Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 81 - 92, 01.03.2011

Öz

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 81 - 92, 01.03.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı Türkiye’de ilköğretim ikinci kademede okuyan öğrencilerinin beden eğitimi derslerine karşı tutum ve tercihlerinin cinsiyet, anne baba eğitim düzeyleri, hizmet bölgeleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmaya Türkiye’nin 3 hizmet bölgesinde ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören 2495 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 1105’ini kız öğrenci, 1390’nını erkek öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 15 sürümü kullanılmıştır. Erkek öğrencilerin beden eğitimi tutum puanları kız öğrencilerden daha yüksektir 1105 kız ve 1390 erkek öğrencilerin tutum puanları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak erkekler lehine anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.001). Hizmet bölgelerine göre 2. bölgede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının, 1. ve 3. bölgelerde öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. 2. bölgede öğrenim gören öğrencilerin tutumları ile 1 ve 3. bölgede öğrenim gören öğrencilerin tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Bu araştırma göstermiştir ki beden eğitimi derslerine karşı tutum ve tercihler cinsiyete göre değişim göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Spor Yöneticiliği
Yazarlar

Nimet Hasil Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korkmaz, N. H. (2011). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences, 6(2), 81-92.
AMA Korkmaz NH. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. Mart 2011;6(2):81-92.
Chicago Korkmaz, Nimet Hasil. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 81-92.
EndNote Korkmaz NH (01 Mart 2011) İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences 6 2 81–92.
IEEE N. H. Korkmaz, “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 81–92, 2011.
ISNAD Korkmaz, Nimet Hasil. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences 6/2 (Mart 2011), 81-92.
JAMA Korkmaz NH. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:81–92.
MLA Korkmaz, Nimet Hasil. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 81-92.
Vancouver Korkmaz NH. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(2):81-92.