Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 159 - 168, 01.03.2011

Öz

BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 159 - 168, 01.03.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi öğretmeni adayları ile Türkçe öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerindeki algılama düzeyleri arasındaki farkı analiz etmektir. Çalışma, 2009–2010 öğretim yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği’nde öğrenim gören 66, Türkçe Öğretmenliği’nde öğrenim gören 123 öğrenci olmak üzere toplam 189 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Hepner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen; Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Sonuçlara göre, alt ölçeklerden kaçıngan yaklaşım ve planlı yaklaşım açısından gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Problem çözme becerisini algılama yönünden toplam puan bakımından Türkçe öğretmeni adaylarının ortalamaları( =103,67),Beden Eğitimi öğretmeni adaylarının ortalamalarına( =89,08)göre düşük olarak tespit edilmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Spor Yöneticiliği
Yazarlar

Süleyman Şahin Bu kişi benim

Gökhan Bayraktar Bu kişi benim

Hamdi Alper Güngörmüş Bu kişi benim

Öner Gülbahçe Bu kişi benim

Canan Bastık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, S., Bayraktar, G., Güngörmüş, H. A., Gülbahçe, Ö., vd. (2011). BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Sport Sciences, 6(2), 159-168.
AMA Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C. BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. Mart 2011;6(2):159-168.
Chicago Şahin, Süleyman, Gökhan Bayraktar, Hamdi Alper Güngörmüş, Öner Gülbahçe, ve Canan Bastık. “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”. Sport Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 159-68.
EndNote Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C (01 Mart 2011) BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Sport Sciences 6 2 159–168.
IEEE S. Şahin, G. Bayraktar, H. A. Güngörmüş, Ö. Gülbahçe, ve C. Bastık, “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 159–168, 2011.
ISNAD Şahin, Süleyman vd. “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”. Sport Sciences 6/2 (Mart 2011), 159-168.
JAMA Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C. BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2011;6:159–168.
MLA Şahin, Süleyman vd. “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”. Sport Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 159-68.
Vancouver Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C. BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2011;6(2):159-68.