Rekreasyon dersinin temel amacı öğrencilerin rekreasyon ve alanlarıyla ilgili konularda kavramsal ve uygulamalı olarak bilgi ve beceriler kazanmalarını sağlamak, organizasyon ve liderlik yeteneklerini geliştirmeye yöneltmektir. Beden eğitimi ve spor bölümü 4. sınıf 8. yarıyılda okutulan rekreasyon dersini, son iki yılda toplam 403 öğrenci almıştır. Araştırmaya 227 öğrenci katılmıştır. Sonuçlar alınan görüşlerden hareketle öğrencilerin rekreasyon dersi uygulamalarında grup uyumu, iş bölümü yapabilme, bir organizasyonu planlama ve maddi kaynaklar yaratma becerisi gelişimine katkıda bulunduğu yönünde görüşler tespit edilmiştir. Öğrenciler bu uygulamalar sırasında elde ettikleri kazanımları daha alt sınıflarda elde etmelerinin kendilerine daha çok yarar sağlayacağını belirtmişlerdir.
The main aim of the recreation lecture is to develop knowledge and abilities from the theoritical and application point of view and also to improve the organization and leaderhip skills. This is applied in the 8th semester of the physical training and sports department programme and in the last two years, a total of 403 students participated. The research includes 227 students attending the lesson. By the obtained views, it is found that the recreation lecture contributes to the group harmony, job distribution, making a plan of an organization, creating sources for the costs improving the similar abilities. The students have declared that it would be useful for them to receive such acquisitions in the early stages of their academic programmes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Spor Yöneticiliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 3 |