Bu araştırmanın amacı; liselerde öğrenim gören spor yapan ve yapmayan öğrencilerin internete yönelik tutumlarını belirlemek, bu tutumların; öğrencilerin kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Çalışmaya, Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez okullarda öğrenim gören 350 lise öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kayıkçı (2007) tarafından, lise öğrencilerinin internete yönelik tutumlarını belirlemek için geliştirilen “İnternete Yönelik Tutum Ölçeği (İYTÖ)” kullanılmıştır. Araştırma sonunda, spor yapan lise öğrencilerinin internete yönelik tutumlarının spor yapmayan lise öğrencilerine göre daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonuçları; internetin daha çok sosyal iletişim amaçlı kullanıldığını, öğrencilerin internete yönelik tutumları ile cinsiyet, sınıf, aile gelir durumu ve internete bağlanma durumu değişkenleri arasında da anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Spor Yöneticiliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |