Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 31 - 41, 01.02.2011

Öz

SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 31 - 41, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı; liselerde öğrenim gören spor yapan ve yapmayan öğrencilerin internete yönelik tutumlarını belirlemek, bu tutumların; öğrencilerin kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Çalışmaya, Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez okullarda öğrenim gören 350 lise öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kayıkçı (2007) tarafından, lise öğrencilerinin internete yönelik tutumlarını belirlemek için geliştirilen “İnternete Yönelik Tutum Ölçeği (İYTÖ)” kullanılmıştır. Araştırma sonunda, spor yapan lise öğrencilerinin internete yönelik tutumlarının spor yapmayan lise öğrencilerine göre daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonuçları; internetin daha çok sosyal iletişim amaçlı kullanıldığını, öğrencilerin internete yönelik tutumları ile cinsiyet, sınıf, aile gelir durumu ve internete bağlanma durumu değişkenleri arasında da anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Spor Yöneticiliği
Yazarlar

Erman Öncü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öncü, E. (2011). SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences, 6(1), 31-41.
AMA Öncü E. SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):31-41.
Chicago Öncü, Erman. “SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 31-41.
EndNote Öncü E (01 Şubat 2011) SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences 6 1 31–41.
IEEE E. Öncü, “SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 31–41, 2011.
ISNAD Öncü, Erman. “SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences 6/1 (Şubat 2011), 31-41.
JAMA Öncü E. SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:31–41.
MLA Öncü, Erman. “SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 31-41.
Vancouver Öncü E. SPOR YAPAN VE YAPMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):31-4.