BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONSHIP BETWEEN PHYSICAL ACTIVITY LEVEL AND ASSERTIVENESS SCORE OF STUDENTS STUDYING AT THE SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 218 - 226, 01.04.2010

Öz

ABSTRACT The aim of this research is to determine the assertiveness level and to investigate the relationship between physical activity level and assertiveness score of students studying at the school of Physical Education and Sports, at Sivas Cumhuriyet University. With a mean age of 22.53 „b 2.61, totally 229 students studying at the school of Physical Education and Sports at Cumhuriyet University., participated to the research voluntarily. Research data was collected by means of the ¡§Personal Information Form¡¨, ¡§Cooper Scale¡¨ and ¡§Rathus Assertiveness Inventory¡¨. The collected data was evaluated by SPSS 13.0 package program. More than half of students (% 78.6) participating to research, have normal weight, only % 12.2 of students are overweight and obese and % 9.2 of students are weak. % 13.1 of students are sedantery, % 26.2 of students are active at low levels, % 12.2 of students are moderately active and nearly half of students (% 48.5) are active at high levels. More than half of students (% 69.9) are moderately assertive, % 20.1 of students are assertive, only % 10 of students are shy. The relationship between physical activity and assertiveness level of students have been found positive and significant (p

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 218 - 226, 01.04.2010

Öz

ÖZET Bu çalışmanın amacı; Cumhuriyet Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokul¡¦unda (BESYO) öğrenim gören öğrencilerin atılganlık düzeylerinin belirlenmesi ve atılganlık puanı ile fiziksel aktivite düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya 2008-2009 eğitim öğretim yılında C.Ü. BESYO¡¦ da öğrenimine devam eden, yaş ortalamaları 22.53 ¡Ó 2.61 olan toplam 229 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın verileri ¡§Kişisel Bilgi Formu¡¨, ¡§Cooper Anketi¡¨ ve ¡§Rathus Atılganlık Envanteri¡¨ (RAE) ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 13.0 paket programıyla değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yarıdan fazlası (%78.6) normal vücut kitle indeksine sahip olup yalnızca %12.2¡¦si kilolu ve obez, %9.2¡¦si ise zayıf kategorisindedir. Öğrencilerin %13.1¡¦i sedanter, %26.2¡¦si düşük düzeyde aktif, %12.2 orta düzeyde aktif ve yarıya yakını (%48.5) yüksek düzeyde aktiftir. Öğrencilerin yarıdan fazlası (%69.9) orta düzeyde atılgan, %20.1¡¦i atılgan, yalnızca %10¡¦u çekingen kategorisindedir. Öğrencilerin Rathus Atılganlık Envanterinden aldıkları puanları ile Fiziksel Aktivite düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde pozitif yönde bir ilişkinin olduğu saptanmıştır (p

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Spor Yöneticiliği
Yazarlar

Tugbay Inan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Inan, T. (2010). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Sport Sciences, 5(3), 218-226. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Inan T. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. Nisan 2010;5(3):218-226. doi:10.12739/10.12739
Chicago Inan, Tugbay. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Sport Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 218-26. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Inan T (01 Nisan 2010) BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Sport Sciences 5 3 218–226.
IEEE T. Inan, “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 218–226, 2010, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Inan, Tugbay. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Sport Sciences 5/3 (Nisan 2010), 218-226. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Inan T. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2010;5:218–226.
MLA Inan, Tugbay. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Sport Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 218-26, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Inan T. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU¡¦NDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ATILGANLIK VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2010;5(3):218-26.