Yıl 2018,
Cilt: 13 Sayı: 2, 76 - 84, 21.04.2018
Beyhan Pamuk
,
Şengül Erol
Kaynakça
- 1. Edirne, J., (2004). Tasarımın Temel Prensipleri ve İç Mimari Tasarımda Uygulama Örnekleri. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Programı Yüksek Lisans Tezi.
- 2. Er, A., (2006). Tasarımı Türkiye’de Türkiye İçin Tasarlamak, Türkiye'de Tasarımı Tartışmak. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul.
- 3. Ertan, M., (2006). Türkiye'de Periferide Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitimi Stratejisi Üzerine Öneriler. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:88-95.
- 4. Brown, G., (2010). The Role of Design in The 21st Century Danish Designers Manifesto: A Vision for The Future of Danish Design, UK.
- 5. Hasdoğan, G., (2009). Türkiye’de Devletin Endüstriyel Tasarıma Yönelik Girişimleri ve Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşunun Bu Girişimlerdeki Rolü. Tasarım veya Kriz. 4. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:173-190.
- 6. Murphy, G.R., (2008). An International Perspective. Design Wales, Marsilya.
- 7. Onur, M., (2011). Ülkesel Tasarım Stratejilerinin Oluşturulmasında Tasarım Konseylerinin Rolü ve Önemi. Ankara: Türk Patent Enstitüsü Endüstriyel Tasarımlar Dairesi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi.
- 8. Rim, R. and Valerie, S., (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important?. Review of Educational Research 82(3):330-348.
- 9. Ulrich, K.T. and Steven, D.E., (2008). Product Design and Development, Irwin/ McGraw-Hill, New York, 4th Edition.
- 10. T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2013). 10. Ulusal Kalkınma Planı (2014-2018).
- 11. T.C. Ekonomi Bakanlığı, (2012). 2023 Türkiye İhracat Stratejisi.
- 12. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2016). Türk Patent ve Marka Kurumu 2017-2021 Stratejik Planı.
- 13. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Verimlilik Stratejisi ve Eylem Planı (2015-2018).
- 14. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Türkiye Tekstil, Hazır Giyim ve Deri Ürünleri Sektörleri Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2015-2018).
- 15. Türk Tasarım Danışma Konseyi, (2016). Tasarım Stratejisi ve Eylem Planı (2017-2019).
TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI
Yıl 2018,
Cilt: 13 Sayı: 2, 76 - 84, 21.04.2018
Beyhan Pamuk
,
Şengül Erol
Öz
Bu
çalışmada, ulusal kalkınmada tasarım faaliyetlerinin yeri ve önemi hakkında
bilgi verilerek, Türkiye’deki kamu-kurum ve kuruluşların uygulamaya koyduğu
strateji ve eylem planları üzerinde “doküman incelemesi” yapılmıştır. Türk
Tasarım Kimliği oluşturma yolunda atılan önemli adımların başında gelen
strateji ve eylem planlarında yer alan yeni ürün geliştirme ve tasarım odaklı maddelerden
örnekler verilmektedir.
Kaynakça
- 1. Edirne, J., (2004). Tasarımın Temel Prensipleri ve İç Mimari Tasarımda Uygulama Örnekleri. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Programı Yüksek Lisans Tezi.
- 2. Er, A., (2006). Tasarımı Türkiye’de Türkiye İçin Tasarlamak, Türkiye'de Tasarımı Tartışmak. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul.
- 3. Ertan, M., (2006). Türkiye'de Periferide Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitimi Stratejisi Üzerine Öneriler. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:88-95.
- 4. Brown, G., (2010). The Role of Design in The 21st Century Danish Designers Manifesto: A Vision for The Future of Danish Design, UK.
- 5. Hasdoğan, G., (2009). Türkiye’de Devletin Endüstriyel Tasarıma Yönelik Girişimleri ve Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşunun Bu Girişimlerdeki Rolü. Tasarım veya Kriz. 4. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:173-190.
- 6. Murphy, G.R., (2008). An International Perspective. Design Wales, Marsilya.
- 7. Onur, M., (2011). Ülkesel Tasarım Stratejilerinin Oluşturulmasında Tasarım Konseylerinin Rolü ve Önemi. Ankara: Türk Patent Enstitüsü Endüstriyel Tasarımlar Dairesi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi.
- 8. Rim, R. and Valerie, S., (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important?. Review of Educational Research 82(3):330-348.
- 9. Ulrich, K.T. and Steven, D.E., (2008). Product Design and Development, Irwin/ McGraw-Hill, New York, 4th Edition.
- 10. T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2013). 10. Ulusal Kalkınma Planı (2014-2018).
- 11. T.C. Ekonomi Bakanlığı, (2012). 2023 Türkiye İhracat Stratejisi.
- 12. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2016). Türk Patent ve Marka Kurumu 2017-2021 Stratejik Planı.
- 13. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Verimlilik Stratejisi ve Eylem Planı (2015-2018).
- 14. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Türkiye Tekstil, Hazır Giyim ve Deri Ürünleri Sektörleri Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2015-2018).
- 15. Türk Tasarım Danışma Konseyi, (2016). Tasarım Stratejisi ve Eylem Planı (2017-2019).