sciences. Temmuz 2016;11(3):194-204.
Chicago Arga Şahinoğlu, Meryem, Saliha Özelmas Kahya, Derya Çelik, ve Esen Çoruh. “ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER”. Social Sciences 11, sy. 3 (Temmuz 2016): 194-204.
EndNote Arga Şahinoğlu M, Özelmas Kahya S, Çelik D, Çoruh E (01 Temmuz 2016) ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER. Social Sciences 11 3 194–204.
IEEE M. Arga Şahinoğlu, S. Özelmas Kahya, D. Çelik, ve E. Çoruh, “ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER”, Social Sciences, c. 11, sy. 3, ss. 194–204, 2016.
ISNAD Arga Şahinoğlu, Meryem vd. “ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER”. Social Sciences 11/3 (Temmuz 2016), 194-204.
JAMA Arga Şahinoğlu M, Özelmas Kahya S, Çelik D, Çoruh E. ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER. Social Sciences. 2016;11:194–204.
MLA Arga Şahinoğlu, Meryem vd. “ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER”. Social Sciences, c. 11, sy. 3, 2016, ss. 194-0.
Vancouver Arga Şahinoğlu M, Özelmas Kahya S, Çelik D, Çoruh E. ÇALIŞAN KADINLARIN GİYSİ SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER. Social Sciences. 2016;11(3):194-20.