Doğa, çocuğun fiziksel ve psikolojik ihtiyaçlarına cevap verebilecek
birçok imkânı içinde barındırır. Çocukların sağlıklı gelişimleri için oyuna,
hareket etmeye, bol oksijen almaya ihtiyaçları vardır. Kendi dışındaki canlı
türlerini tanımak, onlarla etkileşim içinde olmak duyarlılığının ve
farkındalığının artmasını sağlar. Çocuklar kendilerini ve çevrelerini anlamaya
başladıkları dönemde anaokulu kavramıyla tanışırlar. Kurumsal eğitime ilk adımı
attıkları bu yerlerde öğrenecekleri öğretiler yaşam biçimlerinin ve sosyal
ilişkilerinin oluşmasında önemli bir paya sahiptir. Fiziksel, sosyal ve
psikolojik gelişimlerini de bu mekânlarda sürdürdükleri için anaokullarının
çocuklara sağladığı mekânsal olanakların tatmin edici düzeyde olması gerekir. Bu
araştırma, çocukların doğa ile ilişki kurabildiği anaokullarının farklı
ülkelere ait örnekler ile desteklenerek mekân kalitesi ve malzeme anlamında
irdelenmesini konu almaktadır. Çocuk gelişiminde çocuk-doğa etkileşiminin
öneminin savunulduğu bu çalışmada, çocukların günlerinin büyük bir çoğunluğunu
geçirdikleri anaokullarının bu etkiye ve gelişime olan katkısı örnekler ile
açıklanmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1 |