With this research, it is aimed to determine the satisfaction and expectation level of the students various age groups who study in high schools and play volleyball. It going importance for players to fulfill their expectation and increase their saticfaction level. In addition to that they stated that they to sport not regarding any financial benefit but because they love it and have aims with it. As a result in this study the player`s satisfaction and expectation level for sports are at approximate level in the items that have been made to determine the expectation and satisfaction level is in high levels at every opportunity. The parents should be told that sport activities don`t affect their lessons in negative way. The necessary measures should be taken by the school management to increase the player`s success level of lessons. The families and teaches should encourage the students for sports and support them in this respect.
Bu çalışma ile orta öğretim kurumlarında voleybol oynayan sporcuların, spora karşı beklenti ve memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, beklentilerin karşılanması ve memnuniyet düzeyinin arttırılması sporcular açısından önem arz etmektedir. Çalışma bulgularına göre sporcular; aileleri ve öğretmenlerinden kendilerinin spor yapmalarını desteklemeleri istenmektedir. Sonuç olarak bu çalışmada, sporcuların spora yönelik beklenti ve memnuniyet düzeyleri birbirine yakın düzeydedir. Beklenti ve memnuniyet düzeyini belirlemeye yönelik olarak oluşturulan maddelerin büyük bir kısmına, katılım düzeyi yüksek orandadır. Öğrenci velilerine, sportif aktivitelerin öğrencilerin derslerini olumsuz etkilemeyeceği hususu her fırsatta dile getirilmelidir. Ayrıca sporcuların, ders başarılarının arttırılması için okul yönetimi tarafından gerekli tedbirler alınmalıdır. Aileler ve öğretmenler öğrencileri spora teşvik etmeli ve bu doğrultuda onları desteklemelidirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Spor Yöneticiliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 4 |