The aim of this study was to determine the views and achievements of the learner and teacher students about school experience working with peer teaching at university. The participation of the study was 24 physical education teacher candidates’ volunteers. Semi-structured focus group discussions were used to obtain the data. Descriptive and content analysis were used to analyze the data. The results of the study showed that peer teaching caused developing the students’ professions, understanding the ways of communication effectively with students in 3rd grade students. In addition, peer teaching caused to understand the importance of practice in class, to use reinforcements, to learn better the issues they know about teaching profession, to understand the importance of the planned study, to develop classroom management skills, to create the opportunity to conduct research related to their profession and to understand the teachers' duties and responsibilities in the 4th grade students
Bu çalışmada üniversitede akran öğretimi ile işlenen Okul Deneyimi dersinde öğreten ve öğrenen öğrencilerin kazanımlarını ve görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma 24 beden eğitimi öğretmen adayının gönüllü katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış odak grup görüşmeleri kullanılmış ve verilerin çözümlenmesinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre akran öğretimi öğrenen öğrencilerde öğretmenlik becerilerini geliştirme, meslek ile ilgili eksikleri giderme, öğrencilerle etkili iletişim kurma yollarını anlama şeklinde mesleki kazanımlara neden olurken, öğreten öğrenciler için ise beden eğitimi derslerinde uygulamanın ve pekiştireç kullanmanın önemini anlamaya, planlı çalışmanın önemini kavramaya, sınıf yönetimi becerilerini geliştirmeye, meslekleri ile ilgili araştırma yapma fırsatı yaratmaya, öğretmenin görev ve sorumluluklarını daha iyi anlamaya ve mesleklerine saygı duygusunu geliştirmeye katkıda bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beden Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 4 |